Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sydämen lisälyönnit+loppuraskaus

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen viikolla 36+4 raskaana ja tässä on taas pian viikon verran ollut lisälyöntejä. Niitä oli aika alkuraskaudessa, sitten toisen kerran keskemmällä..ja sitten vaihtelevasti. Eli välillä ovat viikkojakin poissa. Selän jumppaamisen olen huomannut jostain syystä vähentävän ja lopulta lopettavan lisälyönnit..Mutta nyt kun synnytys lähenee ja ne ovat taas kuvioissa, en voi olla jännittämättä.

Eli onko kohtalotovereita tai jotka olisivat aijemmissa raskauksissa kärsineet tästä vaivasta? Miten synnytys on mennyt? Entä sen jälkeen?

Kommentit (2)

Vierailija

Kiitos vastauksesta..Aina helpottaa kun kuulee muilla olleen samoja juttuja.

Huomasinkin sen toisen ketjun, mutta olin jo ehtinyt hätiköidä oman ketjuni hehe.

Mulla tutkittiin n. viikon 19 paikkeilla holter nauhoituksella (24h) ja oli sinustakyrdiaa ja n.40 lisälyöntiä..kammioperäisiä..ja 2 eteisperäistä. Oman lääkärin mukaan siis pumppu ois ihan kunnossa..Ainut se nopea syke. Pyörii satasen molemmin puolin, mutta tätä mulla olla oli jo edellisessä raskaudessa ja joskus ihan ilman raskauksiakaan esim. stressikautena/ univelkakausina.

Ja tosiaan, olen huomannut että se jännittäminen lisää niitä rytmihäiriöitä. Kun tarkkailee niin aivan varmasti niitä tulee. Mulla tulee eniten nukkumaan menessä. Silloin tulee siis lisälyöntejä. Mutta jossainvaiheessa ne sitten lakkaa kai..Ainakin nukun ihan hyvin.

Liikunta on mulla aivan liian vähissä. Tässä kotona jumeksiessa ei ole pahemmin tullut liikuttua..Mitä nyt tuota selkää koitan venyttää että josko taas helpottas nämä "lisärit"...

Hyvää odotusta sinulle (oletan että olet raskaana..ja jos et ole,niin hyviä vointeja sitten vauvan kanssa :) )!

-mamti-

Vierailija

...tuossa alempanahan oli yksi toinenkin uusi aloitus rytmihairioista. Mulla ollut joka raskaudessa erilaisia vaarattomia rytmihairioita (mulla on myos niita raskauden ulkopuolella), muljahteluja/lisalyonteja, seka tihealyontisyytta eli takykardiaa lahinna. Jos sydan on tutkittu ja vaarattomiksi todettu, ei tarvitse jannittaa raskaanakaan (itse asiassa jannittaminen lisaa yleensa rytmihairioita). Sydan siina vain reagoi lisaantyneeseen veren volyymiin ja pumppaustarpeeseen. Ei siis ole vaarallista, eika synnutyksessakaan ole niista yleensa mitaan haittaa, tai sitten sen jalkeen. Ns. vaarattomat rytmihairiot ovat erittain yleinen vaiva nuorilla naisilla. Niihin saattaa auttaa liikunta ja magnesiumlisa, mutta monesti parhaiten auttaa ihan vaan se etta jattaa ne omaan arvoonsa eika mieti niita liikoja.

Uusimmat

Suosituimmat