Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olivatko teidän lapset tyytyväisiä saamiinsa lahjoihin? Meidän lapsi pahoitti mielensä.

Vierailija

Ettekö voi vaikka sopia ostavanne kellon ensi viikolla?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Ostin meidän 7v euron herätyskellon ja se oli tosiaan yksi parhaista lahjoista. Ei ollut sitä toivonut.

Eivät saaneet kaikkea toivomaansa ja silti olivat tänäkin vuonna tyytyväisiä lahjoihinsa.

Vierailija

kaikki toiveet ei toteudu, koska pukki ei välttämättä löydä niitä kaupoista. Mutta yrittää löytää jotain vastaavaa, mutta voi mennä huti.

Ja lisäksi annamme rahaa lahjaksi, jotta voivat joulun jälkeen käydä lahjarahalla ostamassa sitä, mikä jäi kaihertamaan jos jotain tärkeää ei paketista löytynyt.

Ja olemme lapsille selittäneet ihan selkeästi, että on ihan eri asia perheen ainokaisen saada paljon lahjoja ja yleensäkin kaikki mahdollinen, mitä vain on keksitty. Kun samalla rahalla pitää hommata neljälle lapselle tavaraa niin on mahdottomuus, että saisi kaikki uudet pelit ja lelut ja vehkeet.

Ymmärsivät tämän jo pieninä ja asiasta ei ole koskaan ollut ongelmaa, eikä pahaa mieltä.

Vierailija

Niin, jos me tuo oltaisiin tiedetty, että kummi tekee oharit (tuo kummi on muuten yksi kavereitamme eli tuo toinen kello ei voinut olla häneltä, koska kyseinen ihminen ei edes tunne lasten serkkua), olisimme itse ostaneet sen kellon lapselle.

Ja ei, meidän lapset eivät aina saa kaikkea haluamaansa. Ei meidän keskimmäinenkään saanut kaikkea toivomaansa, mutta hänen toivelistansa oli kylläkin varmaan kilsan mittainen :D

Kuopus kyllä sai kaikki toivomansa, koska toivoi pelkästään kahta lahjaa; Cars kirjaa ja isoa rekka-autoa.

Niin, voimmehan me tietty käydä itse ostamassa se kello, itse asiassa ehdotettiinkin sitä lapselle, mutta lapsi ei halunnut. Mutta ehkä tuo pahamieli helpottaa kohta.

Ja luulen kyllä myös, että lasta harmitti sekin, että serkku sai vähintäänkin 40 lahjaa ja meidän lapset saivat "vaan" 15 lahjaa ja siinäkin oli meidän mielestä jo liikaa. Serkku on kyllä aina saanut noin paljon lahjoja, mutta esikoinen on nyt siinä iässä, että tajuaa jo jotain. Serkku on pilalle hemmoteltu (perheensä ainut lapsi ja hänellä ei ole muita serkkuja kuin meidän lapset, joten..).

Vierailija

Lainaus:

Kuulostaa kyllä ennemmin siltä, että ap:n kakarat niitä pilalle hemmoteltuja minäminä-ällötyksiä ovat, kun kadehtivat jonkun serkun lahjoja (ja olette katkeruuksissanne oikein käyneet laskemassa ne serkun lahjat, voi hyvää päivää...).

Mutta jos aikuisetkin "pahoittavat mielensä" joululahjoista, niin ei kai muunlaista suhtautumista voi odottaa heidän lapsiltaankaan; tietysti ottavat oppia ja vaan nurisevat tyytymättöminä, eivätkä osaa iloita siitä, että joku kuitenkin on edes MUISTANUT heitä paketeilla (sen kai pitäisi tärkeintä olla??).

Just, just. Miten meidän lapset voivat olla pilalle hemmoteltuja, jos he saavat yleensä ne kaksi-kolme toivomaansa joululahjaa. Ja ei, lapsi ei laskenut niitä serkun lahjoja, mutta kyllähän sen nyt näkee, jos toisella on iso lahjavuori ja toisella on "mitättömän vähän" lahjoja. Serkku sai paljon kalliita leluja sun muita.

Ja toisekseen, itse en ole koskaan pahoittanut mieltäni lahjoista. Vaikka olenkin saanut joskus jotain epäkäytännöllistä (kuten esim. jotain kylpyjuttuja, joita en voi käyttää tuoksujen takia, tai hajukynttilöitä samasta syystä tms.). Olen kiltisti joko myynyt nuo Huutiksessa tai lahjoittanut eteenpäin.

Kerroppas kuule, miksi lapsi ei saisi pahoittaa mieltään, jos:

A) Kummi on luvannut ostaa lapselle kellon, joka ei edes maksa paljoa.

B) Kummi antaakin sellaisen lahjan, jolla lapsi ei oikeastaan tee mitään (paitsi sillä värityskirjalla). Tuo lahja olisi sopinut paremmin tuolle keskimmäiselle, joka ei koskaan saa tuolta esikoisen kummilta mitään lahjaksi eikä tarvitsekkaan saada, koska hänellä on omakin kumminsa.

Vierailija

Kuulostaa kyllä ennemmin siltä, että ap:n kakarat niitä pilalle hemmoteltuja minäminä-ällötyksiä ovat, kun kadehtivat jonkun serkun lahjoja (ja olette katkeruuksissanne oikein käyneet laskemassa ne serkun lahjat, voi hyvää päivää...).

Mutta jos aikuisetkin "pahoittavat mielensä" joululahjoista, niin ei kai muunlaista suhtautumista voi odottaa heidän lapsiltaankaan; tietysti ottavat oppia ja vaan nurisevat tyytymättöminä, eivätkä osaa iloita siitä, että joku kuitenkin on edes MUISTANUT heitä paketeilla (sen kai pitäisi tärkeintä olla??).

Vierailija

Meidän 7v esikoinen toivoi hartaasti kahta lahjaa (toinen oli joko herätyskello tai sitten seinäkello ja toinen oli Littlest pet shop "talo" vai mikä tuo nyt oli). Minä ja mies ostettiin lapselle tuo elukka juttu ja kummitäti LUPASI ostaa tuon kellon. Lapsi jopa kuuli sen ja oikein odotti aattoa, että saisi sen hartaasti toivomansa lahjan (tuo kello oli oikeastaan se tärkeämpi juttu kuin tuo talo).

Noh, tuli aatto ja mentiin miehen veljen luo jouluksi. Pukki tuli ja toi lahjat, mutta meidän tyttö ei saanut sitä haluamaansa kelloa. MUTTA serkku saikin KAKSI kelloa, toisen herätyskellon ja toinen oli seinäkello, joka oli meidän lahja. Ja kun eilenkään ei löytynyt mummin eikä kahden tädinkään paketeista sitä kelloa, lapsi pahoitti todellakin mielensä. Ja tänä aamunakin hän tokaisi, että miksi "Maija" sai KAKSI kelloa ja hän ei saanut yhtään :( Vaikka kuinka toivoi sitä.

Jos me tuo oltaisiin tehty, että kummi teki oharit tuosta lahjasta (kummi antoikin "vaan" suklaarasian (meidän lapsi inhoaa suklata ja kummi tietää sen), pikkarit (muuten kiva lahja, mutta nuo olivat kahta numeroa liian pienet eli ne sopivat meidän 5 vuotiaalle tytölle) ja värityskirjan (mikä oli kyllä hyvä lahja, koska meidän tyttö tykkää värittää, mutta..).

Vierailija

"lapsi ollut tuhma ei antsainut kelloa"

Mietin nyt tässä, mitäköhän oma kummityttöni tykkäsi lahjoistaan... Vai parjataanko minuakin jossain.

Oli kolme toivetta, joista oikeastaan vain yhden pystyin toteuttamaan.

Yksi oli sellainen, josta kyllä heti äidilleen sanoin, etten pysty hankkimaan ja toista taas en sitten löytänyt sopivaa. Ostin siis jotain muuta.

On kyllä yleensä vähään tyytyväinen tyttö, vaan enpähän tiedä mitä sisimmässään ajattelee..

Vierailija

Meilläkin on tapana kummien kysyä, mitä lapsi haluaa. Jos jotain on luvattu ostaa, eikä sellaista ole löytynyt, kummit ovat soittaneet ja kysyneet, mitä tehdään. Yleensä ovat sitten ostaneet mitä ovat halunneet ja minä olen yrittänyt etsiä toivottua lahjaa. Mutta pointti oli se, että jos lapsella on muutama toive, niin ne yritetään toteuttaa. Eri asia on, jos lapsella on sata toivetta..

Meillä on myös sanottu pienestä pitäen, että pukki ei kaikkia toiveita välttämättä toteuta ja lapset tietävät sen. Tyttö 5v, keksi pari päivää ennen joulua uuden toiveen ja sanoin heti, että pukki ei sitä välttämättä tuo. Aattona lapsi totesikin, että tuo lahja jäi saamatta, mutta hän toivookin sen sitten syntymäpäivälahjaksi ja alkoi leikkiä muilla leluilla.

Mutta jos lapsi on jotain todella toivonut ja joku on sen luvannut hankkia, pahoittaisin minäkin mieleni lapsen puolesta, jos sitä ei tulisikaan lupauksista huolimatta.

Vierailija

Olen aina tehnyt niin että ne kaksi toivetta mitä lapset saa esittää hommaan itse ja muut mitä tulee tulee kummeilta jne.

Eli ne kaksi tärkeintä toivetta tulee varmasti ja muuten tulee yllätyksiä.

Tänäkin jouluna kysyttiin toiveita ja osa jopa "varasi" sen toiveen ja halusi sen ostaa (ei kalliita eikä vaikeasti saatavaa) mutta paketista tulikin jotain aivan muuta. Onneksi nuo mitä olin antanut vaihtoehdoksi eivät olleet lasten omat toiveet.

Tuntuu jotenkin julmalta että jos lapsi esittää kaksi toivetta jotka ovat perusjuttuja ja halpojakin vielä niin edes niitä ei saa. Eri juttu jos toivotaan pelikonsolia ja kameraa tmv. kallista.

Vierailija

niitä kerran kysyvät. Minäkin pahoitin mieleni, toivoin xx vaatetta, mutta ei xx värisenä, mikä tahansa muu väri kelpaa. No sain juuri tuon värin jota en toivonut. Lisäksi sain erään käyttöhyödykkeen, jonka kyllä tarvitsin, mutta olin korostanut useasti, että haluan käydä valitsemassa sen itse (on sellainen asia jota on pakko kokeilla ennen ostoa, että saa hyvän). Näiden lisäksi tuli vielä yksi tavara josta olin sanonut, että en missään tapauksessa ainakaan sellaista tarvitse. Kyllä tämä ikävältä tuntuu vaikka olenkin jo ihan aikuinen...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat