Gallup: missä ja mihin aikaan vrk meni vedet?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

itse miettinyt ja pohtinut että meneekö vedet aina aamusta? (usealla tutulla vain niin käynyt)

Ja että onko kenelläkään mennyt kaupassa, autossa tms.? ja miten siitä tilanne edennyt?

Itse miettii välillä että mitähän tekisi jos vedet menisi kaupassa tai esikoisen jäkis treeneissä tms....

uteliaisuuttani vaan kyselen...

itsellä esikoisen aikaan kalvot puhkaistiin vasta salissa....

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Itsellä vasta kun kymmenisen senttiä auki. Ja silloinkin kätilö puhkaisi kalvot.

Sen sijaan kolmella ystävälläni meni kaikilla ensimmäisen lapsen synnytyksen kanssa yöllä. Yhdellä nukkumaan mennessä noin klo 23 ja kahdella muulla keskellä yötä, joskus pikkutunneilla. En ole kuullut että kenelläkään olisi mennyt aamulla :-D

Vierailija

tokalla kertaa lirahteli ensin pitkin päivää. Sitten illalla nukkumaan mennessä tuli enemmän ja yöllä sairaalalla vaihtaessani sairaalavaatteita päälle valui jo solkenaan lattialle.=)

Synnytys ei meinannut lähteä kuitenkaan käyntiin ja käynnistettiin päiväsaikaan. Kesti sitten vain kaksi tuntia käynnistyksen alusta, kun sain vauvan syliin.

Vierailija

Esikoisesta lapsivettä alkoi tihkua aamuyöllä. Sairaalaan lähdettiin ennen kahdeksaa aamulla ja parkkipaikalta sairaalaan kävellessä ja tutkimuspöydällä sitä sitten tulikin tulvimalla.. Saa nähdä miten kakkosen kanssa käy. Vauva syntyi vasta vuorokausi vesien menosta, että mikään kiire ei ollut ainakaan.

Vierailija

1. esikoisesta kalvot puhkaistiin salissa, sen jälkeen supistukset alkoivat voimistumaan.

2. kakkosen synnytys oli hurjan vauhdikas mutta onneksi lapsivedet eivät menneet matkalla synnärille. Salissa puhkaistiin kalvot (oli jo 10cm auki) ja vauva syntyi 4 minuutissa

3. kolmosessa lapsivedet menivät salissa supistusten lomassa, valtava vesitulva ryöpsähti sängylle, siitä n. puoli tuntia ja vauva oli maailmassa.

4. nyt jännään neljättä ;)

Vierailija

eli esikoisesta 4.30 alkoi vessareissun jälkeen tihkua ja koska supistukset alkoivat vasta melkein vrk tuosta niin se päivä vietettiin mm.Ikeassa ja Ravintolassa "viimeisellä illallisella" käyden ja valuen :)

Toisesta meni puolilta öin ja taas vessakäynnin siis pissalla käymisen jälkeen. Ja taas odotettiin supistuksia, jotka sit aamulla onneksi alkoivat ja tyttö syntyikin sit vauhdikkaasti parissa tunnissa ekoista supistuksista.

Mutta siskollani meni esikoisesta vedet kampaajan tuolissa. Siskoni oli ihan tyynen viileä tilanteessa, mutta kampaaja oli ihan sekaisin ja sähelsi ja hössötti hädissään. Siskoni totesi, että tukkaan kuntoon nyt ja olikin sit kuosissaan synnyttämään mennessä. Mullakin muuten oli kampaaja-aika varattu esikoisen aikaan tuolle päivälle, joka sit lopulta kierreltiin "vettä valuvana" ympäri pk-seutua. Olis voinut ihan hyvin käydä hoidattamassa sen tukkansa kuntoon, kun ei niitä supistuksiakaan tullut.

Vierailija

Esikoiselta meni yllättäen keskellä yötä klo.12.30. heräsin outoon tunteseen ja "rutisevaan" äänee. Juoksin nopeesti vessaan ja vedet meni pönttöön suurin osa :) tuolloin oli rv.39

Toiselta lapseltani olin päiväunilla kun heräsin pissahätään, menin vessaan ja kun olin nousemassa pois jotain tuntui vielä lorahtavan ja istuin uudestaan alas, ja aina kun yritin nousta, jotain lorahti. Arvarin sen olevan jotain muuta kuin pissaa. Rv oli silloin myös 39.

Saa nähä miten seuraavalla kerralla sitten! :)

Vierailija

Esikoisesta kalvot puhkaistiin salissa, jonka jälkeen supistukset voimistuivat huikeesti.

Toisesta lapsesta vedet meni 5.30 aamulla. Heräsin alitajuntaisesti sellaiseen napsahdukseen, pomppasin ylös ja vedet tuli lattialle lähestulkoon kaikki kerralla, ei mitenkään tulvimalla eikä pisaraakaan ei mennyt edes sängylle

Nyt jännätään näinä päivinä kolmatta synnytystä.

Vierailija

illalla juuri ennen nukkumaan menoa, ja tulvahti :D ja tuli todella runsaasti

toisesta aamulla, juuri olin herännyt ja menossa keittiöön aamupalalle..

ja hissun kissun valui.

Vierailija

Esikoisesta puhkaistiin salissa kalvot syntyi klo 18.03

Kakkosesta meni vedet kotona klo 14.45 syntyi 17.27

Nyt odotan kolmatta ja saa nähdä syntyykö myös iltapäivällä niinkun muut sisarukset :)

Vierailija

Jokaisessa raskaudessa menneet siis vedet..

1.rv 38+6 Olin ulkoiluttamassa 2 koiraamme ja kävelyn lomassa tuntui että,housut menivät märäks.Kotona vessassa istuessa vettä vain valui niinku hanasta.Klo oli 12 sunnuntai päivällä.Poika syntyi seur aamuna klo 7.30(synn.kesto 7.45)

2. rv 38+3Vedet menivät klo 22.00 sairaalassa,tuntui poksahdus jossain alapäässä ja sen jlk 15 min päästä tulvimalla lattialla.Tyttö syntyi klo 02.(synn.kesto 2.45)

3.Pojan eka kouluaamuna(ma),rv 38+4.suihkun jlk ihmettelin että miten noi jalat on koko ajan märät vaik kui kuivaa.Lorahteli välillä enemmän ja vähemmän.Kaikki talon pikkupyyhkeet kastelin.Nauratti seistä pojan koululla,pyyhe housuissa ja teki mieli huutaa et jeeee,nyt meni vedet!!;)Poika syntyi keskiviikkona.(synn kesto 1.25)Että sellasia....

Vierailija

1. heräsin 4.40 kun toinen puoli takamuksesta oli märkä, korkea vedenmeno eli vettä tuli "tihkuttaen." Loput vissiin vasta kun kätilö laittoi vauvalle pinnin päähän ponnistusvaiheen alussa.

2. meni sairaalassa kun oltiin 1,5h aikaisemmin saavuttu sinne ja hakemassa iltapalaa. Olin siis jalkeilla, parin tiukemman supistuksen jälkeen tuntui lämmin tulvahdus enkä oikein ensin ymmärtänyt että vedet ne menivät. Vaippa oli joten en osaa määrästä sanoa. Kello oli 2.30.

Vierailija

...ja keskimmäisestä ainoastaan meni vedet itsekseen, muista on kalvot puhkastu. Keskimmäistä odottaessa olimme kaupassa, hedelmätiskillä, ja siinä alkoi lorisemaan, vähän aikaa hämmästelin että mitä ihmettä, pissaanko housuuni...? Ennenkuin tajusin, että lapsivedethän ne lorisee...miehelle kun sanoin, että taisi vedet mennä, niin se oli sitä mieltä, että nyt kärrit jää tähän ja me lähdetään sairaalaan, mä sanoin, että ei kun me tehdään nyt ostokset loppuun ja viedään ne kotia. Mua nauratti loppu kauppareissun ajan, kun vähän väliä lirahteli pöksyyn, onneksi oli talvi ja pitkä takki päällä... :)

Vierailija

Enemmän tuntuis menevän aamulla ja yöllä. Mulla meni puoli kaheksan illalla, istuin kaikessa rauhassa tuolilla polvillani ja kaikki lorahti lattialle ihan yhtäkkiä - ilman supistusten häivääkään!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat