Miten te saatte pysymään lautapelit, palapelit, legot yms. järjestyksessä pakkauksissaan?

Vierailija

Turhauttavaa ostaa kun ne häviävät aina ympäri huushollia :(.

Kommentit (10)

Vierailija

Barbien ja lemmikkien pikkutavaroille olen ostanut marketista kalastustarvikeosastolta uistin tai mikälie rasioita, joissa on pieniä lokeroita ja läpinäkyvä kansi - niihin on helppo lastenkin kasta nuo pikkutavarat leikin jälkeen.

Lautapelit on omissa laatikoissaan vaatehuoneen hyllyssä. Palapeleille on iso arkku jossa niitä säilytetään, välillä palat on pitkin arkun pohjaa, mutta sieltä ne löytää.

Avainasia on, että kaikelle on oma paikkansa!

Vierailija

pidin pelit kaapissa ja pyydettäessä ne sieltä sai ja lopuksi ne pakattiin ja laitettiin takaisin...

nyt koululaisina toimivat itse samalla lailla =)

Vierailija

Palapelin osien suhteen onnistuu paremmin, mutta koska lego- ja barbileikit levittäytyy ympäri asuntoa niin vaikka tarkoitus olisikin kerätä osat leikin loputtua niin ei niitä vaan kaikkia löydy.

Vierailija

Leikkiikö teillä lapset vain omassa huoneessaan?

Lainaus:

kun leikki-tai peli loppuu, osat kerätään heti omaan laatikkoon ja laatikko omaan paikkaansa. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija

Eli ei ole omaa huonetta. Ja viimeistään silloin, kun itse huomaan, että esim. palapelileikki on loppunut, pyydän lasta keräämään edelliset lelut pois. Koululainen osaa jo hommansa ja kerätä tavarat. Me käytetään muuten säilytyksenä muovikoreja. Yhdessä on palapelit, toisessa Duplot, kolmannessa brion junaradat jne. Eli enintään yksi laatikko kerrallaan kumotaan lattialle. Sitä vielä harjoitellaan, että sitä laatikkoa ei tarvitse kumota kokonaan lattialle, vaan että sieltä laatikosta voi ottaa osan kerrallaan sitä mukaa, kun tarvitsee.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat