Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raamatun tarinoista pienelle lapselle?

Vierailija

Meillä 4-v. on osi kiinnostunut uskonnosta tällä hetkellä ja haluaa koko ajan kuulla Jeesuksesta. Emme itse ole kovin vakaumuksellisia, mutta toki lapsen pitää oppia oma kulttuuriperintönsä tuntemaan. Nyt löytyi suvun kätköistä vanha kirja, jossa on tarinoita Jeesuksen elämästä lapselle. Osa vain on aika hurjia noin pienelle. Minkä ikäiselle kertoisitte esim. Herodeksesta ja alle 2-vuotiaiden poikalasten surmaamisesta?

En toisaalta halua antaa mitään kiiltokuvamössöpuppua, mutta en liioin halua, että lapselle jää painajaisia. Oletin, että tämä menisi ohi, kun joulun jälkeen tulee uusia juttuja, mutta se, että olen hyppinyt kirjassa joidenkin kohtien yli, on nyt vain lisännyt lapsen kiinnostusta asiaa kohtaan ja miettii nytkin, mitäköhän siinä paossa Egyptiin oikein tapahtui.

Mielipiteitä?

Kommentit (2)

Vierailija

Kannattaa ostaa tai lainata kirjastosta lasten Raamattu, niissä asiat selitetään sopivalla tavalla. Kyllä meidän nelivuotias ymmärtää, että Herodes oli pahis.

Ja sitten suosittelen Ikuisia tarinoita DVD:llä, niistä on erkseen vanhan ja uuden testamentin versioita. Ne on vähän sellaisia Olipa kerran elämä -tyyppisiä kertomuksia ja ainakin meidän lapset tykkää kovasti.

Vierailija

lastenraamattu jossa kyllä ihan reilusti tapetaan niin että veri roiskuu......... 3v isoveli on kiinnostunut, mutta olen vaan hieman hyppinyt väkivaltaisimpia kohtia yli. Onneksi pojan lempitarina on vedenpaisumus, jossa VAAN hukutetaan miltei koko ihmiskunta :)

Uusimmat

Suosituimmat