Toukotuhisijat, toukokuun vika viikko

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Enpä tuota olekaan kuin reilu 2 vk yrittänyt >:(

Kovasti jaksuja vielä meille kaikille. Nyt ei voi mennä enää kauan. Toivon ite vaan, että pääsis omilla supistuksilla synnyttämään. Olen kuullut niin monelta käynnistetyn synnytyksen kivuliaisuudesta. Tai että supistukset tulevat tosi tiheään ja paljon kipeämpinä. No, kunhan sais tuon vauvan nyt yleensä jotenkin ulos...

Ultran mukaan vauva on nyt jotain 3,8 kg +-500 gramman virhemarginaalilla. Rv36 povattiin la:ksi 3,5kg +-200g. Saa nähä mitä huomenna sanotaan.

Kieloska edelleen 41+2

Vierailija

Et ole vielä jäänyt yksin, täällä ollaan. Mulla on kanssa kaikki pihatyöt vielä tekemättä. Yhdet sipulit olen maahan saanut laitettua, mutta siinä kaikki. Oikeen harmittaa kun nyt olisi ihanat ilmat istutella kaikkea, mutta kun mä en ainakaan enää taivu ja se että istuu maassa ja istuttaa taimia ei oikeen sekään kuullosta hyvältä. Tsemppiä meille molemmille :)

rv 41+1

Vierailija

Täällä sitä vielä ollaan. Olen ollut kyllä huonovointinen ja käyny veskissä vähän väliä. Nyt alkais olo vissiin kohenemaan, et ei tainnu olla mitään yhteyksiä synnytykseen.

Miehen vanhemmat jo soittelee ja kyselee mieheltä josko jotain olisi tapahtumassa. Musta se tuntuu mukavalta, mut jos paljon menee yli ni voi olla että alkaa ottaa hermoon sekin.

Ja nyt kun on taas näin kuuma, on alkanut turvotusta tulemaan.

No eipä tässä taas muuta. Kaikki yhdessä koossa olevat koittakaas päästä läpi ja tulla kirjoittelemaan.

Tähti ja masu rv40

Vierailija

En huomannut että kukaan olisi aloittanut uutta ketjua tälle viikolle. Nythän käynnistyi sitten toukokuun viimeinen viikko. Olenkohan minä jäänyt tänne jo ihan yksikseni huhuilemaan....

rv 40+4

Vierailija

Oon pitkin viikkoo yrittäny tulla kirjoittamaan mutta aina on ollu joku huolto käynnissä mutta jos nyt onnistuis.

Meillä oli torstaina 22.5 neuvola ja terkkari sano että nyt on niin alhaalla että tuskin menee enää viikonlopun yli. Sitten iski hetkellinen paniikki että se on menoa nyt eikä paluuta ole, mutta se meni ohi joten saunottiin illalla ja kokeiltiin myös luomu käynnistystä. Menin kuitenkin nukkumaan ilman mitään tuntemuksia.

jatkuu...

Vierailija

Nytkö se sitten tapahtu? Jäinkö mä yksin tänne tuhisemaan :( kesäkuukin koittaa kohta...

Oltiin tytön kanssa kävellen kukkia ostamassa ja kotimatka oli yhtä tuskaa. Ihan hirvittävän kuuma ja vihlontaa ja pakotusta joka puolella. Esikoinen tutki joka voikukan ja oksan ja kiven ja... minkä maasta löysi. Ostin yhden amppelin ja pari kukkaa seinälle koriin. Piha onkin täynnä voikukkaa ja pitkää heinää ym mitä ei vielä taivu nyppimään. Mutta ehkäpä jo ensi viikolla?? No joo sitä poksahtamista odotellessa

Tähti ja masu 40+1

Vierailija

Norpanpoikanen taitaa olla synnyttämässä ellei sitten vauva ole jo syntynyt :-) Onnea kaikille vauvan saanneille.

Mä en tiedä näinkö toiveunta viime yönä vai olisko mua ihan oikeasti supistellut. Joka tapauksessa mulla on ainakin sellanen tunne että vatsa olisi särkenyt niin paljon että piti odotella ennen kuin voin lähteä yölliselle vessareissulle. Sama juttu oli muuten edellisenä yönä. En kai mä voi samanlaista unta nähdä peräkkäisinä öinä. Tai mistäs sitä tietää ;-)

rv 40+6

Vierailija

Meikäläinen sitten poksahti vihdoin ja viimein!! Jee!! viikot kun oli jo 41+3. Sunnuntaina supisteli siinä päivänmittaan, mutta en oikein itsekään aina tiennyt onko supistusta vai painetta...no illalla joskus euroviisujen aikaan tuli niitä supistus/paineentunnetta vartin välein ja oli muutenkin vähän outo olo. No kömmin sitte kuitenkin pehkuihin puol kahden maissa. kolmen jälkeen sitte nousin ja sitten alkoikin supparit tulemaan ihan muutaman minuutin välein. Jorvissa pääsin sisätutkimukseen joskus ennen viittä ja olin 3-4 cm auki. Supparit oli kyllä tosi kivuliaita jo silloin ja tuli tosi tiheään. No siinä sitten kärvistelin ja menin suihkuun. puoli kuuden jälkeen ku tulin suihkusta jo kipeänä ja ajattelin ottavani kohdunkaulapuudutteen,niin olinkin jo 9 cm auki, eli luomuksi meni:) Poika syntyi sitten 06.50, eli koko homma oli kolmessa tunnissa ohi. Selvisin tälläkin kertaa ilman tikkejä, joten olo on tosi mainio kaikin puolin:) Painoa oli 4020g ja pituutta 52 cm. Kätilö oli aivan uskomattoman hyvä, vaikka oli valmistunut kuukausi sitten, osasi kyllä hommansa!! Tsemppiä ja jaksamista kaikille odottaville!! Mukana hengessä ollaan:)

Vierailija

Perjantaiaamuna tuli viideltä eka supistus mutta nukahdin vielä. Sitten tuli seittemän aikaan muutama ja ajattelin ettei kannata enää nukkua. Ennen kaheksaa päätettiin lähtee viemään tyttöjä mummolaan ja kattella sitten siellä miten tilanne kehittyy mutta ei me sielläkään kauaa oltu kun alko oleen olo sellanen että ei ne enään lopu ja lapsivettäkin vähän tihkus. Ja kun oli kerta aama ni ajateltiin ajella jyväskylään valmiiks. Siellä ooteltiin jonkun aikaa ennen kun pääs tutkimukseen kun siellä oli taas ihan täyttä. Yhentoista aikaan tilaanne sitten tarkastettiin ja sillon oli 3cm auki ja meinattiin vielä lähtee miehen serkulle kylään, kun tuli sitte sellanen supistus että sanoin että mä en lähe enää minnekkään ja sitä se kätilökin suositteli että pysytään lähistöllä, joten me mentiin kahville ja ulos hakemaan vähän vauhtia supistuksiin.

Vierailija

Kirjoitin äsken oman synnytyskertomuksen tänne, mutta kuten arvata saattaa niin se katosi=(

Joten palaan myöhemmin asiaan, mutta tärkein: Meille syntyi tummatukkainen tyttö-vauva keskiviikkona 28.5 klo 10.30.

Pituus 52cm ja painoa 3810g.

Kaikki voidaan hyvin ja päästiin jo tänään kotiin.

Mä oon niin onnellinen!!!!

Nauttikaa omista onnenhetkistänne!!

Sydämmellä: Masunasu ja neiti 2vrk perheineen

Vierailija

Seittemältä illalla alko supparit viiden minsan välein. Yheksän aikaan menin suihkuun ja ne loppu. Kymmeneltä alkovat uudelleen kun menin "nukkuun", kymmenestä tullu nyt 7-12 minsan välein. Alaselkä ku tulessa ja kävely hankalaa. Tiskikoneen tuossa just tyhjäsin ja kai sitä vois synnärille soitella, et kannattaisko lähtee ees näytille. Kipeetä ainaki tekee.. Nukkumista on turha mennä yrittään.

Ilmottelen miten kävi, Norpanpoikanen, 40+3

Vierailija

Yöt yhtä tuskaa, eikä Panadolikaan enää auta noihin liitoskipuihin. :( Vauva yritti yöllä vielä pöngätä itsensä väärinpäin. Nyt on vatsa aivan hellänä tuon alapääkivun lisäksi. Supisteleekin, mutta nuo liitoskivut ovat jotain hirvittävää.

Nukuin äsken päikkäritkin kun alkoi niin ramaisemaan. Viime viikkoinen energiasprutti on muisto vain enää...nyt haluaisin vain maata, muttei se ole mahdollista kun tuo nuorimmainen keksii koko ajan minulle tekemistä ;)

Ensi viikolla olisi sitten maanantaina tiedossa Taysin synnytystapa-arvio ja toivonkin, että ottaisivat sisään käynnistystä varten. Katsotaan nyt...vaikka käynnistäminen ei kyllä tunnu mitenkään hyvältä jutulta.

*huokaus, lähtisin niin mielelläni jo synnärille avaamaan tätä viimeistä pakettia...sen verran kipeänä olen, mutta toisaalta...se pinnasänky on laittamatta vielä ja kaikki muutenkin puolivalmista...lisäksi lapsilla on koulun päättäjäisjuhlat perjantaina ja todistusten jako lauantaina...sitten olisi veljentyttären ristiäiset tiedossa tulevana sunnuntaina...että on tässä vielä kaikenlaista ennen kuin vauva saisi oikeasti tulla :)

Neuvolassakin kävin tänä aamuna ja kaikki oli ok. Ei varattu enää uutta aikaa, mutta uskokaa vain minun sanoneen, että ensi viikolla joudun vielä Taysin käynnistä huolimatta sinnekin vielä lyllertämään :(

'Kanelisokeri 38+3

Vierailija

Mä oon neljäntenä täällä kärvistelemässä. Valmis ku lukkari sotaan lähteen synnyttään, ei puutu kun ne supparit, lapsivesi tai jotaki.. Oikee kylki on pirunkipee, kai tuo muksu on paukuttanu kylkiluun rikki, se tästä viä puuttus. Paineen tunne on. Huomenna on neuvola ja kai siellä kuulen sen vanhan fraasin, jota ne jo viis viikkoo on hokenu, et ihan kohta syntyy.. No, kai ny, ku laskettu aika on menny jo.

Oma äiti epäili, et 7.6. syntyy, kun mun isän synttärit. Toivottavasti ei ihan sinne tarvi ootella. Puhelimeen vastailuun menee hermot, kun kaikki alkaa, et etkö viäkään oo synnyttämäs.. VAuva möyrii paljon ja hakkaa päätänsä alhaalta läpi, mut ei kai se sit vielä oo valmis syntyyn. Tuntuu noi isännänki hermot olevan jo aika piukas. Ei osaa enää tehä tai alottaa mitään, oottaa kans vaan, et joko päästäs lähteen ja aina pienenki supparin jälkeen kysyy, et joko pitäs lähtee.

Tätä valivalia vois jatkaa vaik kuinka pitkään, mut eiköhän teillä jokaisella oo samanlaisia tuntemuksia.. Tuun huomenna kertoon neuvolakuulimisia! Älkää jättäkö mua yksin!!

VOIMIA!!!!!!!!!!

Norpanpoikanen, rv 40+2

Vierailija

Minä ainakin olen täällä edelleen ja taidan olla siihen saakka kunnes aletaan käynnistelemään. Ei ainakaan mitään oireita ole siihen suuntaan että vauva olisi syntymässä. Yksi kaveri jaksaa kysellä päivittäin että joko nyt on oireita. Plääh, ihan kun mä en laittais heti viestiä kun vauva on syntynyt. No täytyy ajatella positiivisesti että onhan se kiva että joku on kiinnostunut minusta ja vauvasta ;)

rv 41+0

Vierailija

Voi että. Minulla on kaikki sympatiat teidän puolellanne, jotka eivät ole vielä saaneet nyyttiänsä syliin.

Meille syntyi pieni poika torstaina 22.5 rv40+2. Mittaa herralla oli 48cm ja 3175g, py34cm.

Ihana pieni nuusku :)

Olimme äitiyspolilla kontrollissa keskiviikkona vähäisen lapsiveden määrän vuoksi. Lääkäri päätti että käynnistetään synnytys jo samana päivänä. Kohdunsuu oli yhdelle sormelle auki ja lääkäri "rikkoi" limakalvoja jotta synnytys lähtisi sitten paremmin käyntiin. Siirryimme osastolle ja vaihdoin vaatetta ja iv-kanyylikin laitettiin jo käteen. Kunnes muutaman tunnin kuluttua kätilö tulee ilmoittamaan että saleissa on niin ruuhkaa, että käynnistetään vasta torstaiaamuna. Saimme siis lähteä kotiin.

Olin samaa aikaa sekä ärsyyntynyt että helpottunut.

Minulla oli pari todella lievää supistusta keskiviikon aikana ja sellainen mahakipu kuin olisi ummetusta, mutta ei mitään synnytykseen viittaavaa.

Menimme nukkumaan 12 aikaan ke-iltana ja 4.09 heräsin johonkin kummaan mahakipuun. Luulin että se on vain pissaherätys ja kävin pissalla, mutta pyyhittäessä tuli jotain outoa limaa. Siitä jotenkin aavistin että nyt saattaa tapahtua jotain. Päätin että valvon klo 5 asti ja menen jatkamaan unia jos ei tule yhtään supistusta. Heh, supistukset alkoivat heti säännöllisesti klo 4.22 alkaen.

Puoli seitsemän aikaan olimme sairaalassa ja 7 aikaan olin jo 6cm auki. Minut siirrettiin saliin ja otin vähän ilokaasua, mutta se sai aikaan vain huonon olon. Kätilö kysyi tässä vaiheessa haluanko epiduraalin, mutta en kokenut kipua niin kamalaksi että olisin sitä tarvinnut. Ja hyvä etten tarvinnut, koska puolisen tunnin päästä olin auki jo 9cm!!

Kätilö päätti puhkaista kalvot ja hetken odottelun jälkeen sain alkaa ponnistaa. 10 TUSKAISEN minuutin jälkeen pieni prinssimme oli maailmassa klo 8.42.

Mikä mahtava tunne!!!

Synnytys kesti siis kaikenkaikkiaan 4h20min, joka oli kätilön mielestä aivan ihmeellisen nopeaa toimintaa ensisynnyttäjältä.. :)

Pääsimme kotiin jo lauantaina ja tässä nyt opetellaan tuntemaan toisiamme ja nuuskutellaan :) En olisi ikinä uskonut että minusta voisi tuntua tältä!! Aivan uskomaton onnentunne päällä koko ajan :)

Tsemppiä nyt teille vielä jotka kärvistelette näiden viimeisten päivien kanssa! On niin vaikeaa sanoa mitään kun tiedän miten mitkään lohduttavat sanat eivät kyllä helpota tippaakaan.

sama84 ja pikku nuusku 5vrk

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat