Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harvinaisen(ko) tottelematon 2-vuotias?

Vierailija

Meillä siis 2-vuotias tyllerö jolla uhma parhaimmillaan, tahtoo ja ei tahdo jne. Joka päivä taistellaan milloin mistäkin ja takki on välillä tosi tyhjä iltaisin. Ei mielestäni mitenkään omituista mutta eräs lähipiiriläinen joka tyttöä paljon näkee oli äskettäin sitä mieltä ettei se olisi ihan normaalia. Että kyllä kaikki parivuotiaat nyt tottelee kun kunnolla käskee mutta kun meidän tyttö tekee ihan tahallaan juuri päinvastoin eikä vahingossakaan niin kuin on pyydetty. Ja raivokohtaukset ja niiden jälkeinen itku ovat ajoittain aikas rajuja ja kestävät kauan, joten ilmeisesti kuria puuttuu tytöltä.

En nyt mitenkään hänelle suuttunut enkä ole silleen huolissani mutta kertokaahan nyt kuitenkin mulle että tämä on täysin normaalia uhmaikäisen käytöstä eikä lapsemme ole mitenkään häiriintynyt..?

Kommentit (3)

Vierailija

Tai no ikää tytöllä on 2 v 4kk.

Joskus huutaa ja raivoaa niin että ikkunat helisee. Esim. Aamulla ollaan lähdössä ulos ja olen jo pukenut 11 kk veljen ja itseni ja pyydän tyttöä vessaan pesuille ja sitten pukemaan. tyttö juoksee nauraen karkuun ja huutaa en halua.

No sitten alkaa peli tulen, en tule, haluan en halua. Siis tyttö itse sanoo nuo. Sitten kun otan syliin ja sanon et nyt pesuille ja puetaan niinkuin joka ikinen aamu tehdään. Raivarit on valmiina. Huuto vaan yltyy ja yltyy eikä kuuntele enää mitään. Monesti vien jäähytuoliin sitten istumaan ja nykyään on pakko laittaa ovikin kiinni kun huutaa niin kovaa.

Ja huuto voi jatkua kauan! Sitten tyttö huutaa, olen valmis ja tulee kiltisti pukemaan jne. Mutta raivarin ollessa päällä on ihan sama mitä hänelle sanoo....

Monesti olo on aika voimaton, miten ihmeessä noin ministä voi lähteä niin kamala meteli??

kuumetta ja huligaanit 13 v ja 2,4 v ja 11kk

Vierailija

Ja välillä väsyneenä alkaa pelätä tuota huutoa ja sitten vältellä sellaisia tilanteita mistä tulisi huuto, vaikka tietää että tekee vain karhunpalveluksen itselleen siinä.

Uusimmat

Suosituimmat