hammashoito raskaana?

Vierailija

Rv 8 ja hammasvälin ien on kipee, takapuolelta. maistuu rautaselle (verta?).. ja kihelmöi. onkohan ihan normaalia?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

ja hoitoon pääset kunnalliselle puolelle kun olet raskaana. Pieni maksu menee, mutta ei läheskään niin paljon kuin yksityisellä.

Muutenhan kunnalliselle ei aikoja tahdo saada.

Vierailija

ientulehdukseltahan se kuulostaa, mutta voihan kyse olla jostain isommastakin ongelmasta, joten kyllä sitä kannattaa hammaslääkärille näyttää. kunnallinen hammashoito on suht edullista ja maksuaikaa saa halutessaan pidempäänkin (laskun eräpäivä) itse olen ollut kunnassa töissä ja ei hoito ole raskausaikana sen ilmaisempaa kuin muulloinkaan! ei ainakaan siinä kunnassa missä itse olen työskennellyt. voiko olla kuntakohtaisia eroja? muistaakseni kotihoidon neuvontakäynti ja sylkitestit on odottaville ilmaiset, samoin ennaltaehkäisevä hoito, mutta normaali hoito maksetaan normaalisti. minkään mausteiden pureskelusta tuskin on hyötyä, ei ainakaan pidemmän päälle. ientulehdus on aina oire, jonka syy pitää selvittää ja hoitaa.

Vierailija

Voi mennä tosi pahaksi ja lopulta hampaat irtoilee. Jos olette oikeasti rahattomia, luulen et sossu korvaa hammashoitosi. Mullakin raskauteen on aina kuulunut ikenien vuotelu, hormonit pehmentää ikeniä ja pöpöt pääsee herkemmin sisään.

Vierailija

Joten ei muuta kuin aikaa varaamaan. :-)

En suosittele luottamaan mihinkään mausteiden pureskeluun raskauden aikana. Normaalisti voi katsella vähän pidempään. Oikeastaan vaivassa kuin vaivassa.

Vierailija

niin.. mullahan on kristallipallo josta näkee että lomautus olis tulossa. Kyllä meillä on rahaa sitten kun lomautus loppuu. Mutta jos tää vaiva pitää heti hoitaa niin ei ole nyt just rahaa koska lomautus tuli ihan puun takaa.

Vierailija

jotta saisit mahdollisen tulehduksen pois. HUOM. älä kuitenkaan niele varsinkaan neilikasta irtoavaa makua, sillä neilikka on paitsi voimakkaasti tulehdusta estävä myös hermostoon vaikuttava eikä siten hyväksi sikiölle. Mutta vain pureskelemalla ja sitten sylkemällä saat ientulehduksen pois!

Raskauden aikana ei saisi olla mitään tulehduksia, siksi suosittelen myös hammaslääkärillä käyntiä ja purukaluston perustarkastusta.

Vierailija

saattaa olla hieman turvotusta. Harjaa nyt ainakin hampaat hyvin aamuin ja illoin. Soitat myös sille hammaslääkärille, vaikka se parikymppiä saattaa kustantaakin. Ei se siellä sitä rahaa kuitenkaan vaadi vaan antaa laskun mukaan. Maksuaikaa saa kanssa pyytää muutaman kuukaudenkin jos tiukkaa on tai laittaa eriin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat