Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oikeesti, kuinka monille lasten hyvinvointi tärkeämpää kuin miehen saaminen?

Vierailija

lähinnä ajattelen nyt eronneita jotka löytävät uuden kumppanin. Jos oikeesti ei millään synkkaisi lasten / miehen välillä, mitä tekisit? uskon valitettavasti että liian moni ei ajattele lapsiaan tässä tapauksessa - sen näkee jo yhteiskunnassa. Kuitenkin tärkein ehto että uusi suhde onnistuisi on se että uuden ja lasten välillä toimii ja hyvin. Itse erosin 11v sitten, tapasin uuden mieheni 10v sitten ja mulle oli ihan selvä asia että jos lapset eivät hyväksyisi häntä siitä ei olisi tullut muuta kun "jokatoisenviikonlopunkivajuttu". Mitä mieltä tästä?

Kommentit (13)

Vierailija

minä tapailin sinkkuvuosina muutamia miehiä ja jos huomasin,että heitä ei kiinnosta lapseni pätkääkään, eihän siinä ollut mitään järkeä,vaikka olisi kuinka ollut tunteita toisiamme kohtaan! Minulla on myös monia miespuolisia kavereita, jotka todellakin tykkäävät lapsistani ja ehkä joskus elätelleet toiveita minunkin suhteen,mutta siinä tuli sitten esteeksi se,ettei minua kiinnostanut. Olin todella onnekas,että tapasin miehen,joka välittää lapsistani kuin omistaan! Ei minun tarvinnut kysellä lapsiltani lupaa avioliittoo tms. koska tiesin,että hän on se oikea henkilö perheeseemme.

Lainaus:

kysehän oli vain siitä, että jos uusi kumppani ei hyväksy lapsia, niin silloin ei mentäisi siihen liittoon.

Valitettavan paljon on näitä uusperheitä, joissa niitä edellisten liittojen lapsia ei edes kunnolla siedetä.

Vierailija

Minulle lapsi on aina ykkönen. Olen halunnut panostaa täysillä lapseeni, koska hänellä ei ole isää. Aion omistaa hänelle mahdollisimman paljon aikaani. Käyn täysipainoisesti töissä ja opiskelen, joten mies ei missään nimessä mahdu listalle mukaan.

Lapsen kanssa meillä on aivan erityinen suhde. Hän on monesti sanonut, että on onnellinen kun saadaan olla kaksin. Säälittää ne yh:ien lapset, joiden vanhempi on enemmän sitoutunut uuteen suhteeseen kuin lapseen. Hirveää minusta.

Vierailija

On ihan selvää, että lapsi ei voi määrätä vanhempiensa suhteista. Sitä ei todellakaan kysytä lapselta! Tottakai lapsi on monessa asiassa tärkein, mutta sillä ei ole asiaa muiden väliin eikä muiden suhteisiin! Oidipaalinen tappio on tärkeä!

Vierailija

jos kUMPPANI ei hyväksy lapsia tai jos LAPSET eivät hyväksy uutta kumppania.

Ensimämiseen suhteeseen ei kannata ryhtyä ollenkaan. Jälkimmäsiessä on usein kyse siitä, että MIKÄÄN uusi kumppani ei kelpaa lapsille jotka haluavat biovanhempiensa palaavan yhteen vaikka se on oikeasti mahdotonta (tätä on jopa leskivanhempien orpolapsilla!). JÄlkimmäisessä lasten on ennen pitkää syytä kasvaa siihen tosiasiaan, että ihmiset - myös äiti tai isä - elävät elämäänsä heidän ympärillään heidän pikku pakkomielteistään huolimatta. ENsimmäisessä tapauksessa taas kasvaminen on jo myöhäistä.

Vierailija

menemistä, jotta lapset saisivat normaalin perhemallin. Ja toisekseen jos yh on marttyyri ja jättää oman elämän elämättä, voi katkeruus tuhota lapsen. Lapsesta voi tulla elämän ainoa sisältö ja lapselle voi tulla hirveitä paineita.

Vierailija

Ei varmasti ole oidipaalinen tappio lapselle tärkeämpää kuin hyvä ja turvallinen koti, jossa on vain sellaisia aikuisia, jotka rakastavat lasta vilpittömästi.

Maailma on täynnä kulttuureja ja tilanteita, joissa lapset ovat vain toisen vanhemman kasvatettavina, eikä näistä ihmisistä jokainen ole pahasti kieroutunut.

Toi sun oidipaalisen tappion hokeminen vaikuttaa lähinnä siltä, että yrität sillä oikeuttaa suhteen, joka on lapsellesi vahingollinen.

Lainaus:

On ihan selvää, että lapsi ei voi määrätä vanhempiensa suhteista. Sitä ei todellakaan kysytä lapselta! Tottakai lapsi on monessa asiassa tärkein, mutta sillä ei ole asiaa muiden väliin eikä muiden suhteisiin! Oidipaalinen tappio on tärkeä!

Vierailija

kysehän oli vain siitä, että jos uusi kumppani ei hyväksy lapsia, niin silloin ei mentäisi siihen liittoon.

Valitettavan paljon on näitä uusperheitä, joissa niitä edellisten liittojen lapsia ei edes kunnolla siedetä.

Vierailija

jos huomaisin ettei hän tule toimeen lasteni kanssa. Olennaista ihastumiselle ja rakastumiselle on myös suhteen "helppous", se että kaikki tuntuu loksahtavan kohdalleen. Ja näin ei voisi käydä, jos miehen ja lasten välissä ongelmia.

Vierailija

miehestäni (lasteni isä) koska lapset ja isä ovat jatkuvasti napit vastakkain. isä on jatkuvasti valittamassa kaikesta lapsille, ei kestä pienintäkään häiriötä heidän suunnaltaan ja huutaa joka asiasta ja nyt alkaa jo lapset oireilemaan.

eivät tahdo olla viikonloppuisin kotona vaan tahtovat esim. mummulaan ja ovat moneen kertaan sanoneet et he viihtyis kotona jos isä menis pois. lapsista näkee kauas, että isän heikkohermoisuus rassaa ajoittain todella pahasti heitä.

ajattelen siis lasteni parasta ja harkitsen tosissani avioeroa miehestä. että lapset uskaltaisi leikkiä ja puhua kotona ilman pelkoa, että isä on kohta niskavilloissa kiinni tai karjumassa pää punasena naaman edessä

Vierailija

Lainaus:

jos huomaisin ettei hän tule toimeen lasteni kanssa. Olennaista ihastumiselle ja rakastumiselle on myös suhteen "helppous", se että kaikki tuntuu loksahtavan kohdalleen. Ja näin ei voisi käydä, jos miehen ja lasten välissä ongelmia.

Uusimmat

Suosituimmat