Pettäminen ja sen seuraukset

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen 31 vuotias mies ja ajattelin kirjoittaa tänne. Littyen pettämistä ja miten paljon se satuttaa ja tuhoa perheitä.

Itse olen pettänyt omaa avovaimoanin usean otteesen ja saanut myös anteksi minun teostani. Halusin kertoa että olen sitä mieltä että pettäminen on väärin ja erittäin hirveä teko. Se satuttta ihmisiä joita rakastetaan ja joista välitetään. Itse olen kokenut siitä huumena tai adiktiona, mutta en osaa sanoa minkälainen huume se on ollut. Olen paljon miettinyt ja joillekin ihmisille se on sairaus. Koska se ei välttämättä liity mitenkään rakkautten omaan puolisoon. Itse rakastan omaa puolisoa erittäin paljon.

Tiedän että se huume ei ole sen arvoista ja sen haluan kertoa niille jotka niin luulee. Minä rakastan minun avovaimoa ja perhettä erittäin paljon ja minun tekoni on rikkonut oma perheni aikalailla. Se on rikkonut ne luottamuksen pilarit jotka perustuu avo-/aviolitoon. Ja samalla olen rikkonut itseni ja luottamus itseni ihmisenä. Koska omia tunteita ei saa sekoitaa ja läheisten ihmisten kanssa ei saa leikkiä.

Minä voin myöntää oman teon monella tavalla ja yrittää löyttä syitä siihen, koska jokaiselle ihmisellä joka pettäää on oma syy siihen. Joillekin se on sairaus, toisille huume, toiset ei van välitä, ja niin pois päin. Itse olen kokenut minun teon että se on sairaus/ongelma jonka kanssa pitää taistelle erittäin paljon sisäisesti ja tutkia itsensä ja omia tekoja. Itse olen nähnyt mikä on tärkeä itselleni, mutta sen näkemiseen on vienyt aikaa. Minulle se on minun rakkaus avovoimooni ja lapsilleni. Muistakaa katsoa sisälle jokainen teistä ja miettiä tarkaa mikä on se oma rakkaus.

Monelle ihmiselle ei kiinosta jutella tälläisistä asioista koska ne on kiperiä aiheita. Mutta uskokaa kaikki että itse olen ollut petturi ja olen siinä pettänyt itseni pahasti. Ne ihmiset jotka on sinkkuja voi tehdä ihan miten haluaa elämänsä kanssa mutta ne jotka on yhdessä ja rakastaa toisian muistakaa se rakkaus ennen kuin teette se virheen. Koska se rakkaus on erittäin arvokas. Itse ole huomanut myöhässä tämän.

Muistakaa että jokainnen ihminen tekee virheitä ja jotkut monesti. Minä olen tehnyt suuren virheen ja maksaan siitä kallin hinnan.

Haluan että ne ihmiset jotka pettää ja on edes ajatellut pettämisestä, mietti erittäin tarkaa mitä teette. Koska rakkaan ihmisen loukkaminen on hirveä teko ja sen luottamuksen uudesta saavuttaminen voi olla vaikea.

Kommentit (2)

emily

Kiitos kun jaoit ajatuksiasi.

Minulla on tiukka tilanne. Olen ollut naimisissa reilun vuoden ja pettänyt miestäni kolmasti. Käytännössä lievästi mutta henkisesti riittää petokseen. Valitsin väärän seuran. 
Mun kohdalla syntyy tietynlainen, ainutlaatuinen kohtaaminen, josta on vaikea kieltäytyä. Olen herkkä, syvästi kokeva ja taiteellinen, ehkä jossain määrin epärealistinen ja naiivikin. En tajua tilanteen todellisuutta jos tunteet ovat voimakkaat.
Nuorella ihmisellä keho reagoi eroottisiin tunteisiin herkemmin kuin vanhemmat. Hallitsen kehoani kuitenkin, sellaista tarvetta ei ole.
Enemmän sielullisia juttuja. 
Minun tunteeni voivat olla moninaisia, esim jos toisessa on jotain tuttua ja turvallista, ja se kolahtaa jos koen yksinäisyyttä. Myös saatu huomio hivelee.
Nämä osuvat siis omaan heikkoon kohtaan tai haavaan, jolloin tunne on syvä ja vaikea kieltää. Kohtaamiseni ovat siis enemmän henkisiä, ja fyysinen yhteys jäänyt puheisiin, katseisiin,  halaukseen. 
Äskettäin olin niin naiivi, kun hämmästyksissäni silmäni nauliintuivat vanhempaan mieshenkilöön. En siis ollut uskoa silmiäni että sen ikäinen voi olla niin ihastuttavan näköinen, komea. Silmät ja hymy hurmasivat. Plus monta tekijää (mainittu edellä).

Kiitos muistutuksesta ja varoituksesta. 
Pettäminen todella hajottaa. En halua sitä. Tunneside aviomieheeni ei ilmeisesti ole kovin vahva, mutta olen huomannut että menettämisen mahdollisuus vahvistaa sitä. Voisi miettiä miten muuten sitä voisi vahvistaa.
Mua järkyttää itseäni etten tunnista olenko muuttunut, voinko muuttua pysyvästi. Luoja minua tässä auttakoon, ainut joka todella voi.

Rakkaus on arvokasta. Koitan muistaa ennen kuin teen väärin. 
Kaikkea vielä mahdollista hyvää sinulle ja perheellesi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat