Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan ollut vuorovaikutuskurssilla vauvan kanssa?

Vierailija

.

Kommentit (8)

Vierailija

tuntua ihanalta ja omalta vasta n. kun vauva oli 7-8 kk vanha. Suurimmat vauvan itkut loppuivat tuolloin yms.

Ota ihmeessä apua vastaan, jos sitä sinulle tarjotaan.

Vierailija

että tuollaista vuorovaikutussuhdekurssia saattaisivat tarvita "ei-masentuneetkin" vanhemmat. Että aina ei tarvitse olla suurtakaan pulmaa, jos ei vuorovaikutussuhde lähde pelaamaan. Vauvat ovat erilaisia yksilöitä, kuten isommatkin ihmiset, mutta vähän hankalampia tulkittavia kuin puhuvat lapset. En itsekään koskaan tunnistanut omien vauvojeni eri itkuja, kuten jotkut kuulema tekevät. Ja ovatkin kyllä todella eri luonteisia!

Rohkeasti mukaan vaan, et ole yksin!

6

Vierailija

Neuvolassa suosittelivat vuorovaikutuskurssia, eräänlaista vertaistukiryhmää minulle. Olen sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja minulla on vaikeuksia vuorovaikutuksessa vauvan kanssa.

Vierailija

Vauva tuntuu edelleen vieraalta, vaikka on jo kaksikuukautinen. En juurikaan tunne iloa vauvasta ja kaikki tuntuu vain todella työläältä vauvan kanssa. Koen myös, että vauva vierastaa ja hylkii minua.

ap

Vierailija

joskin myöhemmin huomasin sitä ehka tarvinneeni. Suhdettamme söi yövalvomiset, joiden takia olin aivan piipussa. Suhde parani vuoden iän jälkeen, kun uniongelmat helpottivat ja nykyään lapsi on aivan valloittava mielestäni ja "huonotkin" hetket ovat helppoja sietää.

Suosittelisin ottamaan avun vastaan ja koittamaan tuotakin. Ehkäpä apu ennättäisi jo vauva-ajassa, eikä se menisi kokonaan ohi. Tsemppiä :)

Uusimmat

Suosituimmat