Voiko lapsen tilille laitetut lapsilisät ottaa takaisin?

Vierailija

Me ollaan laitettu lapsilisät lapsen tilille. Nyt tulikin sitten yllättävä tilanne kun minä olen juuri jäänyt hoitovapaalle ja mies joutui työttömäksi. Nyt noilla lapsilisillä olisi käyttöä jos koskaan. Mutta voinko enää ottaa niitä omaan käyttöön kun ne on jo kerran lapselle annettu?

Kommentit (9)

Vierailija

Mekin säästettiin lasten tileille kaikki lapsilisät.

Aika pesämunat sinne tulikin kaikille ja sitten saatiinkin

päähämme lyhentää sillä rutkasti asuntolainaamme.

Pankin täti sanoi ettei oikeasti niin voisi tehdä, voi verottaja

puuttua asiaan, tosin aika epätodennäköistä kuulemma.

Siinä tehtiinkin sitten jokin kiertosuunnitelma mutta en enää

muista miten..täytyisi kysyä mieheltä.

Vierailija

Eikä ne nyt ihan lapsen tarpeisiinkaan ole, vaan tasaamaan tuloeroja lapsiperheiden/ lapsettomien välillä. Ei siis lasten rahaa vaan vanhempien.

Vierailija

Kuka teidän perheenne asioita tonkii niin hartaasti, että saa tällaiset asiat selville? Ihmetyttää aina nämä kysymykset täällä: SAAKO lapsilisät nostaa, SAAKO antaa 3 kk vauvalle jo sosetta, SAAKO imettää 15-vuotiaaksi, SAAKO sitä SAAKO tätä... Kyllä minä ainakin saan tehdä ihan niin kuin parhaaksi näen meidän perheen asioiden suhteen - seuraako teitä muita sossu, poliisi, KUKA??? Ketä kiinnostaa, mihin käytätte lapsilisänne, kuinka kauan imetätte ja milloin aloitatte soseet?!! Jokainen tekee itse omat ratkaisunsa. FIksumpaa olisi kysyä KANNATTAAKO käyttää lapsen tililtä rahat elämiseen, mutta kyllä ne saa siihen käyttää, jos itse niin haluaa tehdä.

Vierailija

jos sinne olette ne kerran tallettaneet. Kavallus taitaa olla oikea nimike.

Lapsen rahoja ei saa käyttää elatukseen, mutta esim. johonkin kalliiseen harrastukseen (esim. laskettelu) voi rahoja tietyissä rajoissa käyttää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat