Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyajan odottajat on niuhoja hysteerikkoja?

Vierailija

Pahoittelen suoraa kielenkäyttöäni, mutta en voi kuin ihmetellä. Varsinkin kaikenlaisilla palstoilla pyörii aivan hysteerisiä odottajia. Minäkin odotan, ja välillä tuo hysteerisyys meinaa tarttua. Joka päivä raportoidaan oireita ja säikähdetään kuoliaaksi, jos yhtenä päivänä ei olekaan kohdun kasvukipuja tms.. Samoin moralisoidaan muita, jos joku juo pari kuppia päivässä kahvia tai maistaa miehen oluesta yhden huikan. Odotuksesta on tehty ihan hirveä numero ja naiset ovat hysteerisiä, vailla maalaisjärkeä. Jokaisesta suupalasta kysytään palstalla saako syödä ja jos on erehtynyt maistamaan palan valion aurajuustoa, on se maailman loppu. Sama homma oli vauvakuumepalstalla: jokainen nippaus oli merkki tärppäyksestä, lämpöjä mitataan ekasta yrityskierrosta lähtien jne..

Voin kuvitella, millaista on olla äiti, ja millaisia suurin osa äideistä on. Keskitytään vain siihen pieneen lapseen ja unohdetaan kokonaan parisuhde ja naisena olo. Arvostellaan toisia kaikesta mahdollisesta: imetyksestä, hoitoon jättämisestä, reimateceistä ym.. Jotkut äidit jopa kyttäävät kaupassa toisten naisten toimintaa lastensa kanssa. Huh-huijaa =). Löytyykö nykyään sellaisia odottajia ja äitejä, jotka kokee lapsensa tärkeimpänä ja rakkaimpana (tietenkin miehen ohella), mutta haluavat silti säilyttää oman rennon itsensä, haluavat olla edelleen pohjimmiltaan se sama ihminen kuin ennenkin ja pitävät kiinni edes pienestä omasta ajastaan vauvan syntymisestä huolimatta? Niin, ja pitävät huolta myös suhteestaan?

Kommentit (4)

Vierailija

Moni kykenee vauvapalstalla puhumaan odottamisesta, töissä työasioista ja ystävien kanssa muusta. Vauvapalstat ovat olemassa juuri sitä varten, että siellä saa hössöttää sydämensä kyllyydestä.

Vierailija

Totta!

nykypäivänä kaikki perustuu suorittamiseen, valitettavasti. unohdetaan "eläminen" ja pyritään parhaaseen vain muille näyttääksemme..äitiydestäkin on samalla tullut suurta suorittamista joka näkyy niuhottamisena, toisten kyttäämisenä. miehillä on mun mielestä loistavan rento asenne lasten kasvatukseen ja muutenkin elämiseen..ainakin mun miehellä.

Olin esikoisen kanssa aivan älyttömän tarkka, osaksi siksi, että koin hallitsevani elämääni kun tein asiat juuri kuin kirjoissa neuvotaan, juuri niin kuin on ihanne. Nyt onneksi olen tajunnut huomioida myös itseäni, ja viimein olen tasapainossa itseni sekä perheen kesken.

Vierailija

Lainaus:

Hui, näin kissan meijän pihalla, uskallanko mennä ulos vai kuoleeko vauvani kohtuun, nyyh....

Siihen vauvan kuolemaan kun ei tarvita edes sitä kissaa siellä pihalla.

T: Kohtukuoleman kokenut

Vierailija

palstalla saa kysellä ihan hölmöjäkin juttuja, raskaana on mieli herkkänä ja ajtukset saattavat olla aikas pöllöjä.

Kääk, söin kalaa!!!!!! Onko lapseni vaarassa???????

Ääk, kävin jumpassa ja hypin tasajalkaa, pysyykö lapsi sisälläni, olen jo viikolla 7!!!

Hui, näin kissan meijän pihalla, uskallanko mennä ulos vai kuoleeko vauvani kohtuun, nyyh....

Uusimmat

Suosituimmat