Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko liian pitkä etunimeksi (kutsumanimeksi siis)??

Vierailija

.

Kommentit (11)

Vierailija

Mutta lempinimet muodostuvat lapsen mukaan.. Siis kaverithan vääntävät nimeksi vaikka mitä! :)

Jos haluaisit että Fiina olisi mieluiten lempinimenä kutsumanimi niin käytä sitä joskus edes.. muuten tulee varmasti tuo muoto Jossu tmv..

Vierailija

JOS haluaaa välttää kamalan lempparin niin kehittäkää itse ihan alusta asti joku kiva lemppari :) on se josefiina aika pitkä kutsumanimeksi, ainakin viimeistään kouluiässä alkaa lyheneen koska lyhyetkin nimet lyhenee kouluiässä!! matistakin tulee masa jne

Vierailija

Kaikki mun tietämät Josefiinat on Joseja. Joten halusit tai et...

Usein onkin juuri niin että vanhemmat kutsuu esim. Josefiinaksi tai Katariinaksi tai Johannaksi mutta kaikille muille ne on Jose, Kata ja Johku.

Vierailija

Ei ole! Aivan ihana nimi, vaikka olenkin jäävi asiaa kommentoimaan! :) (itsekin siis olen tämän niminen)

Lapsena olin aina Jose, itsekin itseni näin esittelin, paitsi opettajille, jotka pyynnöistäni huolimatta kutsuivat aina koko nimellä. Nykyään olen Josefiina. Yllättävän vähän on tullut nimen vääntöjä. Fiina toki helposti väänyy viinaksi, mutta siitä ei tarvitse tehdä itseään toteuttavaa profetiaa.

Ihana nimi, ja lapsesi varmasti kantaa sen ylväänä!

Vierailija

Fiinaksi kutsuvat melkein kaikki, tosin vain siitä syystä että me vanhemmat kutsumme häntä Fiinaksi ja esittelemmekin Fiinana.

Hassua kyllä äitini ja myös isäni vaimoineen kutsuvat häntä koko nimellä.

Harrastuksessa kutsutaan myös koko nimellä, eskarissa Fiinaksi (eskariope kysyi kumpi haluaa olla).

Onhan sitä kaikenmaailman yhdysnimiäkin, ei Josefiina liian pitkä ole.

Vierailija

Josefiina

(sitten tulee ne jotkut muut nimet, mutta jos tuo ois se kutsumanimi).

INHOAN kaikkia lempinimiä, ja etenkin nimeä Jossu, joka tuosta ehkä helposti tulisi.

Eli toivoisin että nimi sanotaan aina kokonaan. Tai korkeintaan muodossa Fiina, jos halutaan lyhentää.

Muillakin lapsillamme on kyllä aika pitkät nimet, 3-4 tavua, 6-8 kirjainta, ja ne sanotaan aina kokonaan.

(No joskus joku jotain lyhentää, mutta itse ja suku sanomme aina koko nimet.)

Mutta onko tuo ehdotus jo liian pitkä nimi???

Uusimmat

Suosituimmat