Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu, että on kahdenlaisia raskauskilojen karkoittajia?

Vierailija

Yhdenlaisia, joilta kilot eivät lähde millään, ja toisenlaisia, joilta kilot lähtee korkojen kera tekemättä mitään?

Osaako joku oikeasti vastata mistä tämä johtuu?

Kommentit (14)

Vierailija

Raskauskiloja on joka kerta tullut noin 8 ja sen verran on lähtenyt suunnilleen saman tien. Minun ongelmani on ollut imetys. Jos yhtään on ollut vähemmällä ruoalla tai juomisella imetysaikana, niin maitoa ei irtoa edes putkitongilla. On pitänyt syödä ja juoda reippaasti, yli oman tarpeen. Siitä niitä kiloja sitten on kertynyt ja se harmittaa.

Vierailija

Kolme lasta, jokaisesta tullut 25-30 kg painoa muuten hoikkaan/normaaliin varteeni. Viikon-parin päästä synnytyksestä on jäljellä ollut yleensä n. 5 kg, loput on sitten lähteneet kuukaudessa tai viimeistään kahdessa ilman erityistä yritystä.

Ekoissa raskauksissa neuvolassa aina motkotettiin kilojen kertymisestä, mutta kolmannen kohdalla täti jo muisti että mun kroppani vaan yksinkertaisesti reagoi raskauksiin nesteen kerryttämisellä ilman mitään syöpöttelyjä tai raskausmyrkytyksiä :)

Ja ihme kyllä, normaali treenitahtikin eli 4-5 kertaa viikossa on aina onnistunut kiloista huolimatta!

Vierailija

Lainaus:

eikä grammaakan läskiä. Olen täysimettänyt kumpaakin lasta puoli vuotta ja imettänyt yli vuoden.

Tuo "fysiologinen" juttu on täyttä legendaa.

:D no anorektikot on asia erikseen, mä puhunkin nyt keskivertonaisista, joille useimmille tulee 12kg tai enemmän raskausaikana. JA mitä väliä, kun ne kuitenkin lähtee!!!! Menkää anorektikot lenkille!

Vierailija

lapsivedestä, istukasta ja sikiöstä. Reisiin ja takamukseen tuleva läski on ylensyönnistä johtuvaa läskiä. Piste. Kaikki muu on läskien mussutusta.

Vierailija

ennen raskautta painoin 50 kg. Olen 174 pitkä. Aloinko sitten raskausaikana yhtäkkiä syömään hullun lailla, koska paino nousi yli kaksikymmentä kiloa? Ja vatsakin oli niin pieni, ettei kukaan uskonut minun olevan viimeisilläni? Ja miksi synnytyksen jälkeen olin entisissä mitoissa.. suihkussa vain ihmettelin itsekin miten käsivarret ja jalat ovat yhtäkkiä niin laihat.. Toisessa raskaudessa kiloja tuli yhtä paljon, ne pysyivät miltei vuoden (imetinkin pidempään), mutta yhtäkkiä pari viikkoa aiemmin pitämäni housut eivät enää pysyneet jalassa. Olisko mahdollista että olisi jostain syystä kertynyt nestettä? Vaikkapa verenpaineen nousun vuoksi?

Vierailija

ja se on hyvä asia. 13 voi olla onnekas että ylipäätään pystyy tulemaan raskaaksi ja synnyttämään, se on alipainoisille joskus vaikeaa. Sairastuin itse anoreksiaan raskausaikana, ja olin lapsen syntyessä saman painoinen kuin normaalisti ilman raskautta. Maitoa tuli niukasti ja olo oli todella huono, pakotin itseni syömään jotta maitoa olisi herunut huutavalle lapselle. Älkää naiset loukatko toisianne painoasioilla. Joku on hyvin laiha raskaanakin, toinen saa mukavasti kiloja ja ne pystyy laihduttamaan pois aikanaan.

Vierailija

Lainaus:

lapsivedestä, istukasta ja sikiöstä. Reisiin ja takamukseen tuleva läski on ylensyönnistä johtuvaa läskiä. Piste. Kaikki muu on läskien mussutusta.

Jos hoikka äiti, kuten minä, saa raskausaikana suositellut 12kg, niin osa siitä on rasvaa. Pieni lihominen raskausaikana on fysiologista hoikille äideille. Mitä niin kauheaa muutamassa raskauskilossa on? Kun ne kuitenkin (ainakin omassa tapauksessani) lähtevät tuosta vaan imettämällä.

Vierailija

Lainaus:

Vierailija

liikakiloja?

Kiloja kertyy niille, jotka syövät liian paljon kulutukseen nähden. Kilot eivät lähde niiltä, jotka eivät kuluta syömisiään enemmän. Raskaus ei lihota.

Vierailija

eikä grammaakan läskiä. Olen täysimettänyt kumpaakin lasta puoli vuotta ja imettänyt yli vuoden.

Tuo "fysiologinen" juttu on täyttä legendaa.

Vierailija

Lainaus:

liikakiloja?

Kiloja kertyy niille, jotka syövät liian paljon kulutukseen nähden. Kilot eivät lähde niiltä, jotka eivät kuluta syömisiään enemmän. Raskaus ei lihota.

Mulla ainakin ruokahalu kasvoi raskausaikana ja tietty paino nousi reilusti. En kontrolloinut syömisiäni, vaan söin nälän ja ruokahalun mukaisesti. Vastaavasti imetysaikana paino laski, ja kun lopetin imetyksen, ruokahalu väheni. Kaikki 18 raskauskiloa hävisivät ns. itsestään, uskon että imetys oli suurin syy kilojen karisemiseen.

Vierailija

Siis mulla ekan kohdalla lähti kaikki- ja vielä kolme kiloa.. Ihan sillä että pystyin palaamaan suht samaan treenaukseen ja urheilutilanteeseen, kuin ennen esikoista.. ts. monta juoksulenkkiä viikossa.. jne. Lisäksi imetin vuoden ikään esikoista, joten imetys kohdallani sulatti ne makeiset, mitä joskus tuli syötyä..

Kakkosen kohdalla en päässyt ihan samaan, kuin esikoisen syntymän jalkeen ja sitten tulin melko pian raskaaksi taas.. ja nyt tämän kolmannen kohdalla on suorastaan ollut ongelmia näiden kilojen kanssa!!! Nyt olen alkanut juostakin, mutta ei ole vaikuttanut. Lisäksi olen ollut syömättä makeisia tai muutakaan makeaa, en syö ikinä sipsejä, tai muita ylirasvaisia.. Leipää syön paljon ja lasten ylijääneet annokset aika usein. Lisäksi puputan pitkin päivää jotain.. (mandariinia, porkkanaa, pähkinöitä) siitä tavasta pitäisi nyt päästä eroon!! En olisi ikinä uskonut kohdallani näin käyvän! Mies on paljon töissä ja minä yksin aika paljon näiden kolmen kanssa. Siinä syyt.

Omaa viitseliäisyyttähän tämä on ja ällöttää nykyinen olotila (vaikka siis normaalipainon rajoissa silti mennään)

Uusimmat

Suosituimmat