Miten tästä eteenpäin? Laihdutusasiaa..

Vierailija

olen kolmen (alle 5v.) lapsen äiti.. Olen alkanut pari viikkoa sitten treenaamaan marathonille ihan osasyynä vain ja ainoastaan halu laihtua! Painan 61kg ja 156cm.. Kiloja on. Ihanne paino olisi jotain 53kg. Siis oma hyvänolon painoni.

Mutta tietenkin ruokavalio otettava mukaan! Miten?

Olin karkki- ja makeislakossa puolitoista kuukautta eikä paino treenaamisen aloittamisen jälkeenkään muuttunut lainkaan.. Käyn kuntosalilla ja juoksen noin 3-4 krt. viikossa... Mitä muuta???? Nuorimmaiseni (11kk) imetyksenkin lopetin noin kuukausi sitten - onko tämä hormoneita??? Auttakaa?? Kai kuukaudessa pitäisi jo jotain tapahtua??

Kommentit (6)

Vierailija

Mittanauha on parempi.

Tehokas treeni kiinteyttää ja lisää lihaksia, mikä taas kasvattaa painoa.

Lihas painaa enemmän kuin läski.

Vierailija

suunnittele valmiiksi parin viikon ruokavalio tavoitekalorimäärään ja toteuta se.



Jos et aiemmin ole liikkunut noin paljon, lihasten kasvu ja turvotus tuo kyllä painoa lisää. Ehkä peili tai mittanauha kertoisi muutoksesta vaakaa paremmin?

Vierailija

Hillareita tulee olla maratonin rasituksia varten. Sä et millään protskuilla ja rasvalla voi kerta kaikkiaan juosta maratonia. Hiilaritankkaus viimeistään viikkoa ennen maratonia on todella tarpeellinen. Suosittelisin liittymään johonkin maratoniporukkaan, jossa saat oikeat treeni- ja ruokavinkit.



Terv. 2 maratonia juossut

Vierailija

Lainaus:

Hillareita tulee olla maratonin rasituksia varten. Sä et millään protskuilla ja rasvalla voi kerta kaikkiaan juosta maratonia. Hiilaritankkaus viimeistään viikkoa ennen maratonia on todella tarpeellinen. Suosittelisin liittymään johonkin maratoniporukkaan, jossa saat oikeat treeni- ja ruokavinkit.



Terv. 2 maratonia juossut




Ystäväni alkoi muutama vuosi sitten hankkia tietoa erilaisista ruokavalioista ultramatkojen juoksun treenaamiseen. Hän on syönyt siitä lähtien aika lailla karppaajien tavoin (ei tärkkelyskamaa=perunaa, pastaa, puuroa, valkoista leipää yms. vaan ruokavaliossa on kasviksia ja paljon proteiineja, joskus täysjyväleipää mutta maltillisesti) ja saavuttanut uskomattoman hyviä tuloksia. Nopeus ja kestävyys ovat parantuneet.



Itse aloin syödä samantyylisesti kaverini kokemusten innoittamana, ja vaikka olen vain peruskuntoilija (joitakin puolimaratooneja ja yksi Finlandia-hiihto takana), paino on pudonnut huomattavasti ja olo kohentunut. Samoin tulokset ovat olleet hyviä juoksussa ja hiihdossa. En aio palata enää turvottaville pastakuureille, koska se on osoittautunut täysin turhaksi. Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, sitten näkee mikä itselle sopii.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat