Mitä hoitoa/apua olette saaneet alaselkäkipuihin?

Vierailija

Minkälaisia tutkimuksia on tyhty?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

kuin buranaa ja mitä lie latonidia tms. joista ei apua. Pikemminkin kipu vain muuttui jotenkin polttavan tuntuiseksi. 3 vuotta kestäneen kivun, ja "väsymyksen tunteen", siis selässä, jälkeen hakeuduin lääkäriin, jossa otettiin vain verikokeet ja röntgenkuvat. Kuvista löytyi kulumia. Verikokeista ei löytynyt reumaa, joten lisätutkimuksiin ei kuulemma ole aihetta. Magneettikuvat ovat liian kallis tutkimus kai tällaiselle b-luokan kansalaiselle, eikä uusia röntgenkuviakaan kuulemma kannata ottaa, kun vuoden päästä kyselin että pitäisikö tilanne tarkistaa uudelleen. Siis kun röntgenissä näkyy ehkä jotain vasta kun ei pääse enää sangystä ylös.

Vierailija

magneettikuvaus, röntgen. Hoitoina kipulääkkeitä, fysioterapiaa, tukipohjalliset kenkiin. Ei löytynyt mitään selvää vikaa, jonkin verran pieniä kyllä.

Vierailija

Ensimmäinen vaiva johtuu siis liiallisesta lasten nostelusta tai väärässä asennossa johtuvasta nostelusta / selän taivutuksesta. Hoitona parin päivän lepo + joskus naprapaatin hoito 1-2 krt + tulehduskipulääke ja jäähaude parin päivän ajan.

Jälkimmäinen tuli kun en kerran hoitanut noidannuoltani kunnolla. Vaiva paheni ja pam! eräänä päivänä ei jalat sitten enää kantaneet. Hoitona 10 krt kiropraktikolla + tulehduskipulääkettä pari viikkoa + istumisen välttämistä 2 kuukautta + jääpussihoitoa pari kuukautta.

Vierailija

Antoi paljon liikkeitä mitä kannattaa tehdä selkää silmällä pitäen.. ja alavatsalihasharjoituksia!!! Ja jonkin tukivyön olen myös ostanut pahinmpaan hetkeen..

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

magneettikuvaus, röntgen. Hoitoina kipulääkkeitä, fysioterapiaa, tukipohjalliset kenkiin. Ei löytynyt mitään selvää vikaa, jonkin verran pieniä kyllä.

Mulla on todella vahvat särkylääkkeet ja tuntuu ettei niistä ole mitään apua. Mulla selkää ei siis koskaan ole tutkittu. Särkylääke- ja relaxsanttireseptejä vaan ja venytysohjeita. Siis olen tajuissani joten kai lääkkeet jotain auttavat, mutta kotona liikkuminen on vielä yhtä tuskaa. Vaikeuksia päästä vessaan, enkä ole löytänyt millään kivutonta asentoa.

Jos kävely sattuu, voi välilevyn sisällä oleva aine painaa hermojasi jotka aiheuttava kipua jalkoihin yms. Ja minä olen ymmärtänyt, että venyttää ei saa niin kauan kuin on kipuja. Minulla vaiva paheni kun fysioterapeutti neuvoi venyttämään lihaksia. Sitten tuli se välilevyn pullistuma, vaihdoin kiropraktikolla joka sanoi, ettei venytyksiä jos tuntuu pahalta. Vasta sitten kun kipu on poissa.

Vierailija

Lainaus:

Mulla on todella vahvat särkylääkkeet ja tuntuu ettei niistä ole mitään apua. Mulla selkää ei siis koskaan ole tutkittu. Särkylääke- ja relaxsanttireseptejä vaan ja venytysohjeita. Siis olen tajuissani joten kai lääkkeet jotain auttavat, mutta kotona liikkuminen on vielä yhtä tuskaa. Vaikeuksia päästä vessaan, enkä ole löytänyt millään kivutonta asentoa.

Vierailija

mulla on ollut säännöllisiä alaselkäkipuja nuorena. Ne tutki tuki-ja liikutnaelinlääkäri ja löysi erilaisia asentovirheitä, joihin sitten sain jumppa- ja venyttelyohjeet ja säännöllisellä jumpalla ne hävisivät.

Sitten olen pari kertaa venäyttänyt selkäni vääntämällä jotain painavaa. Siihen sain kipulääkettä ja kehoituksen ottaa iisisti kunnes kipu hälvenee ja jatkaa sitten jumppaamista.

Vierailija

Toi alaselän luonnolinen asento on todella vaikeaa pitää. Mies sanoo että kävelen kuin minulla olisi p*skathoussa. Mua ei jaksa edes naurattaa. Tiedän että selkää pitäisi oikaista, mutta käytännössä en pysty. Tarvitsen tukipisteitä että pystyn liikkumaan kotona.

Oon miettinyt syitä selkäsärkyyni. Mitään yksittäistä tapahtumaa/tapaturmaa ei ole. Perheenjäseneni on ehdottanut että se johtuu stressistä. Mulla on kyllä haastava työ, joka välillää stressaa, mutta kivut on olleet pahimmillaan lomalla. Nyt joululomalla aikaisemmin kesälomalla. joten en oikein usko, mutta ei mulla parempaakaan selitystä ole.

ap.

Vierailija

Tulee muuten liian kalliiksi jos joudut yhtä monta kertaa käymään kuten minä (noin 10 krt).

Kyllä em. ammatnharjoittajat ottavat vastaan vaikka kipu olisi pahimmillaan. Niksauttavat vähän ja se edesauttaa paranemisprosessia. Vältä istumista ja turhaa makaamista. Yritä hieman kävellä jos ei hirveästi satu jotta selässä toimii aineenvaihdunta, sekin tärkeää paranemisen kannalta. Lepää hyvällä alustalla jos tuntuu kipua tai selkä väsyy. Tarkista patjasi, vaihda uuteen jos painunut kuopalle tai jos liian löysä.

Vältä kiristäviä vaatteita vyötärön kohdalta. Vältä selän pyöristämistä tai nostelua. Yritä aina pitää alaselän luonnollinen notko.

Pidä jääpussia ristiselän alla muutam kerta päivässä 15 min kerrallaan.

Vierailija

Kiitos kaikille vastanneille, aion kyllä varata ajan lääkärille.

Tämän viikon tuska on kyllä osittain ollut omaakin syytäni. Olisi pitänyt mennä jo tiistaina lääkäriin, olin vaan niin huonossa kunnossa etten saanut puettua. Puhumattakaan että olisin päässyt asunnosta ulos.

Olen siis syönyt kesällä saamani reseptin lääkkeitä tämän viikon.

Mietin siis vaan onko lääkäreillä käytännössä annettavana mitään apua jos lääkkeet eivät riitä?

Ottaako kiropraktikot vastaan silloin kun kipu on akuuteimmillaan vai vasta sitten kun pahin kipu on poissa?

ap.

Vierailija

nyt myöhemmin olen tajunnut, että vaivani johtuu ilmeisesti si-nivelen luksaatiosta, eikä tulehdussärkylääkkeistä voi oikein olettaakaan olevan apua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat