Mielipiteita tahan: mies viettaa joulut Exan luona. Onko vahan outoa?

Vierailija

Emme asu yhdessa, mutta heidan erosta on jo aikaa, itse olen tavannut miehen vasta sen jalkeen. Tosiaan, viime joulun ja myos tana vuonna han meni jouluaatoksi Exalleen, koska "lasten pitaa saada pitaa kiinni ehjan perheen perhetraditioista".

Onko kenellakaan muulla tammoista? Olisin kiitollinen asiallisista kommenteista, koska olen jo ihan epavarma itsekin etta olenko vaan erityisen kapeakatseinen kun en meinaa tata sulattaa...

Pidan traditiota siksikin vahan outona, koska nama lapsetkin ovat jo eroon sopeutunut, tai nuorempi on, vanhempi ei ja oireilee sita jonkun verran. Heilla on jo aitinsa uuden miehen kanssa uusperhe (uusi mies myos menee ex-vaimonsa luo jouluaatoksi).

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Juu, meidan tapauksessa ei ole oltu yota puolin eika toisin, mies meni sinne aatoksi, sen verran etta soivat jouluaterian ja lapset avasi lahjat, ja sitten tuli kotiinsa (myos hanen 80-v aitinsa oli tuolla reissulla mukana. Vasta tanaan minulle sitten paljastettiin, etta mummo siella olikin saanut laittaa ruoat, kun ei siella ollut rouvalla viela mitaan edes aloitettu, vaikka oli pyytanyt tulemaan tiettyyn aikaan jolloin lounas olisi valmiina. Loukkaannuin miehen ja mummon puolesta, etta se akka kehtaakin!)

Vierailija

Itse olen pohtinut samaa tuosta, etta miksi pitaa vakisin ylla lapsen toivetta etta vanhemmat palaisivat yhteen. Niin ei tule tapahtumaan, koska nama vanhemmat eivat todellakaan tule toimeen keskenaan. Hammasta purren sinne jouluksi mennaan, teeskentelemaan. Senkin takia tama kaytanto on minusta niin OUTO! Uhrataan oma joulumieli ja joulun tunnelmat yms, tekemalla sellaista jonka tekematta jattaminen ei vahingoittaisi ketaan. Painvastoin kun se vanhempi oireilee, kay psykologin juttusilla ja ongelma on tama etta han tahtoisi vain eniten maailmassa etta isa ja aiti olisivat yhdessa (on 12 v) niin minusta tekevat suorastaan hallaa lapselle luomalla naita valheellisia toiveita. Samoin hanen syntymapaivanaan juhlivat yhdessa esim ravintolassa kaymalla, jotta lapsi saisi hyvia muistoja omista syntymapaivistaan SEKA aidin ETTA isan lasnaollessa. Musta tuo niin feikkia, niin feikkia. Jos sanon tasta miehelle niin tulee helposti riitaa.

Vierailija

miesystävä piti yllä tuota hmh, ehjänperheen traditiota ja oli viimekin jouluna exän ja lasten luona. No, eipä siinä mitään mä vietin joulun omieni kanssa ja meillä oli kivaa, sit vaan kuulin että mies ja hänen exä olivat Jouluna eksyneet samaan petiin ja tää miehen exä oli tullut paksuksi, nyt viettävät sitten oikeana perheenä Joulu yhdessä.

En sulata, enkä itse haluais exääni Jouluksi luoksemme.

Eikä tollainen ole kuulema edes hyväksi lapsille, sanoi yksi psykiatri joka on päivittäin lasten kanssa tekemisissä, siinä luvataan lapsille tavallaan että äiti ja iskä palaa yhteen ja sitten joulun jälkeen taas sanotaankin että eipäs palatakkaan hähhähhää. Pidentää eroon sopeutumista lapsilla.

Vierailija

Monella tapaa jotakin on pielessä. Kuten sanottu, lapsille tuo antaa aivan väärän viestin ja sekoittaa heitä, JOS ovat oikeasti erossa. Joulu ei ole mikään syys leikkiä perhettä, eivät eronneet lähde lomamatkoillekaan perheenä, tai vietä viikonloppuja yhdessä. Hyvin ikävä tilanne lapsille, jotka eivät tiedä missä mennään ja elättelevät toiveita hyväksymättä eroa.

Toiseksi, sinun kannaltasi on todella huolestuttavaa, että mies on niin kiinni eksässään, että ei voi viettää joulua kenenkään muun kanssa. Kolmanneksi, minäkin tiedän tapauksia, joissa mies on "lasten takia" viettänyt jouluja entisen perheensä kanssa, mutta todellisuudessa eksä onkin myös nykyinen, harrastavat seksiä jne. Ja siis salaa uuden naisen selän takana. Lapsilla voi yrittää selittää ihan mitä vain.

Vierailija

Ei kai mies jää sinne yöksi? Ja exän uusi mies menee puolestaan exänsä luo jouluksi? Tämäkin on varmasti hämmentävää lapsille. Aina vaikeampi heidän tottua tuohon äitinsäkin uuteen perheeseen jos äidin uusi mies ei ole perheen kanssa joulua. Itse aloin seurustelemaan mieheni kanssa aikoinaan vähän ennen joulua ja meni silloin exänsä ja lasten luo jouluna syömään. Itsekin olin jo sopinut joulusuunnitelmani joten oli ihan ok. Sen jälkeen joulut on vietetty miehen kanssa yhdessä ja lapset vuoroin meidän, vuoroin exän kanssa.

Vierailija

Ihan mukavaa jos eronneilla vanhemmilla on noin hyvät välit että tuo onnistuu. Tosin toi perustelu on vähän outo, kyllähän ne lapset tietää, että vanhemmat ovat eronneet vaikka joulu oltaiskin yhdessä ja teeskenneltäis ehjää perhettä.

Vierailija

Minä olin myös samassa tilanteessa edellisessä suhteessa. Epäilinkin koko ajan jotain hämärää. Ja oikeessa olin. Koko juttu olikin pelkkää kusetusta. Todellisuudessa se paskiainen olikin jo palannut takaisin lasten äidin luo ja asuivat taas yhdessä. Minulle vaan homma valkeni vasta myöhemmin, eikä suinkaan tän miehen suusta...

Vierailija

Päinvastoin, mä olen erittäin ylpeä vanhemmistani että osasivat ja pystyivät olla samassa joulupöydässä, eikä pidä unohtaa isäpuoltani, on erittäin kunniotettavaa että hän ei ryhtynyt laittamaan kapuloita rattaisiin. Vaikka ei ollut isäni kanssa mikään hyvä ystävä, niin silti hän ymmärsi että se on meidän lasten isä ja me halutaan olla jouluna myös isän kanssa.

16

Vierailija

kävikin vain kylässä, aapeen kirjoituksesta saa sen kuvan kuin Joulua vietettäisiin pitkänkaavan mukaan, siis kaikki Joulunpyhät yhdessä like a happy family, ja äipän uusmieskin menee omaan exänsä luo.

Lainaus:

Päinvastoin, mä olen erittäin ylpeä vanhemmistani että osasivat ja pystyivät olla samassa joulupöydässä, eikä pidä unohtaa isäpuoltani, on erittäin kunniotettavaa että hän ei ryhtynyt laittamaan kapuloita rattaisiin. Vaikka ei ollut isäni kanssa mikään hyvä ystävä, niin silti hän ymmärsi että se on meidän lasten isä ja me halutaan olla jouluna myös isän kanssa.

16

Vierailija

hienoa lasten kannalta kun pystyvät tuohon.

Tilanne kuitenkin muuttuu kun menette naimisiin ja saatte lapsia. Silloin olisi outoa! Ei nyt kun tilanne teillä seurustelu vaiheessa

Vierailija

Aika pian äiti jo löysi uuden miehen, isä jatkoi yksin elämistä. Silti joka joulu mun isä tuli meille kotiin jouluaattona, söi ja lahjat jaettiin. Se oli meille lapsille todella tärkeää, olis tuntunut kurjalta jos isä jouluna olis ollut yksin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat