lääkärin lähetteistä

Vierailija

nyt siis aion mennä vaivani takia yksityiselle lääkärille ja mahdolliset jatkotutkimukset haluaisin kuitenkin julkisessa sairaalassa, voiko yksityislääkäri kirjoittaa lähetteen HUS:iin? Täytyisikö mennä erikoislääkärille vai yleislääkärille. Terveysaseman kautta en jaksa alkaa asiaani jankata...

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Myöskin kokenut yleislääkäri voi olla asiaan törmännyt. Vaivasi todellakaan ei ole tavallinen, ja itse ehkä päätyisin neurologiin.

2

Vierailija

mutta vaivasta riippuen kannattaa harkita menisikö suoraan erikoislääkärille. Se sama erikoislääkäri voi olla vastanottavana lääkärinä siellä erikoissairaanhoidossa ja voi kenties osata tehdä lähetteen vähän eri tavalla. Erikoislääkäri maksaa vähän enemmän, mutta palkkiosta saa myös enemmän Kela-korvausta.

2

Vierailija

sen sanoi, Eiköhän noilla vastaanottojen työntekijöillä ole hajua kenelle hajuasiat kuuluvat. Täytyy vaan tsekata, että kyseisellä lääkäriasemalla on neurologeja ja korva, -nenäspesialisteja.

Seuraavaksi saakin suositella lääkäriasemaa Helsingissä :)

Vierailija

Lainaus:

Ajanvarauksessa ei kyllä valitettavasti useimmiten ole hajuakaan minne hajuasiat kuuluvat. Tilaa nyt vain se neurologi,jos ei liity neurologiseen ongelmaan, niin hän ohjaa sinut eteenpäin.

Monessa paikassa se on hoitaja joka vastaa siihen ensimmäiseen tiedustelu- ja ajanvarauspuheluun,

Vierailija

minäkin mietin tai sitten kurkku,- nenälekuria. Mutta tuntuu jotenkin oudolta varata itse aika neurologille... taitaa olla syvälle juurtunut lääkärinkunnioitus :) ettei itse saisi päätellä vaivoistaan mitään.

Kiusallinen ja outo vaiva. Vähän pelottavakin, kun on niin selvästi harha-aistimus.

Vierailija

minäkin kallistua tuon korva,-nenä-, kurkkutautien lääkärin pakeille. Jos vaikka nokassani on jku polyyppi tms. Ja voinee varmaan ohjata julkiselle neurologille siis laittaa lähetteen, jos katsoo tarpeelliseksi.

Mitä veikkaatte? onko mulla aivokasvain, kökkäre nenässä vai olenko ihan vain hullu ;)

Vierailija

on vähän outo :) ja en oikein tiedä minkä alan erikoislääkärille hakeutuisin!! Minulla siis outoja hajuharhoja. Ollut jo useamman kuukauden ja nyt lähes päivittäin. Haistan aina saman hajun, mille ei todellakaan ole mitään lähdettä ja mitä muut ei haista!!

Vierailija

Voit pyytää heitä siellä selvittämään kenelle asiantuntijalle asia kuuluu. Varaat ajan vasta sitten, kun olet varma kenelle kannattaa mennä.

2

Vierailija

Tuo on käytännöllinen tapa ohittaa julkisenpuolen jonot. Eli jos sulla on satanen ylimääräistä kannattaa ehdottomasti hakea se lähete yksityiseltä. Säästät ajassa kuukausia.

Kunnallisella on paljon suurempi kynnys saada lähetettä. Budjettirajoite. Eli käytännössä kunnallisella joudut helposti juoksemaan useammankerran ennenkuin saat lähetteen.

Ja ettei ihan mollata kunnallista, niin kun äitini löysi kyhmyn rinnasta hän pääsi kunnallisella samana päivänä terkkarin kautta lääkäriin sekä kuvaukseen ja ohut neulanäytteeseen jo seuraavana päivänä. Reilu viikko ja oli jo leikkauspöydällä säästävässä leikkauksessa. Eli selkeissä tapauksissa myös julkisilla pääsee nopeasti hoitoon.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat