Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä teillä riideltiin viimeksi?

Vierailija

Ja koska?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Meillä on ihan sama ongelma ja hyvinkin usein! Ukko tekee usein yövuoroa, saa nukkua 7.00-14.00 ja minä sitten yritän pitää 3 lasta hiljaa alakerrassa. Aina ei onnistu!

Vierailija

ja on riidelty koko joulun ajan aina ohimennen, kun muut ei ollut kuulemassa..ja nyt kun juuri mietin että mistä me oikein riideltiin..niin en oikeasti osaa edes sanoa..??

Ihme vänkäystä vaan koko ajan..me aina riidellään kun mies on lomalla ja kun hän palaa töihin kaikki on taas hyvin..en tiedä mistä johtuu..osaisko kukaan muukaan sanoa syytä?

Vierailija

oman ajan puutteesta n. 1 h sitten. Kahden viikon sisällä olen ollut ilman lapsia sen verran että kävin alakerran pyykkituvassa. Mies sanoo että lähde johonkin ja mä en lähde. Kun en tiiä mihin menen ja olen ollut tässä kipeenä, samoin lapsetkin. Huah.

Vierailija

Ymmärrän toki, että mies sen unen tarvitsee. Itsekin olen tehnyt yötyötä, siis jopa pelkkää yötyötä, joten tiedän tuon päivällä nukkumisen hankaluuden. Mutta kun me ei voida lasten kanssa millään olla neljää päivää putkeen näkymättömissä. Monesti kyllä matkustetaan päiväksi mummulaan, mutta sielläkin voidaan olla vaan se päivä. Ulkoillaan myös, mutta näin talviaikaan sekin on max. pari tuntia, kun lapset ei viihdy sen pitempään.

Yritän turvata miehelle aina sen 7-8 tunnin häiriöttömän unen ja mahdollisuuden vielä iltatorkkuihin ennen töihin lähtöä. Mutta rasittavaa se on tuo vuorotyö ja perhe yhdistelmä. Onneksi itse saan olla nyt kotona hoitovapaalla, kun minullakin on kolmivuorotyö ja asiat vaan vaikeutuu entisestään, kun minä palaan töihin.

T. se jonka mies kitisee, että pitäisi joskus nukkuakin

Vierailija

Lainaus:

Vieraita oli tulossa ja piti pestä vessa, siivota keittiöstä pikkusotkut ja kerätä lelut yms. paikoilleen ja muutenkin siistiä yleisilme ennen joulupyhiä. Minun piti myös käydä hakemassa yksi joulupaketti. Mies totesi, että jos lähden ja jätän hänet yksin, täällä ei ehkä ole siistiä, kun vieraat tulevat. Siivosimme siis yhdessä ja tein kaiken tomerasti, jotta ehdin vielä sille pakettimatkalle ennen vieraita. Yhtäkkiä mies makoilikin sängyllään lukemassa sarjakuvia. Sain totaalisen raivokohtauksen. Lähdin paketinhakumatkalle ja kun tulin kotiin, vieraat olivat jo saapuneet. Vieraiden lähdettyä olimme taas sovussa, mutta tiedän, että ensi kerralla vastaavassa tilaneteessa riita jatkuu. Meillä se koskee siis siivousta.

Ihan aina siivouspäivät on riitelyä!

Vierailija

Oli tulossa vieras ja mies oli sitä mieltä, että tulee kalankäryä. Ennemmin olisi pitänyt tehdä vaikka riisipuuroa. Perustelin kantani ja "riita" oli sillä ohi.

Vierailija

Ei se mene kyllä ihan noinkaan. Jos ei pysty yhdistämään yöduunia ja perhettä niin sitten pitää luopua öistä.

T: 7 yötä putkeen, sekavuoroa tekevä mies ja pienet lapset

Vierailija

Ja kun sille vitun paskahousulle sanot asiasta, se käskee pitämään turvan kiinni jossen halua itse syöttää vauvaa. Kävi myös ilmi että mies oli eilen laittanut vauvan nukkumaan paskalta haisevan peiton kanssa ja nyt kun olin sanomassa siitä, sain taas uhkauksen pitää turpani kiinni. En voinut enää mitään, alkoi itkettämään ja haukuin miehen paskaiseksi homoksi.

Vierailija

mä olin sitä mieltä että on parempaakin käyttöä rahalle, mutta mies sai taas tahtonsa läpi.. hemmetin puusilmä:) syötän sille seuraavat kaksi viikkoa puuroa ja keittoa ja jos tulee yksikin valitus niin pyydän halailemaan kannettavaa...

Vierailija

Ootteko ite koskaan tehneet yötöitä?

Mulle ei ikinä riittäis noin vähäinen nukkuminen yövuoron jälkeen, siis jos seuraava yö täytyy vielä jaksaa valvoa. Itse asiassa yövuorojen aikana tarvitsen enemmän unta kuin normaalit yöunet olisi, koska yöllä valvominen on rankempaa.

Miksi ette lähde noina päivinä kyläilemään lasten kanssa tai iltapäivällä ulos muutamaksi tunniksi, että miehet saisi nukkua pidempään?

Mun sympatiat on kyllä miesten puolella, ehdottomasti. Teidän eteen ne kuitenkin pakertaa ja tuo yölisillä varustettua tiliä kotiin... Vähän myötätuntoa ja oikeasti yritystä ja mielikuvitusta miesten unien turvaamiseen!

Mun mies hakee lapset hoidosta ja lähtee äidilleen syömään ja illaksi kylään, tulevat kuuden seitsemän aikaan kotiin. Tai hoitopäivän jälkeen käyvät jossain syömässä ja tuttavaperheessä kylässä. Kesällä lähtivät päiväksi retkelle (uimaan ja eläinpuistoon) niin sain nukkua rauhassa koko päivän. Kyllä niitä ideoita on!

Ja miehille voi ostaa korvatulppia, mä käytin alkutotuttelun jälkeen ihan sujuvasti niitä, kun sattui päiviä, että muu perhe oli vaikka kotona jostain syystä ja mun täytyi nukkua. Päivällä nukuttu uni on kevyempää ja herkemmin herää häiriöihin ja unen uudelleen saaminen on vaikeaa. Älkää viitsikö piiloutua sen "miten tämän lauman pitää hiljaisena"-selityksen taakse, se onnistuu, jos vain halua on. Vuorotyö on vaan sillä tavalla veemäistä, että se on melkeen vielä rankempaa sille, joka ei sitä tee; on ikävää hoitaa yövuorojen ajan koko perhe yksin ja on ikävää olla iltaisin ja viikonloppuisin yksin, kun puoliso on töissä, mutta sitä se elämä vain on... Älkää kuitenkaan kostako sitä miehillenne ja tehkö heidän elämää vielä vaikeammaksi. On se rankkaa olla perheestäkin erossa ja töissä silloin, kun muut on vapaalla.

Ja kun unentarpeelle vain ei ihminen voi mitään, unta tarvitsee ja that's it.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat