Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##### SUURPERHEELLISET VIIKKOON 22 #####

Vierailija

Tässäpä pino tällekin viikolle!

Laittakaas kuulumisianne ja juttujanne tänne, niin päästään turinoimaan oikein kunnolla!

-sinuvi-

Kommentit (9)

Vierailija

Miten ihmeessä vielä isommat perheet selviävät sairastelurumbasta?

Vai onko teidän lapsilla niin rautaiset vastustuskyvyt ettei juuri koskaan edes sairastella????

Meillä oli viimeks maaliskuun lopussa yrppis kylässä ja nyt se iski vielä kauheammalla teholla tällä viikolla meidän perheeseen. Mulla on nyt rv 13+jotain menossa, ja olen tässä raskaudessa jo ehtiny KAKSI kertaa sairastaa yrppiksen. Mulla on siis todella huono vastustuskyky. Ja tämä viimeisin tauti on vienyt mehut ihan totaalisesti. Kolmas päivä kun ei ruoka maistu ja öklöttää vaan, kun ei ollut tuo rask. öklötysään vielä loppunut niin kai tää on osaksi sitä ja osaksi taudin jälkimaininkeja. AIVAN KAMALAA. Kyllä huolettaa, että miten on masukin laita. Ei varmaan ole kasvanut mihinkään kun ei mun mahakaan kasva.

Soitin neuvolaankin tänään ja pääsen sit käymään ens ke siellä...saa kuunnella äänet jne.

Porkkana rv 13+ sekä 3 muuta ipanaa

Vierailija

Pe-iltana oli työpaikan virkistysilta. No, söin ja seurailin muiden menoa ja meininkiä puoli kymmeneen kunnes enää en jaksanut juopuneitten jorinoita kuulostella. Hauskaa oli tuntunut ihmisillä oleva....

Viikonloppu hurahti NIIN nopeasti. Lauantaina olin hääkeikalla laulamassa ja illalla oltiin veljen perheen luona grillailemassa. Eilen lapsilla oli sellaiset kyläyhdistyksen järkkäämät leikkimieliset olympialaiset ja sen jälkeen käytiin ABC:llä syömässä. Sitten olinkin ihan puhki ja otin 1½ tunnin päiväunet!! Illalla oltiin koko poppoolla paikallisen seuran jalispeliä kattomassa.

Kanelisokerille voimia viimeisiin hetkiin. En kadehdi yhtään tuskallista olotilaasi...

Koulussa viimistä viedään! Oppilaat ovat kovin levottomia ja kuudesluokkalaisilla on ihan levottomat jutut. Pojat ovat tosi kiinostuneita mm asioista että miten paljon naisen kuppikoko kasvaa raskauden aikana ja millaiselle tuntuu synnyttää (huokaus...) No, täytyy yrittää tämä viikko vielä kestää...

Mukavaa viikkoa kaikille ja kirjoitelkaahan kuulumisianne ettei mee ihan yksinpuheluksi!

tanni 19+3

Vierailija

En oo aikoihin kirjottanut, mutta nyt ajattelin edes nostaa jutut etusivulle.

Ensinnäkin Onnea vauvan saaneille. Semmosia uutisia muistaisin jossain vaiheessa lukeneeni.

Ja voimia kaikenlaisia kipuja ja pahoinvointeja kärsiville.

Mulla olis vielä 5 viikkoa laskettuun aikaan. Mitään en oo vielä laittanut vauvalle valmiiksi, olis kyllä varmaan syytä alkaa pikkuhiljaa peseskellä pikkupyykkiä. Tuntuu vain vielä niin kaukaiselta, vaikkakin kalenteria katsoessa huomaan, ettei vapaita viikonloppuja ole juurikaan ennen h-hetkeä.

Olo on ollut melko hyvä. Tosin mihinkään kovin isoihin hommiin en pysty enää. Viikonloppuna menin puskan juuria pikkuruohonleikkurilla leikaten ja siitähän alamaha kipeytyi niin, että sai loppupäivän olla vaakatasossa.

Nyt pikkupojat tarvii apua aamupalan kanssa.

Lämmintä toukokuun loppua kaikille!

_äippä_ rv 34+6

Vierailija

Meriutu oli peuhannut kesäkukkien kimpussa, minulla on urakka eessä, kävin just ostamassa ison läjän jotka pitäisi ruukuttaa. Viikonloppuna aion laittaa kasvimaan, meillä ei oo omassa pihassa mutta tuossa vajaan puolen kilsan päässä 4h-yhdistyksen vuokraamalla aarimaalla.

Tänään on ollut jo hyvin uupunut olo. Illalla oli kevätjuhlat, meillä oli iltamahenkiset juhlat paikallisella tanssilavalla ja illan päätteeksi ½ tunnin tanssit. Oli kivaa, mutta tänään huomasi että eilen oli takana ensin normaali koulupvä, sot nopeasti vaan kotona vaatteiden vaihdot ja taas "sorvin ääreen". Tänään siivottiin luokkaa ja pakattiin homemuuton alta tavaroita laatikoihin. Syksyllä minun pitäs siis mennä töihin, mutta tämän päivän väsymyksellä ainakin jos pitäs päätös tehdä niin luulen että aloitankin äippäloman 50 päivää ennen-tuolloin se alkaisi 19.8. ja jäisi viikko opetustyötä...taidanpa yrittää saada sen sit saikkua, ei paljon nimittäin nappaa...Minullahan tuo ei haittaa tuo aloituksen aikaistaminen, kun palaan seuraavaksi kesäksi joka tapauksessa töihin.

Tässä viim. raskaudessa tosiaan on siis ollut pahoinvointi sinne viikolle 15 ja risat ja nyt on sit 3 päivää närästänyt niin pahasti että tuntuu että ruokatorvi kärventyy. No tuleepahan sekin "nautinto" koettua ...

Mutta ei kai auta kun lähteä pihalle. Vanhimmainen lähti kummisedän kanssa jonnekin golf-tapahtumaan ja nuoremmat on vielä hoidossa.Olosuhteet on siis mitä mainioimmat saada jotain aikaan, käytännön toteutus on tietty sit ihan jotain muuta....

Tanni 19+6

Vierailija

porkkana, meillä MINÄ olen sairastanut muistaakseni kuukauden paussilla 2 oksutautia, eikä noin niinku raskaanaollessa(kaan) ollut mitään ihanaa. Vain kuopus sairasti toisella kertaa, muu perhe pysyi terveenä. Eli en osaa sanoa tuohon vastustuskykyyn juuta enkä jaata.

Mutta maailman kurjin tauti - melkein vain on.

Tänään on tosiaan upea päivä, lapset pääsi kesälomalle, tokarit aamulla kävivät hakemassa ja olihan siellä kevätjuhla esityksineen. Nyt sitten muutaman tunnin päästä pitäisi lähteä käymään yksissä lakkiaisissa, ja sen jälkeen en tiedä milloin juhlavaatteet tullaan päälle laittamaan, ehkä oman vauvan kastajaisissa?

Meill on keskimmäinen lapsi, tyttö kymppi vee, innostunut onkimisesta. Vähän väliä käy rannassa ongen kanssa, ja sitten hakee suolaa, on tehnyt grillipaikkaan valkean ja sitten putsaa kalan..suolet ja pään, ja paistaa kaverinsa kanssa. ja kuulemma on maukasta.

Mikä voisikaan olla enemmän loman oloista, kuin tuo touhu tällä säällä mukavan kaverin kanssa.. isosisko ei ikävä kyllä kuulu tuohon 'mukavaan' määritelmään. Ei siis voi mennä yhdessä. Riita tulee alle aikayksikön. Se on rankkaa. Mutta sellastahan se on, muistan hyvin itse, 4'n vanhemman siskon kanssa... Riitaa riitaa riitaa...

Kiva tanni, että saitte hyvän ja edullisen sängyn vauvalle. Se todella tekee odotuksesta konkreettisemman, vielä tuon oksentelun päälle. Saisi mokoma jo loppuua sulta!!

Meidän vauva, 2v3kk, eilen illalla olin laittamassa nukkuun, sillähän on meidän sängyn vieressä oma sänky, päättikin ottaa etäisyyttä vanhempiinsa, nyyh!

Hällä on myös oma pienen pieni huone, jossa myös on hänellä pieni sänky, ja sinne hän uniöppönsä kantoi, sarjassaan toisen kerran. Aiempi kerta oli joskus keväällä. Ja nyt. KYllä oli hassu tunne, kun sinne toinen jäi nukkumaan. Mies flunssaisena nukkui vierasvuoteessa, ja minä sain esikoisen isännän paikalle, eli meillä oli nukkumajärjestys aivan sevon. En kyllä usko että pieni päättää vielä tyystin muuttaa sinne yksin nukkumaan, mutta harjoitustahan tämä on. Ja positiivista, sillä se tulee hänestä itsestään, eikä vanhempien päätöksestä..

Meriutu oli laitellut kukkia, mulla on tyystin laittamatta, en uskalla vielä kun jos tulee kylmiä öitä..täällä keski-suomessa kun voi tulla vielä kylmiä öitä. No on mulla muutamia orvokkeja..mutta lisää pitäisi laittaa.

Kiva meriutu että saat luvan kanssa olla kotona.

Mulla kans taas alkanu tiheät supparit, ei oo kiva liikkua eikä muutakaan tehä. Täytyy vaan yrittää. Välillä mahtavia vihlaisuja tulee tuonne alapäähän..vielä siis 2kk ultran mukaiseen la'han.. en usko kuiteskaan että tämä olis mitään suuremmasti enteilevää suuntaan tai toiseen. Yliaikaiseksi menee, niin kuin kaikki... mutta tylsää, kun nuo supparit kyllä lamauttaa, ei onnaa oikein kävely, eikä muukaan. silleen kun vielä olis aikaa touhuta ja tehdä juttuja (jos vaan emäntä viittis- ja pystyis).

jes, nyt lopettelen ja yritän tehdä jotain, vaikka käyn kattoo onko kalastaja saanut saalista :)

sinuvi 32!!!!

Vierailija

Täällä sitä kotona käkitään edelleen. Saikkua on tällä erää keskiviikkoon, mutta enköhän minä yritä jatkoa käydä pyytämässä. Töissäkin olivat sitä mieltä, että älä nyt enää missään tapauksessa pariksi viikoksi tänne kampea. Ja en kyllä millään jaksaisikaan :). Muuten olo on suht pirteä ja hyvä, mutta ei minusta kyllä koko päiväksi istumaan ole. Selkä sanoo siinä tapauksessa sopimuksen lopullisesti irti....

Sinuvi taisi kysellä viime viikon pinossa, että osaanko nauttia kotona olosta. Noooo... Ööö... Toisaalta kyllä, mutta toisaalta on sellainen tosi syyllinen olo. Eilenkin luikin päivällä ruokakauppaan melkein aurinkolasit silmillä ja peruukki päässä, että minua ei huomattaisi :D . No ei vaan... Mutta oikeasti on vähän sellainen olo, että ei saisi edes ruokakaupassa käydä, jos on saikulla. Pitäisi vaan "sairastaa" kotona.

Yhden miinuspuolen tässä kotona olossa olen huomannut. Rahaa ehtii tuhlata paljon enemmän kuin töissä ollessa. Nyt on aikaa surffata nettikaupoissa ja ihan oikeissakin kaupoissa. Olen hakenut kesäkukkia, vauvatavaraa yms. Nytkin ajattelin lähteä pyörähtämään kaupungissa ennen sairaalalle menoa. Menen aloittelemaan sairaalaan synnytyskeskustelut.

Tannilla se alkaa kohta pitkä (ja ansaittu) loma! Onnea sille :) Joudutkos sinä menemään vielä töihin syksyllä ennen äippälomaa?

Kanelisokerille jaksamista viime metreille! Taas kohta sitä saadaan yksi nyytti tähänkin pinkkaan lisää! Uutisia odotellessa ;)....

-Meriutu rv 32+4

Vierailija

Mehän oltiin tiputtu jo jonnekin kaukaisuuteen! Kirjoittakaa nyt vaikka edes säästä :)

Onkos Kanelisokeri vielä yhdessä kasassa :p ?

Omppis... Jos joskus luet tätä pinoa vielä, niin kerrothan hieman kuulumisiasi?

Olisi kiva kuulla, miten arki vauvan kanssa on lähtenyt luistamaan.

On ihan ikävä juttujasi!

Minä sain nyt vielä loput kaksi viikkoa ennen äitiysloman alkua sairaslomaa, joten nyt on sitten tällä erää työt tehty!

Painoarvio vauvalla oli eilen 2080g ja kaikki näytti olevan kunnossa.

Äsken peuhasin tuolla pihalla kesäkukkien kanssa, joten nyt taidan lähteä pesulle...

-Meriutu

Vierailija

...Sitä se dementia teettää...

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena.

Yöt yhtä tuskaa, eikä Panadolikaan enää auta noihin liitoskipuihin. :( Vauva yritti yöllä vielä pöngätä itsensä väärinpäin. Nyt on vatsa aivan hellänä tuon alapääkivun lisäksi. Supisteleekin, mutta nuo liitoskivut ovat jotain hirvittävää.

Nukuin äsken päikkäritkin kun alkoi niin ramaisemaan. Viime viikkoinen energiasprutti on muisto vain enää...nyt haluaisin vain maata, muttei se ole mahdollista kun tuo nuorimmainen keksii koko ajan minulle tekemistä ;)

Ensi viikolla olisi sitten maanantaina tiedossa Taysin synnytystapa-arvio ja toivonkin, että ottaisivat sisään käynnistystä varten. Katsotaan nyt...vaikka käynnistäminen ei kyllä tunnu mitenkään hyvältä jutulta.

*huokaus, lähtisin niin mielelläni jo synnärille avaamaan tätä viimeistä pakettia...sen verran kipeänä olen, mutta toisaalta...se pinnasänky on laittamatta vielä ja kaikki muutenkin puolivalmista...lisäksi lapsilla on koulun päättäjäisjuhlat perjantaina ja todistusten jako lauantaina...sitten olisi veljentyttären ristiäiset tiedossa tulevana sunnuntaina...että on tässä vielä kaikenlaista ennen kuin vauva saisi oikeasti tulla :)

Neuvolassakin kävin tänä aamuna ja kaikki oli ok. Ei varattu enää uutta aikaa, mutta uskokaa vain minun sanoneen, että ensi viikolla joudun vielä Taysin käynnistä huolimatta sinnekin vielä lyllertämään :(

'Kanelisokeri 38+3

Vierailija

kurjaa että joudutte kärsimään ikävästä yrjötaudista. Meillä ollaan tänä vuonna oltu tosi terveitä. Itse asiassa itse en oo päivääkään ollut töistä pois koko lukuvuoden aikana ja muksutkin on olleet 1-2 kertaa koko vuonna kipeänä; toinen sattui loma-aikaan ja toisen kerran mies hoiti kotona. Yrjötauti kyllä vie kaikki voimat!

Meriutu, eikö olekin ihanaa olla jo kotona kun tietää ettei töihin tarvii tovii palata?

Minäkään en voi olla hehkuttamatta, enää tän päivän todistustenjakojuhla muutaminen lauluineen ja stipendeineen ja sit jään hyvillä mielin lomalla!

Ihana keli näyttää täksikin päiväksi kehkeytyvän!

Saatiin torstaina ostettua se pinnasänkykin kun osui upea yksilö käytettynä ja halpaan hintaan (meidän budjetti oli 50 e, saatiin 30 eurolla), on tosi siisti ja hyvin pidetty, ei kaipaa mitään laittoa ennen käyttöönottoa. Tuli heti jotenkin todellisempaa tästäkin odotuksesta.

Eilen oli vaihteeksi huono olo, pojan kevätjuhlista täytyi kesken kaiken lähteä oksentamaan-onneksi noita sattuu enää harvoin.

Mutta mutta...täytynee lähteä kiitämään, mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille. Vaikka ilmat on hienot, käykää välillä pari rivia kirjoittelemassa kuulumisia ettei ihan tiputa pois pinoista...

tanni 20+1 (jo yli puolivälin!!)

Uusimmat

Suosituimmat