Miksi toisten absolutismi tai vähäinen alkoholin käyttö on teille niin hirveä UHKA?

Vierailija

Ihan hirveä selittelyn tarve iskee heti, jos joku juo vähemmän kuin te itse. Kolkuttaako omatuntonne sittenkin vai mistä kiikastaa?

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Jos ei ole todellakaan huolta omasta alkoholinkäytöstä, miksi kokisi toisten raittiuden niin uhkaavana?

t: kohtuukäyttäjä, jolle on ihan sama, juoko joku vai ei

Vierailija

Vaan näiden absolutistien saarnaus-asenne! Tosi provosoiva toi väite "vai alkoko omatunto sittenkin soimaan" ihan tappeluhaaste taas. Ihan sama olis, jos joku alkkis tulis tänne päinvastasta saarnaan. Täällä kaikki kärjistyy.

Tavallisessa ystäväpiirissäni on absolutisteja, jotka ei tee asiasta suurta numeroa, eikä kukaan muukaan tee.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Miksi ihmeessä salata?!? Mitä ihmeen järkeä tuossa on?? Sama kuin todellinen juoppo salaisi ongelmansa.

Elämä on opettanut että helpommalla pääsee kun ei anna kenenkään huomata ettei juo alkoholia.

Vierailija

Lainaus:

Huvinsa kullakin. Joitakin toisia joidenkin absolutismistaan numeroa tekevien ryppyotsaisuus naurattaisi, ellei tule mieleen, että taustalla on ehkä niin surullisia kohtaloita, että pistää suorastaan itkettämään.

Vierailija

joskus ihmetyttää, miksi se on Suomessa niin outoa joillekin,että kaikki eivät tykkää alkoholista, eikä näe siinä mitään järkeä? Naurattaa myös nämä termit "juodaan alkoholia sivistyneesti" ja "lasten täytyy nähdä ja oppia kohtuukäyttöä, hah, tai heitä tulee alkkiksia.. blabla"

Vierailija

Monilla on lapsuudenkodista niin kurjia kokemuksia viinalla läträämisestä, että ovat itse menneet toiseen äärimmäisyyteen. Ryppyotsaisuus taas usein on naurettavaa.

Vierailija

mutta haluisin kysyä ihan samaa TOISTEPÄIN..

Miksi muiden alkoholin käyttö, oli sit vähäisempää tai runsaampaa, on absolutistille niin vaikeeta sulattaa..????????

Vierailija

että huout moralisointia. Lasten joulu on heti pilalla ja he pelkäävät vanhempiaan suunnattomasti jos vanhemmat ottavat lasin punkkua, kohtuukäyttöä ei ole olemassa ja jos ei muka aio humalaankaan tulla niin miksi pitää ottaa yhtään ja sitä rataa.

Vierailija

mainostaa juomattomuuttaan. Mutta juomatonta kyllä ihmetellään ja siunaillaan.

Itse en ole koskaan välittänyt alkoholista ja se on jäänyt viime vuosina kokonaan pois. Pidän myös matalaa profiilia, ettei jää silmätikuksi ja tarvitse kuunnella niitä "voi sitä nyt ottaa, ei sitä tarvi pelätä, että känniin menee" "ootko taas paksuna" "hyvä sunkin olis vetää lärvit niin rentoutuisit".

Ja nämä tapaukset on yleensä sellaisissa tilanteissa kun otan ruokajuomaksi vettä tai mehua. Häissä tai muissa otan tarjottimelta sen kuohuviinin nykyään. On kokemusta siitäkin, että siinä 200 vieraan edessä kaaso kiljaisi kovaan ääneen, että "voit sinä nyt ottaa lasillisen kuohuviiniä, ei siinä niin paljon promilleja ole, että haittaisi". Kaikki 200 ihmistä kääntyi katsomaan minua, eikä hääparia.

Vierailija

...absolutistit siedä viinan tippaakaan. Kaikki alkoholijuomien nauttiminen on turmeltunutta kännäämistä, joka aiheuttaa mittaamattomia traumoja juoppojen lapsiparoille.

On vain ääriraittius ja täyskänni, välimuotoja ei ole. Minulle on aivan sama, juoko joku alkoholia vai ei. Toivon kuitenkin, että minulla on sama mahdollisuus vapaasti päättää - ilman sen kummempia jeesusteluita.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat