Imetys sattuu

Vierailija

vauva nyt 5päivän ikäinen ja imetys sattuu todella paljon. Mikä avuksi?

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Kaksi lasta olen imettänyt 1,5-vuotiaiksi. Ekan kanssa ensimmäiset neljä kuukautta itkien imetin, verta tuli rinnoista ja vauva puklaili maitoa sen takia. Tokan kanssa pidin huolen imuotteen oikeellisuudesta, sitä joutui korjaamaan usein alussa.

-6

Vierailija

Siis se oli ihan kauheeta vaikka oli imuotteet sun muut kunnossa. Imetin lasta reilun vuoden. Nyt hän on jo 6 v, mutta muistan elävästi vieläkin, miten perkeleen kipeetä teki, kun imetys alkoi. Ihan kamalaa. Meinasin heittää hanskatr tiskiin. Bepanthen auttoi. Pistin sitä tosi reilusti, olin ilkosillani yms. Lue netistä vinkkejä, nykyään varmaan löytyy helpommin kuin 6 v sitten.

Vierailija

Ei välttämättä mitään tekemistä imetysotteen kanssa. Rinnat kokee tosi ison muutoksen maidon noustessa, ei mikään ihme että voivat olla aluksi hyvin kivuliaat.

Vierailija

ihan vain siksi että nännit ovat hyvin tuntoherkkää aletta eivätkä ole tottuneet niin valtavaan jatkuvaan imuun.

Aika vaarallista heitellä tollasia väitteitä, helposti äiti alkaa ajatella että hän ei osaa sitten imettää kun eihän sen kuulu sattua. Joten korviketta peliin kun imetys kerran menee pieleen.

Miksei myönnetä suoraan että alussa sattuu eikä ole muutenkaan herkkua, mutta ajan kanssa helpottaa ja muuttuu mukavammaksi?

Lainaus:

Imetyksen ei kuulu sattua. Jos imetys sattuu, on vauvan imuote väärä. Vauvojen pitää opetella oikea ote. Itse voi auttaa vauvaa, vauvat eivät saa yrittää imeä kuten pillistä vaan suun pitää olla apposen ammollaan.

Vierailija

se menee aikanaan ohi, mulla sattuu vielä vaikka vauva 9 pv. mutta loppuu kyllä kun nänni tottuu.

sattuuko ihan koko ajan? yleensä pari ekaa miniittia on pahimmat.

mutta suosittaisin rintakumia, saa kai ihan marketista. vähän säästää rinnanpäätä, vaikka kyllä se tuntuu senkin kanssa oikeestaan yhtäpaljon.

koeta pitää rinnsnpäät ehjänä: käytä jotain suojaavaa rintavoidetta rinnanpäissä, esim lansinoh. imetyksen jälkeen voi sivellä maitotipan ja antaa kuivahtaa nänninpään suojaks. mutta parhaiten auttaa siis aika, jaksa vielä joitain päiviä...

Vierailija

mä kans esikoisen aikaan ihmettelin miksi missään ei puhuta siitä että imetys SATTUU!! aluksi. Menee kyllä parissa viikossa ohi. Mulla ainaki helpotti. Alkuun tissit oli niin kipeet et hyvä että pysty ittensä suihkun jälkeen kuivaamaan, koskea ei saanu ollenkaan mihinkään. Ja imetys oli tuskaa! Mulla autto rintakumi ja aika. Tosiaan vajaa kaks viikkoa ja sit ei enään sattunu. Ja kipu alko ku maito nous.

Tää olis mun mielestä asia mistä voisivat pikkusen edes vihjasta neuvolassa...

Tsemppiä, se menee kyllä ohi. Jos ei mene niin sitten kannattaa olla yhteydessä jonnekkin; neuvolaan.

Vierailija

imuotetta, joka on hyvin todennäköisesti syynä sattumiseen.

Eihän se äidin vika ole, jos imetys sattuu. Vika on onnettomassa imetysohjauksessa, jota harvoissa sairaaloissa ylipäänsä on. Heti ollaan tuputtamassa korviketta pullosta ja tuttia vauvalle. Kumpikaan ei auta imetyksen käyntiin saattamiseen.

Vierailija

Omilla rinnoillani menee aina pari viikkoa totutellessa ennen kun kipu lakkaa. Ja imuotteessa ei ole mitään vikaa ollut!

t. 3 äiti

Lainaus:

Jos imetys sattuu, on vauvan imuote väärä. Vauvojen pitää opetella oikea ote. Itse voi auttaa vauvaa, vauvat eivät saa yrittää imeä kuten pillistä vaan suun pitää olla apposen ammollaan.

Vierailija

Ensimmäisen lapsen kanssa sairaalassa yritin pari päivää mutta sitten sai olla siinä koko loppuelämäksi. Toista en edes yrittänyt.

Ihan hirveä ajatuskin koko imetys.

Muistakaa että pakko ei ole kuin kuolla ja ehkä maksaa luottokorttilasku;)

Vierailija

Johtuu nännin venymisestä, ja tosi myös mahdollisesta rinnanpäiden rikkoitumisesta. Menee ohi! Kakkosta imettäessä sattui vain pari ekaa päivää, ja silloinkin paljon vähemmän.

Tsemppiä ap! tiedän että on inhottavaa, mutta kyllä se loppuu.

Vierailija

Mulla sattui imetys toisen muksun kanssa 6kk! Joka kerran tuon puolen vuoden ajan piti tarrata sängynpäätyyn kiinni, kun vauva alkoi imemään. Että aikaa saatta vielä mennä tuon kivun kanssa vielä piiiitkä aika...

Meidän vauvalla oli imuote oikein, mutta nänni oli laidasta laitaan auki. Ei kerennyt imujen välissä parantua. Koitin rintakumit ja kaikki poppakonstit. Enkä halunnut imetystä moisen asian vuoksi lopettaa ja "piti" vain kestää.

Vierailija

alkaa herua) ei voi mitään, mutta jos imetys sattuu koko ajan, vauvan imuotteessa voi olla vikaa tai sitten teillä voi olla sammas.

Käy imetystukilistan sivuilta hakemassa apua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat