Palautanko lahjaksi saamani Baby Björnin

Vierailija

HEI!

Sain joululahjaksi äidiltäni Baby Björnin kantorepun.Ensimmäisen lapsen kanssa meillä oli käytössä kaveriltani lainutt huggis-kantoliina.Se ainakin toimi hyvin.Äitini mielestä ei näyttänyt silloinkaan hyvältä ja helpolta, joten oli sitten ostanut tälle tulevalle vauvalle Baby Björnin.Mitä hyvää siinä on vai palautanko kyseisen tuotteen?

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Mulla on itselläni manducan kantoreppu, jossa vauvan asento on ergonomisesti oikea. Manduca menee vielä pitkäänkin ja siina on erilaisia kanto mahdollisuuksia: lonkalla, selässä ja edessä. Liinassakin vauvalle saa oikean asennon. Baby Björnissä vauva roikkuu. Sä teet niin kuin itse parhaaksi näet. Oletan, että sun äiti ei ole teillä joka päivä lastra kantamassa.

Käy kantoliinakanavan sivuilla. Sieltä löytyy tietoa mm bb:stä, manducasta ja liinoista. http://www.kantoliinakanava.fi/

Vierailija

Meillä on käytetty baby björniä ja kyllä, nyt se lapsi on pilalla! Miksi voi miksi mä uskoin neuvolan tätiä enkä av-palstaa??

Vierailija

vaikka puusilmänkin pitäisi ottakulmallaankin itse nähdä,e ttä lapsen asento on BB:ssä väärä :)

Mutta ei tietty kaiki ole voinut samalla kauhalla saada......

Vierailija

on pieni mutka selässä! Ja BB:ssä kannettiin. En ole aiemmin edes tajunnut syy-yhteyttä! Seuraavien kanssa olinkin viisaampi, kiitos netin, ja käytettiin liinaa.

En ymmärrä äitejä, jotka eivät halua parasta vauvalleen, vaan itsekkäinä valitsevat BB:n koska MUKAMAS helpompi! Ja "miehetkin kehtaavat käyttää" . Aivan, eli tässäkin miesten kunnia on tärkeämpin kuin vauvan terveys!

Miettikää nyt vähän!

Vierailija

ettei ne malta olla missaan liinan katkoissa. Pitaa paasta katselemaan missa mennaan ja sitten on tosi hauskaa kun ihmiset naurattaa. En tieda, pitaako kaiken olla niinkuin jossain Eritrean aavikoilla. Ehka me pohjoismaalaiset voidaan pitaa kiinni myos omista jutuistamme?

Vierailija

Lainaus:

omilla silmillä katsoa lapsen asentoa rintarepussa?????

Kuinka IDIOOTTI pitää olla, että tarvii lisäksi jotain tutkimuksia siitä????

Mä tykkään enemmän näistä huutomerkeistä !!!!!!!!!!

Minulla ei ole sen ikäistä lasta, että voisin katsoa niillä omilla silmilläni että missä asennossa se siinä on !!!!!!!!!!!!!!!!! Eikä ole edes tuota reppua!!!!!!!!!!!!!!!! Ihmettelen vaan, että miten niin vaarallista tuotetta saa myydä!!!!!!!!!!!!

Tajusitko?????????????

Vierailija

Itse en ole käyttänyt sen paremmin reppuja kuin liinaakaan, mutta ystäväni kantoi esikoistaan liinassa toodella paljon, oli kitisevää sorttia, ja oli liinassa jatkuvasti, se oli sellainen, missä vauva on vähän niin kuin risti-istunnassa sylissä (en osaa selittää kun en ole itse käyttänyt). Mutta joka tapauksessa, jalat oli jotenkin mytyssä siellä ja kun lapsi oli sitten vuoden paikkeilla, istui aina lattialla jalat ristissä ja rupesi liikkumaan niin, että työnsi itseään käsillä eteenpäin - ei siis osannut oikaista itseään eikä ruveta ryömimään tai konttaamaan, vaan meni pepullaan ja työnteli itseään. Se oli aika hurjan näköistä ei ollenkaan luonnollisen näköistä. Kävivät jonkin aikaan fysioterapeutilla ja tekivät erilaisia harjoitteita, että lapsen jalat saatiin oikeaan asentoon ja oppi konttaamaan ja nousemaan seisomaan. Kukaan ei koskaan sanonut ainakaan minun kuulteni, että vika olisi ollut liinassa, mutta omasta mielestäni asento näytti samalta kuin missä vauva oli ollut liinassa jatkuvasti.. eli olisiko se aiheuttanut tuon asennon?!?!

Henk koht en ole voinut noita reppuja käyttää kun kävivät hartioihin niin - molemmat pojat olleet reippaasti yli 4 kg syntyessään jo... ja kantoliinat ovat kyllä sinänsä mielenkiintoinen viritys - en ihan tarpeeksi neekeriäidiksi itseäni tuntenut, että olisin niitä halunnut kokeilla :) Liinan alkuperähän on käsittääkseni Afrikasta, jossa lapset on ollut pakko ottaa mukaan töihin ja vauva on kulkenut liinassa mukana - kaukana siitä design-liinailusta mitä suomalaiset mammat nykyään harrastaa!

Vierailija

ettei näe ilman selitystä ja tilastoja omilla silmillään mitä vikaa rintarepussa on ;)

Koska se ihan oikeasti pitäisi tavallisella maalaisjärjellä varustettuna kyllä nähdä, ilman, että sitä pitää selitellä.

Vierailija

omilla silmillä katsoa lapsen asentoa rintarepussa?????

Se on faktaa, että alle 1v selkä on oltava pyöreänä se ei saa olla suorana. VAsta n. 1v siihen muodostuu s-kaari kuten aikuisella.

Ja sitten katsot kuvia kun vauva on rintarepussa. Selkä on suorana tai oikeammin se on väärään suuntaan mutkalla!!!!!!

Joka johtuu siit, että jalat roikkuvat suoraan alaspäin ja se vetää selän väärälle kaarelle....

Kuinka IDIOOTTI pitää olla, että tarvii lisäksi jotain tutkimuksia siitä????

Vierailija

Itse käytin v-2001 esikoisellani paljon Baby Björnin kantoreppua. Se on kätevä ja siinä on helppo kantaa, mutta vauvan selälle se on tuhoisa.

Syytän tätä reppua siitä, että lapsella on mutka selkärankassa. Pieni, mutta haittaa se silti.

Kantoliinassa vauva on paljon paremmassa asennossa. Ei sitä kannata kovin pieneä siinäkään istuma asennossa kantaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat