Kuunnellaanko neuvolassa sydänäänet jo viikolla 8?

Vierailija

.

Kommentit (9)

Vierailija

ekan kerran oli muistaakseni viikolla 12..itse kävin yksityisellä varmistamassa ultralla että sydän lyö viikolla 7...tuulimunaraskaus takana itselläjoka paljastui vasta viikolla 13 ekassa ultrassa..neuvolassa ei saatu tuolloin kuulumaan äänia..

Vierailija

Minulla on kuunneltu esikoisesta rv9+0 ja toisen lapsen kohdalla 10+6.

Kävin ennakkoon kakkosen kohdalla yksityisellä, oli tullut vähän tuhruvuotoa ja halusin tarkistaa tilanteen.

Vierailija

Kaikki neuvolat ja terveydenhoitajat toimivat oman näkemyksensä mukaan, samoin synnytyssairaalatkin. Kolmessa eri äitiysneuvolassa olen asioinut, ja kahdella eri äitipolilla ja synnytyssairaalassa, enkä ole huomannut toimissa MITÄÄN yhtenäisyyttä.

Eli joissain kuunnellaan, joissain ei. Ehkä jopa niin, että toinen terveydenhoitaja kuuntelee, toinen ei. Kai se on kunnan resursseistakin kiinni.

Vierailija

Esikoisesta oli äitipolilla ultrattu jo rv 7 (olin tajuttomat pahoinvoinnin takia tiputuksessa). Terveydenhoitaja itse ehdotti kuuntelua, vaikka minä sanoin, että tuskin vielä kuuluvat, kun edellisestä raskaudesta oli jäänyt "löllöä" vatsanseudulle. Ja eivät sitten kuuluneetkaan, mutta - onneksi - en ole kovin hermostuvaa sorttia. Tunsin hyvin vahvasti, että siellä on pieni kasvamassa ja voi hyvin (toisin kuin minä itse...).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat