Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkäpäsnyt mulle, mikä on se PAKKO, että on oltava tekemisissä

Vierailija

joidenkin ihmisten kanssa. Eihän ole pakko! No ookoo, jonkun työnantajan kanssa on tultava jotensakin toimeen ja työkavereiden, mutta siis vapaaehtoisesti omalla ajalla ei tarvitse mennä anopin luo, jos ei kestä ihmistä. Vai mitä?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

lapsemme eivät ole hänen lapsenlapsiaan. Lapset ovat jo onneksi unohtaneet moisen ääliön.

Lainaus:

ihan niiden välisen suhteenkin onnistumisen kannalta ihan hyvä pitää asialliset välit anopin kanssa. Aina ei kannata ajatella asioita vain ja ainoastaan oman navan perspektiivistä...

Vierailija

ihan niiden välisen suhteenkin onnistumisen kannalta ihan hyvä pitää asialliset välit anopin kanssa. Aina ei kannata ajatella asioita vain ja ainoastaan oman navan perspektiivistä...

Vierailija

Multa meni sen tajuamiseen liian kauan. Mä olin erään ihmisen kanssa tekemisissä vaikka koin että mua hyväksikäytetään, mutta en osannut laittaa välejä poikki, koska oltiin tunnettu melkein 20 vuotta. Lopulta onneksi tajusin että, mä en enää pidä kaverista, se saa mut vaan pahalle päälle. En vastaa enää puheluihin, en soitan hänelle. Nyt on hyvä olla.

Vierailija

mutta minusta on fiksua yrittää tulla toimeen sukulaistensa ja muidenkin ihmisten kanssa jos ei ole jotain äärimmäisen pakottavaa syytä sanoa välit poikki

Vierailija

Saan näppylöitä tilaisuuksista, missä kaikki teeskentelevät: "Voi kunka kiva nähdä. Tulkaa kylään" jne. En haluaisi, että KUKAAN viettäisi minun kanssani aikaana velvollisuudesta. Minusta SE ei ole kohteliasta. Teeskentely ei ole kilttiä.

Noihin tianteisiin joskus joutuu pakostakin (sukujuhlat) ja menen sinne mieheni vuoksi, mutta yritän pitää ne mahdollsimman minimissä.

Koska aika on rajallista, vietän sen mieluiten ihmisten kanssa, jotka ovat ystäviäni ja joita rakastan.

Ei kukaan voi sanoa toiselle, mitä saa tehdä tai ei saa. Itse olet vastuussa itsestäsi, etenkin jos tilanne käy mielenterveyden päälle.

Vierailija

Lainaus:

En vain ymmärrä sellaista, että lopetetaan yhteydenpito johonkin tuttuun tai missään nimessä sukulaiseen. Se ei ole vaihtoehto. Pitää löytää keinoja keskustella hiertävistä asioista.

Minulla on esim useampiakin serkkuja, joiden kanssa en ole vapaaehtoisesti tekemisissä, koska en voi sietää heitä - meillä on aivan erilaiset kiinnostuksen kohteet, olemme aivan erilaisia ihmisiä, emmekä kerta kaikkiaan tajua toistemme juttuja. Yhden kanssa jutustelu aiheuttaa minulle suorastaan kylmiä väreitä, koska hänen olemuksensa on vastenmielinen (mikä ei tietysti ole hänen syynsä, eikä hän kaikille ole vastenmielinen). MIKSI näiden serkkujen kanssa pitäisi olla väkisin tekemisissä vain siksi, että meillä sattuu olemaan samoja geenejä?

Ja kavereista ja tutuista osa on tullut tutuksi esim koulusta tai töistä tai puistosta, eikä monen tällaisenkaan kanssaan ole juuri mitään yhteistä. Kun päästään siihen pisteeseen, niin en kerta kaikkiaan jaksa ihan vain yhteydenpidon vuoksi pitää yhteyttä, kun keskustelu on kummallekin hieman vaivalloista ja kiusallista kun aiheita pitää oikein keksimällä keksiä. MIKSI pitäisi? Voitko 6 selittää?

Vierailija

ihmisellä on oikeus ja velvollisuus huolehtia omasta terveydestään. Minun äitini ei ole mieleltään terve, saa lähipiirinsä voimaan pahoin, joten olen tekemisissä mahdollisimman vähän.

Vierailija

Minun vanhempani ovat vuodelta kivikausi ja ovat ihan itse näyttäneet mallia, että lapset voi hylätä, suvun voi hylätä jne. En ole yksin syyllinen siihen, että "olen tämän ajan lapsi". En ole kasvanut tyhjiössä, vaan minut on kasvatettu tässä kulttuurissa. Ei mopolla mahottomia.

Olen siis havainnut, että mikään ei velvoita. Kiinnostaisi tietää, onko vielä ihmisiä, joita jokin asia velvoittaa. Mikä se on?

Vierailija

Olen seurannut kuinka tällainen velvollisuus ajatus ajaa ihmisen ihan puhki ja vieraannuttaa omasta itsestään. Tekee täysin muiden hyväksikäytettäväksi. Ei kiitos. Multa ei saa korttia jouluisin eikä synttärionnitteluja, en käy kylässä koska on pakko ja työpaikastakin lähden jos ei miellytä.

Vierailija

työkavereistani. Minulla on kivoja kavereita ja mukavia sukulaisia.

Mutta minulla on myös riivaavia tuttuja ja ikäviä sukulaisia, joihin en pidä yhteyttä, koska en koe, että minun pitäisi olla heidän kanssaan tekemisissä.

ap

Vierailija

En vain ymmärrä sellaista, että lopetetaan yhteydenpito johonkin tuttuun tai missään nimessä sukulaiseen. Se ei ole vaihtoehto. Pitää löytää keinoja keskustella hiertävistä asioista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat