pienoinen paniikki

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä on kaksoset 1v.9kk ja nyt huomasin olevani raskaana. Yllätys oli melkoinen, koska luomusti emme ole koskaan tulleet raskaaksi seitsemässä vuodessa. Ensi syksynä mulla on siis hoidettavana uhmaikäiset kaksoset ja vauva (toivottavasti sentään vain yksi..). Päälimmäinen tunne on, että miten pärjäämme ja jaksamme tulematta hulluiksi!? Onko tämä nyt lopullisesti hyvästi omalle elämälle, itselleni, matkustelulle, uralle yms?? Kuulostaa itsekkäältä, mutta sanat vaan ryöppyää tähän.

En ole mikään kanaemo-tyyppi vaikka tietysti omiani rakastan hurjasti. Mietin silti, että onkohan minusta tähän? Suurperheen äidiksi. Nyt kaipaan siis vähän tsemppausta please !!!

Kommentit (3)

Vierailija

Meillä tilanne oli vähän toisin päin. Esikoinen oli 4,5-vuotias, toinen 1v2kk ja sitten tuli kaksoset. Mulla siis kolme vaipoissa ja kaikki sanoivat, että menevät ihan kolmosista. Jopa kolmosten äiti totesi näin. Silti kaikki on mennyt hyvin. Rankkaahan se välillä on, kun käsityötä riittää. Mutta silti niin palkitsevaa : ) Kun olet kerran selvinnyt kaksosten kanssa, niin selviät varmaan nyt myös tuosta teidän tilanteesta. On kuitenkin vain yksi vauva ja isommat jopa syövät itsenäisesti ja ovat päässeet ehkä jo vaipoista eroon. Jos mietityttää kuitenkin, niin kannattaa harkita vaikka lastenhoitajan palkkaamista alkuvaiheessa. Meillä oli isommille lapsille sellainen muutaman tunnin päivässä, kun vauvat joutuivat olemaan sairaalassa aika pitkään.

Vierailija

.. mutta kaksoset ovat vasta 1v8kk kun vauvan pitäisi syntyä. Vauvalla la jo maaliskuun 16.

Kaksosten lisäksi meillä on 7v ja 8v lapset.

Välillä itseänikin hirvittää kuinka tulen päivisin selviämään kolmen alle 2v:n kanssa, mutta tavalla tai toisella siitä varmaan selvitään.

Ensimmäiset vuodet on rankimpia, mutta sitten kun ovat yhdessä isompia niin on paljon seuraa toisilleen ja kaikinpuolin helpompaa.

Ja itse olen ajatellut että saa mennä sieltä missä aita on matalin. Kunhan lapsilla on perustarpeet tyydytetty, ruokaa, lepoa, lähäisyyttä jne. niin kaikesta lopusta voi vähän antaa itselle periksi.

Ota ihmeessä kunnan tarjoama apu vastaan, meidän kunnassa sellaiseen ei edes ole mahdollisuutta. Täällä täytyy olla jo lastensuojeluperhe, kun vasta apua saa.

Kyllä me selvitään, eikö . :x

Vierailija

Juuri tällaista tsemppausta kaipasinkin =) Kuntani tarjosi lastenhoitaja-apua jo kaksosten kohdalla, mutta silloin itsepäisyyttäni kieltäydyin.. nyt tosiaan otan tuon harkintaan, kiitos vinkistä!

Kyllä minä tästä ilon löydän ja tosiaan kaksoset ovat sitten ensi syksynä varmaan jo paljon "viisaampia" kuin nyt.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat