Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa näitä raskauskipuja, huonoa oloa,

Vierailija

painon LIIKAnousua, yöllä vessassa ravaamista ja kipuihin heräämistä.. Todella vaikea raskaus (ja kun luulin että ensimmäinen oli paha raskaus, pahoinvointi kesti synnytykseen saakka). Ajattelin ensimmäisen jälkeen että sisaruksen haluan vielä, vaikka tiesin mitä edessä on. Nyt viikkoja 22 ja tunnen olevani kuin viimeisilläni. Minua harmittaa nämä ajatukseni, sillä pelkään että jotain tapahtuu ja tulee keskenmeno.. =( Lääkäri on kiletänyt imurioimisen ja kävelyn ym. (Tosin töihin on käveletävä ja töissä on seisottava). Töissä käyn, koska jos jään kotiin, pahaolo yltyy ja oksentelen vieläkin enemmän..

Muita vaivoja peräpukamat jotka vuotavat ajoittain kovasti (niille ei kuulema nyt tarvitse tehdä mitään), oksennuksen mukana tulee aikaajoin verta, pahanhajuinen valkovuoto mikä hiemna rusehtavaa (kaikki kuitenkin kuulema kunnossa), hirvee joka iltainen närästys, mut närästyslääkkeet tekevät oksettavan ja huonon olon (maito auttaa vähän).

Odotan tätä lastani kovatsi, tämä raskaus on vaan todella raskas. =(

Kommentit (14)

Vierailija

raskausviikolla 29 mennään ja olo on hirveä.

Supistukset alkavat jo kauppareissulla, närästää kokoajan ja vessassa saa rampata. Mulla oli infektio alapäässä ja antibiooteista seurasi hiivatulehdus. Joka päätä siis kolottaa ja särkee. Sairaslomalla olen ollut vajaat kaksi viikkoa ja olen vielä vajaan viikon. Jo nyt hirvittää töihin paluu, kun tuntuu, että kaupassakäyntikin on suoritus, johon pitää valmistautua kaksi tuntia.

Tsemppiä siskot!!!! Meitä on muitakin!

Vierailija

rv 31 ja on niin sairas olo koko ajan...

supistaa, ihoa kutittaa, nenä tukossa, paha olo ja muutenkin epämukavaa... mitään ei jaksa/pysty tekemään kun supistelut alkaa..

hiivatulehdukset ja virtsatieinfektiot vaivana koko ajan..

Lapsi on NIIN odotettu (toinen raskaus menossa)..

yritetäänhän jaksaa... :( ?

Vierailija

Itsekin mietin tuota 50 päivää aikaisemmin aloittamista, mutta ajattelin vaan sinnitellä. Ja olen sitten sairauslomalla, jos on tarvis. Taloudellisesti se on meille aika iso menetys, jos aloittaa hoitovapaan noin paljon aiemmin. Töissä on kyllä tosi luuseriolo, mutta minkäs teet. Kyllä sitä ihmisellä pitää olla oikeus hankkia lapsia.

Tsemppiä myös sinulle, rv 31!

T. rv 29

Vierailija

jatus että tämä menisi kesken on hirveä. sillä haluisin niin kovasti toisenkin lapsen. joutusin kokemaan siis tämän kaiken vieläkin kolmanne kerran. kauheita ajatuksia minulla. toivottavasti menee kaikki hyvin!!!!!!!!!!!

ap

Vierailija

Mulla kolmas raskaus. Koko ajan närästää tai on huono olo. Jos närästää ja ottaa Rennien, tulee tuo huono olo. Nyt, kun on saanut levätä, on selkä parempi ja supistaa paljon vähemmän. Mulla uutuutena jatkuvat sairastelut. Nyt meneillään viikko 29 ja olen koko odotuksessa ollut vain muutaman päivän terveenä. Ei vaan jaksais, mutta kevättä odotellessa.

Vierailija

ja äitiyslomaa (työ on raskas). Sama juttu, olen koko ajan myösin kipeä, ja pahinta tällä hetkellä on yskä, joka tulee koko ajna uudelleen. Onko olemassa edes mitään yskänlääkettä mitä raskaana saa ottaa ? Tuo yskä kun pistää vielä oksentamaan.

ap

Vierailija

Mulla jatkuva flunssa myös, kurkkukipu ja räkis, ei juurikaan yskää. Ja sitten virtsatieinfektioita alituiseen. Kolme antibioottikuuria olen syönyt ja kohta saan varmaan neljännen.

Mulla vaan elämä on liian hektistä, kun on vaativa työ ja pienet lapset, mutta ei sitä työtäkään voi oikein poiskaan jättää. 28 työpäivää jäljellä, tuntuu kyllä ikuisuudelta.

Vierailija

vielä 2-3 kuukautta töitä. tulikin mieleeni kun ä-lomallehan jäädään 50-30 pv ennen laskettua aikaa, niin saanko siis itse päättä milloin jään? haluan jäädä ehdottomasti 50 pv aikaisemmin (vaikka se onkin sitten sieltä loppupäästä pois). Siinä tapauksessa olis enää tuo 2kk töitä (vaikka paljolta kuulostaa!!!!!)

ap

Vierailija

suuri rahallinen menetys, mutta on niin raskas työ (henkisesti ehkä raskaampi kuin fyysiseti) että kyllä taidan jäädä aikaisemmin. En edes teidä mitä ä-rahaa tulen saamaan koska olen ollut vasta vuoden töissä ja sitä ennnen opiskelin, ja luin juuri kelan sivuilta että raha määräytyy edellisten verotietojne muknaa, eli sen mukaan kun olen opiskellut.. EI VOI OLLA TOTTA =(

ap

Uusimmat

Suosituimmat