Hei apua, ylipainosta!

Vierailija

Mun pitäis laihduttaa 24 kiloa, jotta olisin normaalipainoinen (BMI < 25). Miten tuollaisen massan laihduttaminen on edes mahdollista?



Olen nyt raskaana ja painan 97 kg, pituutta 172 cm. Ekassa neuvolassa painoin 92 kg, jolloin BMI oli 31. Nyt mun ja vauvan yhteis-BMI on 32,8 :)



Vuonna 2002 häissämme painoin 80 kg ja olin mielestäni ihan hoikka, mutta silloinkin olin siis ylipainoinen tuon BMI:n mukaan.



En ole rakenteeltani pullukka, vaan kaikki läski on reisissä ja pepussa. Vyötärönympärys on < 80 cm (siis ilman vauvaa...). Siis sellainen naisellinen tiimalasivartalo.



Antakaas vinkkejä, miten ja koska aloittaa laihdutus. Nyt on meneillään rv 29.

Kommentit (5)

Vierailija

Lainaus:

Mun pitäis laihduttaa 24 kiloa, jotta olisin normaalipainoinen (BMI < 25). Miten tuollaisen massan laihduttaminen on edes mahdollista?



Olen nyt raskaana ja painan 97 kg, pituutta 172 cm. Ekassa neuvolassa painoin 92 kg, jolloin BMI oli 31. Nyt mun ja vauvan yhteis-BMI on 32,8 :)



Vuonna 2002 häissämme painoin 80 kg ja olin mielestäni ihan hoikka, mutta silloinkin olin siis ylipainoinen tuon BMI:n mukaan.



En ole rakenteeltani pullukka, vaan kaikki läski on reisissä ja pepussa. Vyötärönympärys on < 80 cm (siis ilman vauvaa...). Siis sellainen naisellinen tiimalasivartalo.



Antakaas vinkkejä, miten ja koska aloittaa laihdutus. Nyt on meneillään rv 29.

Vierailija

No raskaana sää syöt ihan perusruokaa, jätä herkkuja pois ja valkkaa aina terveellisempää. Jos sillä laihdut, hyvä niin. Mutta varsinaisesti ÄLÄ laihduta. Se että teet parempia valintoja ruuan suhteen on aina positiivista ja laihtuminen sitä kautta on tervettä.



Raskaana ei laihduttamista suositella. Yksi mikä kannattaa muistaa on että nyt jo lapsi vie sulta ravinteita ja jos ravintosi huononee entisestään varsinkin näin talvella niin oot kohta ihan loppu.

Jos taas vertaat tyhjiä kaloreita joilla olet lihottanut itsesi niin samaan kalorimäärään päästäksesi sun tarttee kiskoa TODELLA paljon tavallista ruokaa.



Imetysaikana laihduttaminen on myös kinkkistä koska sun energiantarve KASVAA entisestään. Se että teet ison virheen ja VÄHENNÄT kalorimäärää ei ole mikään terve vaihtoehto!!!



Itse olen lihonnut lapsista 10 kiloa, 20 kiloa ja 20 kiloa.

Esikoisesta tulin 3 kk jälkeen uudestaan raskaaksi ja paino oli muutamaa kiloa vaille ennen esikoisen raskauden alkua. Imetin ja söin, liikuin. Kyllä ne kilot tippuukin, älä murehdi niitä!

Toisen lapsen jälkeen alotin kunnolla liikkumaan, ja laihduin jollekin nuoruusvuosien tasolle kun olin tavannut mieheni. ;)



Nyt taas olen nostanut rimaa (vissiin 3-kympin kriisi) uuden vauvan jälkeen ja ajattelin joku päivä mennä juoksemaan maratoonin!

Ensin vaan keskityn imetykseen: syön ja juon paljon, liikun päivittäin minkä hyvältä tunnen ja alan pikkuhiljaa rääkkäämään itseäni kun imetys loppuu. Imetysajalla en halua juosta lenkillä, kuntosali vielä menee mutta kokeileminen kai kertoo sulle mikä toimii sulla.

Vierailija

Mutta tosiaan tilanne on vauvan synnyttyä se, että meillä on 3- ja 4-vuotiaat lapset ja se vauva. Miten pääsen liikkumaan? Entäs ruokavalio?



Laihdutin tosiaan viimeksi vuonna 2002, mutta silloin olimme lapseton pariskunta ja saatoin koska vain töiden jälkeen lähteä lenkille.

Vierailija

Lainaus:

Mutta tosiaan tilanne on vauvan synnyttyä se, että meillä on 3- ja 4-vuotiaat lapset ja se vauva. Miten pääsen liikkumaan? Entäs ruokavalio?



Laihdutin tosiaan viimeksi vuonna 2002, mutta silloin olimme lapseton pariskunta ja saatoin koska vain töiden jälkeen lähteä lenkille.




ulkoilua kenties.. vaikka olet tainut tehdä sitä jo ennen vauvaa, onkos isommat missä hoidossa?



Mä itse laihduin reilut 5kiloa rv35 asti nyt on alkanut tulla painoa pikkuhiljaa takaisin kun vauvaa kasvaa eikä tahdo syntyä maanantaina oli laskettu päivä...

itse laihduin sillä kun ei vaan tehnyt mieli mitään makeaa, sisejä eikä roskaruokaa..

Vierailija

kun odotusaikana ei voi kunnolla laihduttaa eikä sitten heti imetysaikanakaan. Eli näillä pitäis mennä vielä vuosi!



Meillä lapset tarhassa ja molemmat vanhemmat töissä. Herään kuudelta, menen seiskaksi töihin, haen lapset neljältä. Sitten iltaruoka, vähän leikkiä, iltatoimet ja lapset unille. Ysin-kympin aikaan nukkuvat ja silloin olen niin sippi, etten todella jaksa lähteä mihinkään lenkille.



Eli mihin väliin sen liikunnan lykkäis? Ruokavalion suhteen on toki helpompaa, tosin kompensoin väsymystä syömällä karkkia ja siitä ne kilot tietysti kertyvät. Mutta tiedän, että jos liikkuisin enemmän, söisin vastaavasti karkkia vähemmän. Nyt on vain sellainen pattitilanne, ettei tuolle liikunnalle tunnu löytyvän aikaa. Ja toisaalta, olen ollut tämän ja viime syksyn + talven koko ajan kipeänä, joten sekin rajoittaa liikkumista. Sairastelut alkovat, kun lapset aloittivat päiväkodissa.



Olen jo ihan epätoivon partaalla tämän asian suhteen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat