Miltä taloutenne näyttää näin joulun jälkeen?

Vierailija

Itse olen positiivisesti yllättynyt, kun juuri maksoin pinon vuoden lopussa erääntyviä laskuja ja tilille jäi kohtuullisesti vielä rahaakin. Ja joulumenot on menneet eikä mitään inhottavia osamaksuja jäänyt roikkumaan. En käyttänyt edes visaa ostoksiin. Vuosi sitten oli paljon tiukempaa.

Miten teillä muilla?

Kommentit (10)

Vierailija

Meidän lapset on niin pieniä ettei niiden lahjoihin uppoa kuin muutama kymppi. Ja jouluruuat ovat suorastaan halvempia kuin keskimääräinen ruoka: kinkku maksoi 4,50e/kg ja laatikot vielä paljon halvempiakin kun itse teki.

Vierailija

visa vinkuu punasella, onneksi on hyvä palkka niin saa laskut maksettua... mies on freelancer, joten lama voi rokottaa tuloja paljonkin =(

Vierailija

yks osamaksu erääntyy vielä ensi vuonna muutoin kaikki tämän vuoden laskut ja ostokset maksettu. Tammikuu meilläkin tiukka kuukausi - mies lomautettuna ja mä opiskelen, joten otettiin autolainalle maksuvapaa kuukausi. Täytyy vähän katsella mitä ruokakaupasta ostaa - mitään erikoista ei ole nyt varaa ostella.

Vierailija

Mut se johtui siitä että mulla oli aika huonosti töitä nyt syksyllä, olen freelancer. Sit taas joulukuussa tein paljon töitä mutta niistä saan rahaa vasta tammikuussa. Onneksi miehellä sentään on tilillä rahaa että saadaan laina maksettua!!

Paljon rahaa meni lahjoihin ja tänään kävin vielä aleissa ja ostelin miehellekin synttärilahjoja (synttärit 2.1.).

Vierailija

Veronpalautuksia en kuitenkaan ole uskaltanut edes tuhlailla, kun ei ensi vuodesta tiedä. Minun työpaikkani on ja pysyy mutta mies on alalla, jolla lama voi karsia töitä. Pitää siis vähän varautua...

Visa-lasku ovat nollilla onneksi :).

Vierailija

Tilillä on vielä hyvin rahaa, ja palkka tulee taas ensi viikolla. Luottokorttilaskua on tulossa vajaa18€ yhdestä nettiostoksesta.

Vierailija

yrittäis järkeillä. Mutta sanotaanko että rahhaa on hieman..tosin osa meni tänään alennuksissa :) Odottelen liiton päivärahoja..

Vierailija

mutta tämän tiesin jo ennalta, koska meillä on normaalistikin niin että just pärjätään, eli ylimääräisiä ei jää ja kun joulu piti lapsille tottakai järjestää niin tammikuusta tulee vähän tiukka.

Ei nyt mitään ihan tuskaa, mutta ruokakaupassa pitää vähän katsella että mitä sitä ostaa... eli tarjousten perässä saa vähän juosta ja ei osteta kalliita juustoja ym. mitä normaalisti ostetaan.

Lahjat kyllä hankit osan jo pitkin vuotta ja aleista mutta silti näin..

Vierailija

Jouluun meni 300 lahjoihin ja 120 ruokiin (aatto vietettiin meillä) ja siinä se. Lainaa meinataan lyhentää taas palkkapäivänäni. Meille joulu ei ole iso menoerä. Tai toki on sitten taas tiukempaa, kun toinen on hoitovapaalla, mutta näin molempien käydessä töissä on taloudessa enemmän pelivaraa.

Vierailija

Kaikki maksut ei näy vielä tilillä. Ihan siis pankkikortilla ostettiin, ei visalla. Mutta suurin osa ostoksista tehtiin aatonaattoiltana ja aattoaamuna niin ne ei ole vielä veloitettu tililtä ennen ma.

Ja laskettu ei sinänsä paljon meni (eikä säästetty kuitteja), ostettiin vaan se mikä oli tarpeen, ARVIO on että noin 400-500e olisi mennyt jouluun, mutta voin olla pahasti väärässäkin - ja sekös pelottaa, me kun ollaan vain niukasti toimeentulevia (siis tullaan toimeen ok mutta yhtään ylimääräistä ei ikinä ole).

Mies sai kyllä noin tonnin vuosibonuksia töistä ennen joulua, joten toivon ettei kaikki olisi mennyt vaan jäisi jotain pelivaraa tulevaisuuteenkin. Mutta jännityksellä odotan maanantaita että miten kävi. Toivon että ainakin 500e jäi. Eli että rikkaampia oltaisi kuin yleensä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat