Hyviä tortillojen täytteitä? Ei mitään erikoista vaan ihan tavallista mutta hyvää!

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

400 g jauhelihaa

puoli pussia taco- tai burritomaustetta

purkki chunky salsaa

Paistetaan jauheliha ja maustetaan mausteseoksella, lisätään salsa ja annetaan hautua vähän aikaa.

Lisänä tarjotaan jotain muuta salsaa, kermaviiliä, kurkkua, tomaattia, salaattia ja juustoraastetta. Simppeliä, hyvää.

Vierailija

meillä tehdään tällaisia tortilloja:

salsakastiketta, creme fraichea, quacamolea

jauhelihaa, joka maustettu taco-maustepussilla

tuoretta paprikaa, tomaattia, kurkkua, salaattia, ananaspaloja, punasipulia

juustoraastetta ja halutessa juustokastiketta

joskus tehdään kanasuikaleista, silloin sopii hyvin vielä feta-juusto (parasta ehdottomasti Arlan feta vihreässä pahvipakkauksessa :)

NAMI NAMI!

Vierailija

kanakastike, johon laitan ranskan kermaa (vähärasvaisinta mitä löytyy), punasipulia ja ananasta. Kanat suikaloin ja marinoin itse rintafileistä esim. chilillä, paprikalla.

Näiden lisäksi laitamme jäävuorisalaattia, tuoretta tomaattia ja lapsille lisäksi hieman mietoa tomaattisalsaa. Itse lisätään vielä jalopenoja ja guacamolea.

Vierailija

jauheliha, dippikastike (siis dippijauhepussi+ kevyt kermaviili), tomaattia, maissia ja kurkkua

aikuiset lisää tulista salsakastiketta, meillä lapset ei sitä syö.

Vierailija

- hunajamarinoituja broilersuikaleita

- purjoa, joka lisätään pannuun broilerien paiston loppuvaiheessa

- tomaattia kuutioina

- ananaspaloja

- herkkusieniä

- 1prk ranskankermaa

- juustoraastetta

Tortillat täytettynä uunissa 200 asteessa n. 10-15min

Vierailija

Tulisesti (itse) maustettua kanafilettä ja nautafilettä jotka suikaloitu (kypsänä) ohueksi, paahdettua sipulia ja paprikaa, juustoraastetta, salsaa, jalapenoja, ranskankermaa ja itsetehtyä guacamolea.

Vierailija

Lainaus:

Voisiko niitä lettuja leipoa itse? Olisiko jollakin niihin ohjetta?

5 dl vehnäjauhoja (tai maissijauhoja tai näiden sekoitusta)

½ tl suolaa

½ dl rypsiöljyä

2 dl vettä

Sekoita ainekset keskenään. Leivo taikinasta tanko, jaa se 10 osaan ja pyörittele jokaisesta pulla. Anna pullien levätä kelmun alla 10min. Kauli taikinapalat jauhotetulla pöydällä ison paistinpannun kokoiseksi pyöreäksi levyksi.

Paista tortillat paistinpannulla ilman rasvaa molemmilta puolilta siten, että tortilla saa hivenen ruskeita pilkkuja.

Vierailija

Alle salsakastiketta, salaattia, tomaattia, kurkkua, ananasta, jalapenoa ja Pirkan valkosipulikastike oli yllättävän hyvää kun tänään ostettiin. Meilläkin syötiin siis tortilloja päivällä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat