Vaimo on täysi nolla

Vierailija

Mulla on vaimo, joka ei ota mitään/yhtään vastuuta kotitöistä tai lapsista. Näyttää siltä, että ei edes ymmärrä, mitä lapsista huolehtiminen tarkoittaa.

Taas on jossain päivystämässä työn puolesta ja ei näy pitkään aikaan.

Ahkera vaimo sulla, kun huolehtii perheen toimeentulosta? Huvittavaa on se, että ne on vaimon rahoja, minun taas perheen rahoja. Omansa vaimo saa rauhassa laittaa mihin tahansa haluaa, nehän ovat hänen omiaan. Joten ei tällä ole mitään tekemistä perheen elattamisen kanssa, josta vastaan yksin minä.

Vaimo oli masentunut ja nyt on toipunut. Mutta toivuttuaan uusi enerkia ei kyllä mitenkään suuntaudu perheeseen.

Akka kutsui hirmu määrän ihmisiä meille jouluksi. Itse tai ei kukaan muukaan ei auttanut minua mitenkään, minä hoidin lapset ja tein samalla superluokan safkat, määrässä ja laadussa mitaten. Ja kukaan akoista ei edes kiittänyt. Nyt olen täysin poikki.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Oletko aina huolehtinut perheestäsi, vai onko koko touhu ennen ollut vaimosi harteilla? Tuli vaan mieleen, että jos vaimo on nyt lyönyt hanskat tiskiin, koska HÄN ei enää jaksa. Nyt onkin sitten sinulla hätä kädessä, kun joudut hoitamaan kaiken minkä hän on ennen hoitanut... Voin olla väärässä. Tuli vaan mieleen, että näinkin vois olla.

Vierailija

meitä on samassa pisteessä muitakin miehiä.

Olen joskus tuumaillut, että suomalaisista naisista osa (ei kaikki) todellakin tarvitsisi kunnon miestä joka vaikka sitten hieman kovempia otteita käyttäen pitäisi miesten ja naisten roolit selvinä. Korostan, että suurin osa naisista ei ole tuollaisia mutta näppituntumalta sanoisin, että kymmenesosa suomalaisista naisista ei ole tasa-arvoon kypsiä.

Itse olen samoin kuin moni kanssaveljeni vain sen verran nyhveröitä, että vissiin on pakko alistua kohtaloon tai lähteä litomaan.

Vierailija

Jostain syystä pärjään näissä akkojen hommissa ilmiömäisen hyvin, varmaan olen ollut entisessä elämässäni superkokki. Pahinta on kuitenkin, että tulen toimeen lasten kanssa ilmiömäisen hyvin, ei esim. ole sellaista koliikkivauvaa, jota en saisi nukahtamaan.

Kyllä, minä olen mies.

Vierailija

Lainaus:

Meillä on suurperhe ja jos suurperheen äiti yhtäkkiä lyö hanskansa tiskiin ja ei enää mitenkään osallistu asioiden hoitoon, niin en varsinaisesti kutsuisi tätä roolileikikiksi.

Jonkun on pakko hoitaa lapset ja koti. Ja se olen yksin minä.

Huonoa on se, että alkaa terveys mennä. Neuvolantäti vihjaili, tai no sanoi aika suoraan, että minulla menee henki, jos jatkan näin. Pahoja burnoutin tapaisia oireita. Suutuin ja käskin hoitaa lapsia, eikö se ole neuvolan tarkoitus? Mutta jälkeen päin mietin asia. Käytti esimerkkiä, miksi lentokoneessa pyydetään aikuisia ensin kiinnitämään happiletkut ennen lapsia? Jne.

hoitanut hommansa ja lapset ihan nurisematta. Tilaa kunnalta kodinhoitaja, hyvä ihminen, jos ei vaimosta ole mihinkään. Tai vaihda vaimo toiseen, toimeliaampaan tapaukseen. Älä valita.

Vierailija

joka taas marttyyrina on vääntänyt perhejoulua koko suvulle eikä kukaan ole häntä siitä kiittänyt (no ei tietystikään, kun kukaan ei oikeesti edes olisi halunnut tulla alun perin)...

Vierailija

On ymmärrettävää ja hyväksyttävää, että masennuksen vuoksi ei pysty hoitamaan velvollisuuksiaan kuten pitäisi. Mutta kuten totesin, minun vaimoni on jo toipunut tästä. Ja huomio ei silti ole mitenkään siirtynyt minuun tai lapsiin. En edes odota puolikasta osalistumista, kun vaimo edes vähän auttaisi, vaikka vain tunnin viikossa.

Ja minä se olen, joka ei anna seksiä. Minulla on lauma lapsia, jotka kaikki vielä ovat tyttöjä. Ja koko ajan on joku sylissä tai kosketusetäisyydellä. Sorry,. minä en vain pysty nappia painamalla muuttumaan eläimelliseksi seksihirmuksi, voi tosin olla, että olen jatkuvasti liian väsynyt...

Vierailija

Meillä on suurperhe ja jos suurperheen äiti yhtäkkiä lyö hanskansa tiskiin ja ei enää mitenkään osallistu asioiden hoitoon, niin en varsinaisesti kutsuisi tätä roolileikikiksi.

Jonkun on pakko hoitaa lapset ja koti. Ja se olen yksin minä.

Huonoa on se, että alkaa terveys mennä. Neuvolantäti vihjaili, tai no sanoi aika suoraan, että minulla menee henki, jos jatkan näin. Pahoja burnoutin tapaisia oireita. Suutuin ja käskin hoitaa lapsia, eikö se ole neuvolan tarkoitus? Mutta jälkeen päin mietin asia. Käytti esimerkkiä, miksi lentokoneessa pyydetään aikuisia ensin kiinnitämään happiletkut ennen lapsia? Jne.

Vierailija

kun vaimo on niin kädetön ja pakkomielteinen. Toki vaimo on ahkera, mutta tekeminen on kädetöntä ja päätöntä koohottamista ja itse pitää jatkuvasti olla korjaamassa ja huolehtia kuin pikkulapsesta.

Minut siis vaimon saamattomuus ja kädettömyys ajoi masennukseen ja terapeutille ja henkisen romahduksen partaalla. Asiaa pahensi sekin, että jos minä miehenä lähden, kuten teinkin, niin lapset jää vaimolle ja kohta puoliin on joku karvaperseinen äijä kasvattamassa lapsiani, joita rakastan.

Olin todellakin revetä elämääni.

No asioita on saatu paremmaksi ja jos hyvin menee, niin yhdessä elämää taas jatketaan alkuvuodesta, mutta kuluneet 1, 5 vuotta on ollut raskasta. Naiset eivä ttodellakaan ole valmiita tasa-arvoon, sillä jättävät todella paljon perheen pyörittämiseen liittyviä asioita tekemättä, eivätkä ymmärrä että mies tekee paljon töitä, joita nainen ei edes tajua/huomaa, mutta ttekemättä jättäminen kostautuu tulevaisuudessa.

Vierailija

Valitettavasti en päässyt testaamaan vaimoa lannaluomisessa, kuten vanha kansa neuvoi. Ja pokka petti vasta viidennen lapsen jälkeen, joten ei tässä varsinaisesta valinnasta voinut puhua.

Vaimo on vieläkin hyvännäköinen ja hyvä perse. Mitä muuta alkuvaiheen kriteeriä voi ylipäänsä odottaa?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat