apua odottavalle uhmaikäisen äidille, please!?

Vierailija

kävin äitiysneuvolassa ja tein sellaisen testin, jossa seulotaan mahdollista raskauden aikaista masennusta. sain tulokseksi "mahdollinen keskivaikea masennus".

tuli vähän yllätyksenä. nyt murehdin, että saakohan tuleva vauvani tarpeeksi huomiota ja rakkautta minulta. esikoinen on ihana, vaikkakin aika raskas hoidettava. uhmaikä tekee sen, että ihanat hetket ovat todella ihania mutta ne huonot ovatkin sitten todella hermoja raastavia.

miten voisin hoitaa itseäni, että tilanne ei pahenisi?

Kommentit (8)

Vierailija

meillä on kotona sellainen tilanne, että mies on poissa töistä tietystä syystä, tulota ovat tasan lapsilisät ja kotihoidon tuki. minä olen töissä aina satunnaisesti, joten taloutemme on tiukilla, mutta ihan kohtalaisen kunnossa. tähän liittyy tietenkin se, että tunnen velvollisuudekseni kantaa taloudellista vastuuta perheestämme. työ on minulle toisaalta henkireikä, toisaalta stressi.

minua oikeasti pelottaa että esikoisemme kärsii siitä että välillä itkeskelen ihan tyhmistä asioista!

Vierailija

Terkarille en minäkään avautuisi, mutta jos pääset paremmalle psyykeasiantuntijalle niin anna palaa vaan. Niillä on kyllä vaitiolovelvollisuus.

Vierailija

näin varmasti teenkin, mutta haluaisin tehdä jotain jo nyt. voihan tämä olla ihan normaalia raskauden ajan hormonien heittelyäkin.

eikö kenelläkään tosiaankaan ole kokemuksia samanlaisista tunteista?

Vierailija

neuvolasta sanottiin, että seuraavalla kerralla katsotaan tilanne uudelleen ja mietitään, mitä voitaisiin tehdä. itse koen kuitenkin oudoksi alkaa selvittää kummallista perhetilannettamme kasvokkain kenenkään kanssa.

- ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat