Muuttuuko ihminen?

Vierailija

Kaikkihan me muututaan elämämme varrella, mutta muuttuuko ihmisen pohjimmainen olemus/luonne?

Olen pohtinut tätä, koska minulle edelleen rakas entinen kumppanini on hämmentänyt osoittamalla sellaisia muutoksen merkkejä, joita en uskonut hänen kohdallaan näkeväni. Hän käyttäytyi huonosti suhteessamme, vaikka rakasti. Ei osannut tunteitaan näyttää ja loi aika syvät arvet. Kesti mulla tosi kauan päästää irti siitä ja jotenkin aina alistuin ja asetin hänet jalustalle. En uskaltanut puhua suoraan tai vaatia, koska pelkäsin menettäväni hänet.

Mä siis aina odotin sitä parempaa ja mulle sanottiin, että "ei ihminen niin paljon voi muuttua, anna olla" ja niin teinkin loppujen lopuksi. Nyt sitten mietin, että mitä ihmettä, kun hän näyttää muuttuneen? Toivottavasti joku sai kiinni tästä ja osaisi sanoa jotain =)

Kommentit (5)

Vierailija

Hyvä ja varteenotettava kysymys. En varsinaisesti häviäisi mitään, mutta en tiedä voinko enää suhtautua tähän tyyppiin muutoin kuin epäilevästi ja varovaisesti, hän on satuttanut pahasti ja kesti niin kauan koota palaset ja alkaa uskoa siihen, että ansaitsen parempaa.

Ärsyttää, kun tämä ihminen saa pasmat aina sekaisin. Se osoittaa,että todella välitän, mutta järkisyin ajatellen ei kannattaisi. Vaikeaa tämä elämä.

ap

Vierailija

noin mäkin haluan ajatella, eli että muutos lähtee ihmisestä itsestään.

Tässä häiritsee se, että hän on minua sen verran vanhempi, että hänen olisi pitänyt olla vastuuntuntoinen ja rehellinen aikuinen jo vuosia sitten, eikä oikein vieläkään ole.

Tämä on vaikea tilanne, kun olen tavallaan jo haudannut ajatukset yhteisestä tulevaisuudesta tämän miehen kanssa ja nyt hän sanoo ja tekee niin kuin olisi alunperin pitänytkin. Se hämmentää tunteitani, mutten haluaisi lähteä enää siihen mitä se oli enkä voi tietää onko tämä muutos nyt pysyvä tai edes riittävä. Toisaalta taas haluaisin vielä yrittää. Oi voi...

ap

Vierailija

Mutta se oma halu muutokseen ratkaisee. Toiset haluavat muuttua, toiset eivät. Joidenkin pitää rypeä kunnolla ojan pohjalla ennen kuin halu tulee. Toisille ei auta edes se.

Jokainen meistä muuttuu ikääntyessään. Minä en ole se sama persoona joka olin kaksikymppisenä. Kai sitä voi kutsua kypsymiseksi.

Exänikin on muuttunut, mutta väärään suuntaan. Ääliö hän on ollut aina, mutta se näkyy vain syvenevän.

Tällaista tuli minulla mieleen.

Vierailija

Mä olen vähän kai samassa tilanteessa kuin sun exäsi, ja antaisin mitä vaan jos saisin vielä yhden mahdollisuuden, tiedän että se olisi viimeinen ja haluaisin todella saada näyttää että olen muuttunut ja haluan muuttua vielä lisää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat