Näyttääkö kaikki sikiöt rv 11 samalta?

Vierailija

Käytiin viime viikolla ultrassa ja kätilö kehui lastamme todella kaunispiirteiseksi. Ihmettelin, mitä höpisi, kun ajattelin, että kaikki on tuossa vaiheessa ihan samannäköisiä. Kätilö sanoi, ettei suinkaan, vaan persoonalliset erot on jo havaittavissa!

Voiko olla mahdollista? Mielestäni sikiö näytti lähinnä pieneltä hiireltä...

Kommentit (8)

Vierailija

Olen joutunut synnyttämään rv12+3 sikiön joka oli kuollut rv12+1 ja mitään sen ihmeempiä piirteitä ei lapsella vielä ollut näkyvissä vaikka "täydellinen" pikkuvauva jo olikin. Oli nenänalku, sormissa ja varpaissa kynsien paikat, korvanalut. Mutta ei tuosta pikkuisesta voinut vielä piirteitä nähdä (tyyliin näyttääpä äidiltään/isältään).

Epäilen että kätilö on puhunut lämpimikseen. Sikiön mitathan ovat noilla viikoilla joka tapauksessa lähes millilleen samat kaikilla joten eroavaisuuksia ei senkään vuoksi voi piirteissä olla.

Vierailija

onpas kaunis profiili.

Ja näytti sitten mullekkin vauvan leukaa ja huulia ja nenua :-).

Mä ajattelin että tarkoittaa sillä että kaikki on kohdallaan juuri niin kuin pitääkin.

(kun eikös jossain syndroomissa esim. ole olematon leuka tmv? ja esim. downin voi nähdä nenäluun pienuudesta?)

Näin mä sen käsitin vaikka toki toivon että kaunis tyttönen sieltä piakoin syntyis :-).

Vierailija

pyysi jopa saada pitää yhden kuvan. Olin hieman ihmeissäni, oli todella omituista...Jos tarkoitus oli saada vanhemmat kiinnittymään vauvaan helpommin, niin ei onnistunut. Sairaalassa ihmettelin vastasyntyneen vauvani rumuutta ja omituisia piirteitä, pari päivää meni, että 'tutustuin' vauvaan. Nyt on mielestäni jo maailman söpöin ja ihanin olento.

Vierailija

piirteiseksi ja kai sitten odotin jotain nättiä vauvaa. Vauva oli syntyessään suoraan sanottuna aika järkyttävän näköinen olento, jota ei edes äidinrakkautta tulvillaan voinut kauniiksi sanoa. (Tällä hetkellä on oikein nätti 3-vuotias pikkutyttö.)

Mutta kaippa tuo siis joillain kätilöillä on tapana sanoa vauvaoja kauniiksi.

Vierailija

kätilö, joka työssään näkee päivittäin varmaan kymmeniä sikiöitä, olisi aivan hakoteillä ja sinä ap näin yhden sikiön näkemisen kokemuksella olisit oikeassa???

Vierailija

kyllä ne sikiöt tuossa vaiheessa on vielä yhtä ja samaa sakkia, tietty ja toki joku nenännykerö tms voi jo näyttää "omanlaiseltaan" mutta eipä muuten.

Vierailija

jotenkin tsemppaamaan tulevia vanhempia tyyliiin "onpa kaunis lapsi", ihanasti liikkuu tms. Vai onko oikeasti totta, että rv 11 voi olla jo persoonallisen näköinen?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat