Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tukehtumisen tunne unessa??

Vierailija

Joko on ollut flunssaa päällä tai sitten närästystä, joka myös vaikuttaa keuhkoputkiin supistuvasti.

Kommentit (7)

Vierailija

mutta muistan kyllä joskus aiemminkin havahtuneeni samaan. Lähinnä sitä pelästyy, että jos sitä on oikeasti ollut tukehtumassa....En ole ylipainoinen mutta vuosi sitten lääkäri puhui "alkavasta astmasta". Tämä tukehtuminen tuntui nimenomaan kurkun kuristamisena...ja loppui, kun havahduin hereille.

ap

Vierailija

Isälläni oli tuota tukehtumisen tunnetta öisin. Hän heräsi usein siihen, että ei tuntenut saavansa kunnolla hengitettyä. Myöhemmin löytyi syykin. Hänellä on pitkälle ehtinyt sepelvaltimotauti, jonka takia tehtiin sydämen ohitusleikkaus. Taudin ilmeneminen lisääntyy iän myötä. Tuskin kuitenkaan sinulla tästä kyse.

Vierailija

onko uniapneaa? hengityskatkoksia?

Ne ovat oikeasti vakavia oireita ja liittyvät paitsi sepelvaltimotautiin, myös uniongelmien kerrannaisiin. Iso Osa työtapaturmista ja liikenneonnettomuuksista tapahtuu huonosti nukkuneille ihmisille. Iso osa huonosti kasvatetuistaja ymmärryksettä jääneistä lapsista on huonosti nukuvilla ihmisillä...

Vierailija

Viime yönä tuli sellainen ihmeellinen tukehtumisen tunne unessa...olin juuri nukahtanut (sellaisessa "välitilassa" ei enää ihan hereillä) ja näin unta, etten saanut henkeä. Heräsin siihen ja henki kulki ihan normaalisti heti sen jälkeen.

Hieman silti pelästytti :/.

Minulla on parhaillaan vatsatauti päällä ja puolitoista viikkoa jatkunut (limainen) yskä :(, jotka saattavat ehkä vaikuttaa asiaan. Onko muille käynyt vastaavaa? Joskus aiemmin muistan kyllä kokeneeni saman juuri unessa. Kaipa sille löytyisi joku psyykkinenkin selitys.

Vierailija

Mulla oli yhteen aikaan vähän samantapaisia tuntemuksia. Olin silloin hyvin stressaavassa työssä. Mulla oli ilmeisesti hirmuiset lihasjännitykset hartioissa ja leukaperissa yms. Luulen, että johtui siitä. Purin varmaan vielä unissani hampaita yhteen. Nopeaa helpotusta sain kalevalaisen jäsenkorjaajan hieronnasta, pitempiaikaisen helpotuksen sain, kun otin hatkat siitä työstä.

Vierailija

Eli siis luokkaan "normaali tapaus" :). Itse vähän taas pelästyin mutta sekin johtunee tästä vatsataudin aikaansaamasta tosi vetämättömästä olosta, joka lievästi ilmaistuna ahdistaa.

Vierailija

Voi olla myös sellainen, että tuntuu kuin rintaa painettaisiin, saattaa kuulla ääniä tai nähdä hahmoja. Täysin normaalia juuri tuossa unen ja valveen välillä. Mullakin oli juuri pari yötä sitten, tosin siinä pöpperöisenä olin ihan hädissäni :)

Uusimmat

Suosituimmat