Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini kuoli kuukausi sitten. Hautajaiset on ohi.

Vierailija

Pitäisi jaksaa vielä perunkirjoitukset. Isä on vanha ja huonossa kunnossa ja minä ainoa rintaperillinen.

Jos annan perunkirjoituksen jollekin asiantuntijalle tehtäväksi, niin hommaako hän kaikki tarvittavat tiedot? Olen niin väsynyt, kun on uhmaikäiset lapset ja äiti sairasti koko syksyn ja isälläkin oli kaikkea. Tuntuu, etten jaksaisi enää mitään vääntöä.

Kommentit (12)

Vierailija

Asun kaukana ja äidillä on jonkun verran omaisuutta, minkä selvittämiseen varmaan menisi aikaa. Mutta järkyttäviä summia mainitsitte, huhhuh. Aikamoista ihmisten heikkoudella rahastamista. Toisaalta, vähemmän jää perittävää javähemmän hyötyy valtio...

Vierailija

Ei ois ollut voimia, mutta rahakysymys. Kysyin pankista ne ei tee tai auta perunkirjoituksissa maksuakaan vastaan. Voivat kyllä suositella lakifirmaa.

Hautaustoimisto tarjoutui tekemään, mutta aloitustapaaminen olisi ollut jo vajaa 500 euroa. Arvio oli että koska perintö sisältää asunto-osakkeen (pieni kaksio) perunkirjoja ei saa tehtyä alle kahdella tonnilla ja voi olla korkeampi hintakin.

Viikko siinä meni aloittelijalla, mutta mulle kaksi tonnia on valtava rahasumma.

Olen pahoillani menetyksestäsi.

Vierailija

Meillä siis kyseessä OP ja todellakaan ei puhuttu tuhansista euroista, joitain satasia taisi olla. Ja kyllä on semmonen paperisota, että ite en muutaman satkun takia alkais hoitamaan. Oli siinä muutakin mietittävää. Toki ite vietiin tarvittavat paperit, mut lakimies aina kyseli ja muistutteli sitten, mitä puuttuu ja mistä saa. Eli olisko siksi ollu halvempi ku muut lakimiehet? Mut jouhevasti hommat hoitu suht pienellä omalla panoksella.

Otan osaa.

10

Vierailija

Eli yhteys siihen pankkiin jonka asiakas äitisi oli.

Tai sitten otat yhteyttä suoraan lakiasiaintoimistoon. Hinnat ovat 300e - 600e tavallisesta perunkirjoituksesta. Perunkirjoituksenne kuulostaa erittäin helpolta perustapaukselta koska on vain yksi rintaperillinen + isäsi eli on luultavasti ennemminkin lähempänä 300e kuin 600e.

Vierailija

Teki itse perunkirjat. Isänsä ja äitinsä olivat eronneet jo ystäväni ollessa pieni ja eihän se enää sen äidin velvollisuus ole hoitaa. Ystävä oli ainoa lapsi. Kun mies kuoli, sukulaiset auttoivat kyllä hautajaismenoissa, mutta perunkirjat piti tehdä yksin.

Vierailija

Ajelevat Mersuilla ja asuvat isoissa kivitaloissa. Nyhtävät ihmisten surulla ja kuolemalla. Kaikki ylihintaista eikä kukaan sureva jaksa tinkiä. Ei tuo perunkirjojen aloitussumma 500 e yhtään ihmetytä...

Tiedän erään miehen joka huvikseen kysäisi saisko hautakivestä alennusta ja kivi lähti -50 % alennuksella! Mitä ilmaa hinnoissa!

Uusimmat

Suosituimmat