Lasten kanssa vuodeksi VAIHTOON, mitä mukaan, mitä ei?

Vierailija

Eli lasten kanssa suunnataan vuodeksi Eurooppaan vaihtoon. Mitä olette kuskanneet mukana ja mitä jättäneet Suomeen talteen? Entäpäs takaisin tullessa?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

itse menin englannin kieliseen kouluun ilman mitään englannin taitoa 8v:nä ja pari kuukautta meni kun jo keskustelu sujui kavereiden kanssa. Puoli vuotta olin englannin tukiopetuksessa ja sitten onnistuikin jo koulunkäyntikin ihan kiitettävästi. Eli kieli tarttuu lapsiin tosi nopeasti.

Matkalaukkuihin kannattaa pakata juuri niin paljon kuin suinkin mahtuu ja noin viikon vaatteet. Lelujakin vain pari lempparia. Itse miettisin niin että millä pärjää pitkän viikonlopun vuokramökillä jossa vain sängyt ja astiat. Sen ylimenevän saa kyllä hankittua paikan päällä.

Vierailija

Mentiin jenkkeihin ja muutto tapahtui pelkillä matkalaukuilla. Veimme max sallitun määrän matkatavaroita ja käsimatkatavarana hieman ylimääräistäkin, sillä kukaan ei kentillä punnitse käsimatkatavaroita (ellei lennä halpalentoyhtiöillä). Niillä tavaroilla pärjättiin hyvin.

Takaisin saimme osan tavaroistamme Suomeen muuttavan perheen tavarakonttiin ilmaiseksi (heidän firma maksoi kontin), joten lopulta ostinkin paljon halpoja vaatteita ym lastenkamaa. Usasta kannatti kesällä tuoda tavaraa niin paljon kuin sileu sieti. Jos ei ole tällaista mahdollisuutta, olisimme voineet muuttaa takaisinkin pelkillä matkalaukuilla. Silloin ei vain olisi saanut mitään extraa mukaan.

Vierailija

Olisi niin ihanaa lähteä vähäksi aikaa tuulettumaan, mutta kun ei uskalla tai halua jättää molempien työpaikkaa...

Pitäkää ap tosi hauskaa!

Vierailija

Tuon halusinkin kuulla, että "matkalaukkumuutto" lasten kanssa on mahdollista. Ihmiset kun tuntuvat hykertelevän partaansa, kun moisesta mainitsee. Ovat sitä mieltä, että lasten kanssa pitää ottaa puoli omaisuutta mukaan.

Miten teillä muuten lapsilla kielitaito, ehtikö kieli tarttua vuodessa?

Lisääkin kokemuksia saa kertoa!

ap

Vierailija

Oon ihan yllättyny, ettei kukaan ole vielä moralisoinut miten tyhmää tämä on! Ite vaan ajattelen, että tämä on sellanen once-in-a-lifetime -kokemus, joten tilaisuus pitää käyttää hyödyksi. Varmasti otetaan kaikki ilo irti :) Opiskelijoita ollaan ja rahaa ei ole ylettömästi, mutta kun on muuten viisaasti eletty, niin vedetään sitten vaikka lainalla kiva vuosi!

ap

Vierailija

edullisiakin diilejä tavaroiden kuskaukseeen. Kun tutustut paikallisiin suomalaisiin kohdemaassa, he tietävät kyllä, mitkä firmat kuskaavat sieltä tavaraa Suomee ja millä hinnalla.

Vierailija

Kuulostaa upealta. Itse haaveilin aikoinani samanlaisesta vuodesta. Mies ei innostunut. Nyt lapset ovat jo kaikki koulussa ja miehellä tosi hyvä työpaikka täällä Suomessa. Itse voisin oman työni jättää ja lähteä muualle.

Vierailija

Kiitos hatunnostosta :D Kommentit on lähinnä olleet päinvastaisia lähipiirissä, niin välillä iskee epäusko, että ollaanko me ihan viisaita. Mut uskon kyllä, että vaikka reissu on aika lyhyt, niin kokemusta karttuu kaikille sen verran, että kannattaa. Ajankohtakin on mitä mainioin, kun ei lapset ole vielä koulussa.

ap

Vierailija

joka teki samat....... Saksaan. Tulivat sitte takas ja emäntä totesi ettei ole häntä varten enää Suomi ja lähtivät takas. Erityisesti tulee mieleen ihmisten ystävällisyys. Miltei tuntemattomat olivat tulleet maalaamaan kämpän. Eli siis miehen pari päivää aikaisemmin tavanneet työkaverit.

Ei siinä mitään... Hyvää matkaa vaan! Saksa on vielä niin lähellä että helpottaa huomattavasti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat