miten reagoida?

Vierailija

saisinkohan täältä neuvoja/apua?

Erosin lapseni isästä jokunen aika sitten. Omat vanhempani eivät koskaan "hyväksyneeet" tätä miestä ja he kuvittelevat tästä ties mitä kamaluuksia, jotka eivät pidä paikkansa. Olen miehen kanssa hyvissä väleissä ja tunnen hänet erittäin hyvin. Eron syyt olivat meidän erilaisissa luonteissa ja erilaisissa elämänkatomuksissa, emme jaksaneet enään yrittää, koska tiesimme jo, että kannattaa luovuttaa, rakkaus ei riittänyt.

Meillä oli hyviä hetkiä ja huonoja hetkiä, tappelimme melko paljon ja myönnän että teimme siinä pahoja virhetä, että lapsi näki muutaman kerran riitamme. Riidat olivät lähinnä huutamista, väkivaltaa meillä ei esiintynyt (juurikaan).

Nyt kuitenkin jouluna olin lapsen kanssa vanhemmillani ja lapsi rupesi muistelemaan vanhaa riitaa, jonka oli nähnyt ja rupesi kysymään tyyliin "äiti miksi isi hermostui silloin niin paljon, miksi te nyrkkeilitte isin kanssa silloin" .

Muistan kyseisen ridan, mitä lapsi tarkoittaa ja se varmasti näytti pahemmalta kuin oli, menihän siinä rytäkässä lautanen sirpaleiksi ja huuto oli kova. Olimme ruokapöydässä kun riita silloin alkoi.

Nyt sitten vanhempani kuvittelevat lapsen puheiden perusteella, että exäni on väkivaltainen ja on hakannut minut mennen tullen. Ja näin asia ei ole. En tahtoisi heidän ajattelevan pahaa tästä miehestä, sillä hän on lapseni isä ja en tahdo, että he keksivät kääntyä poliisin puheille tai muuta yhtä hullua, mikä olisi täysin mahdollista heiltä. Mitään sellaista ei ole tapahtunut, että heidän pitäisi olla huolissaan minusta tai lapsesta.

Jos nyt lähden puolustelemaan, se kuulostaa juuri siltä, että mua olisi oikeasti hakattu. En tiedä miten reagoida näihin juttuihin, sillä kaikki mitä sanon, puolustaa sitä, että tämä mies olisi oikeasti hakannut mua, mutta kun hän ei ole.

Pitäisi varmaan antaa asian olla? Anteeksi jos viesti on sekava, on hieman vaikea ilmaista itseään....

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat