Kumman pitäisi muuttaa käytöstään, minun vai mieheni?

Vierailija

Meillä on nykyisin miehen kanssa koko ajan riitaa. Mies sanoo, että nalkutan joka asiasta, ja minä taas koen, että sanon aina vain asiasta. Viimeisen kolmen päivän aikan olen nalkuttanut siitä, että mies laittoi lapset kesätakeissa ulos pakkaseen pariksi tunniksi. Toisen kerran kimmastuin siitä, että mies oli tuonut kaupasta vahingossa kermaviiliä, mikä huomattiin vasta sitten kun aloin vatkaamaan kermaa jälkiruokaan vieraiden ollessa jo ovella ja kaupat kiinni. Kolmannen kerran hermostuin siitä, kun mies oli viikannut kaikki silittämäni työvaatteet, ison pinon, kaapin hyllylle niin että ne ovat nyt aivan rypyssä. Mies raivostuu aina kauheasti, ja sanoo sitten vaikka kaupassakäynnistä tai pyykkihuollosta, että hän ei sitten tästä lähtien tee sitä ollenkaan, kun ei kerran mikään kelpaa.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Minusta kuulostaa siltä, että jos tollasista asioista tulee sanomista, on elämässä joku ihan muu asia pielessä. Se vaan tulee esiin tollasena riitelynä. Onko rahahuolia, työhuolia, parisuhdehuolia, laihdutushuolia, lastekasvatus huolia tms.? Jos ne laittaa ensin kuntoon, ei haittaa vaikka sanomista tulee. Silloin sitä tulee vähemmän eikä se harmita oikeasti ketään kauaa.

Vierailija

Ihan aiheesta olet sanonut! Niin minäkin olisin tehnyt, tosin pyrin SANOMAAN, se on sitten toinen juttu otetaanko asiallinen huomauttaminen nalkutuksena... Yhteinen koti, lapset, vieraat jne, yhdessä tehdään hommia että asiat toimii, jos mies ei osaa niin täytyy sitten opettaa. Nainen nääntyy työn alle jos ajattelee että voi voi ei se mies mitään osaa, täytyy tehdä itse -kuten jotku ehdotti.

Vierailija

ja miehellä on AINA kirjoitettu kauppalista mukanaan, mutta joka kerran tulee jotain väärää, mikä sotkee kuviot. Ja en tosiaan tiennyt, että menisi vaatehuoneesta vaatteita etsimään, kun niitä on eteisen naulakossakin. ap

Vierailija

Ja nämä vastaukset eivät oikeastaan auttaneet yhtään.

Kyllä minusta saa hermostua jos kaupasta tulee kerman sijaan kermaviili, ja sen seurauksena menee jälkkäri pilalle. Meilläkin tulee joka kerta vääriä tavaroita vaikka on lappu mukana. Kokemukseni mukaan auttaa: 1. erittäin TARKKA lappu, 2. puhelin mukaan kauppaan, 3. kiitokset onnistuneesta kauppareissusta, 4. pettymyksen ilmaiseminen rakentavasti raivareiden sijaan ("minua ottaa päähän kun tämä ei ole se tuote jota pyysin. Nyt olen harmissani, kun en tiedä mitä tuon jälkkärin kanssa tekisin. Minusta tuntuu, että et välitä minusta kun et tuo mitä pyydän. Tiedän että otan tämän liian vakavasti, mutta olen tällainen, ole kiltti ja yritä ottaa se huomioon. Minäkin yritän ottaa vähän rennommin.")

Lisäksi auttaa se, että ymmärtää ettei mies tee noita asioita ilkeyttään tai vittuillakseen vaikka se siltä saattaa tuntuakin. Minun mies on vaan sen verran hajamielinen ja epäkäytännöllinen että tuommoista sattuu.

Tsemppiä!

Vierailija

Sama juttu minulla; milloin lapsi jää ilman ruokaa kun ukko "unohtaa" käydä kaupassa, milloin kuvittelee mitäkin taaperon suhteen. Koko helvetin ajan saa vahtia ja opastaa ettei toinen tee mitään ylityperää ja mies "kiittää" tästä olemalla täysi mulkku kahta kauheammin.

Vierailija

Tuo kuulostaa niin tutulta. Tätä se avioelämä on. Älä välitä, ukot on joskus ihan hanurista tai sitten ihan muuten vaan puupäitä, eikä ne tajuu mistään mitään. Kaikki pitäisi tehdä itse, sitten jos sanot jostain, se on nalkutusta...

Vierailija

mistään noista muista asioista en olis suuttunut..

eli kai teidän kummankin pitäis vähän muuttaa tekemisiään ja varsinkin sanomisiaan

Vierailija

On syyttävää niin kai mies saa siitä harmistua ja puolustautua? Nytkin nostat kädet ylös ja riehut että SINUNKO syy olikin. No kyllä siltä vaikuttaa.

Ja kun ajatellaan että tässä ketjussa miehesi ei voi olla puolustamassa kantaansa!

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos jäpätät siitä että tuo kaupasta väärän asian niin KYLLÄ, olet aika ikävä ihminen.

Jos kokkaaminen epäonnistuu sen takia niin toinen kipasee hakemassa kaupasta vaikka valmistortun! Eikä mokasta aikuinen jää lässyttämään.

12

Vierailija

kaikilla ei näin ole. onneksi minunkin mies osallistuu ja sattuuhan noita mokia välillä,varsinkin kun kaupasta pitää jotain tuoda.

Vierailija

ei niillä miehillä raksuta vaatteiden suhteen yhtään ja sinun vastuullisena vaimona pitäisi tämä ottaa huomioon. Ja nehän on vaan miehen ryppyiset työvaatteet, ei sinun häpeäsi.

itse et varmaan koskaan mokaile mitenkään

Vierailija

Itse tykkään tehdä kotitöitä mutta aika vaan tuntuu välillä ja useinkin olevan kortilla. Haluan tehdä kotityöni omalla tavallani ja olla sitten tyytyväinen tulokseen, en kaipaa ketään sössimään vaikkapa siivouksiani tai pyykkejäni.

Mieheni kuten moni muukaan mies ei hirveästi innostu noista kotihommista ja olemmekin sopineet että hän hoitaa silloin lapsen ja minä saan tehdä rauhassa omat hommani!! Toimii!!

Vierailija

on rahahuolia, työhuolia, terveyshuolia, yhteistä kahdenkeskistä aikaa ei ole, ja ei ole ketään muita aikuisia jotka lapsista huolehtivat , lapset ovat 365 päivää vuodessa kanssamme, ja arkikin kiireistä. Mikäs tähän sitten neuvoksi? ap

Vierailija

pointtini kai on se, että toinen tekee koko ajan jotain hölmöä, mutta siitä ei saisi sanoa,koska hän suuttuu sitten kauheasti, että mikään ei kelpaa. Ja kokee, että minä nalkutan jatkuvasti. Mitä sitten sanon, vai pitääkö vain olla sanomatta yhtään mitään mistään, jos koen,että minulla on hirveästi työtä ja koko ajan liian kiire, ja toinen tekee sellaista, mikä aiheuttaa vielä tähän kaikkeen lisää työtä ja kiirettä. ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat