Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketään selkärankareumaan sairastunutta?

Vierailija

Sain diagnoosin ennen joulua ja paljon on kysymyksiä mielessäni. Olen kovasti kipeä; pahimmat paikat jalakterät ja rintaranka. Millainen tauti tämä on, onko ammatinvaihto edessä - teen fyysisesti raskasta työtä hoitoalalla. Osaisiko joko kertoa, asia ahdistaa kovasti.

Kommentit (2)

Vierailija

Minulla pahimmat paikat vaihtelevat, polvet kun kipeytyivät ja turposivat kaksi vuotta sitten, sairaus löydettiin. Jalkaterät minuakin vaivaavat, 3 kantapiikkiä sekä tulehtunut nivel siinä päkiä kohdalla, mutta tällä hetkellä pahin on alaselkä. Kyynärpäät, olkapäät, ranteet, rintalasta, si-nivelet ja lonkat ovat olleet jossain välissä kipeitä.

Minulle ei tunnu löytyvän ainakaan nopeasti sopivaa lääkitystä, maksa kun ei kestä oikein mitään.

Ammatinvaihdosta en osaa neuvoa, itse olen ollut kotiäiti jo monta vuotta. Työllistyminen nyt kun lapset ovat isompia ei kyllä tunnu kovin helpolta, sillä en pysty mihinkään ruumiilliseen työhön, mutten pysty seisomaan enkä istumaankaan kauan:-/

Mitä jos hakisit kuntoutukseen? Täältä saa tietoa kurssitarjonnasta: http://asiakas.kela.fi/kz_app/KZInternetApplication/YleiskyselyHakuUseCase (hae listasta selkärankareuma)

Paikallinen reumayhdistys tms. voisi myös auttaa.

Jaksamisia! Kyllä tähän tottuu (kai;-))

Uusimmat

Suosituimmat