laskettelu-/ lautailuharrastuksesta

Vierailija

Minkäikäisenä lapsenne ovat aloittaneet harjoittelun? Minkä ikäisenä ovat saaneet omat välineet? Ovatko olleet hiihtokoulussa? Minkähintaisia nuo tarvikkeet mahtavat olla?

Kommentit (4)

Vierailija

Viime talvena oltiin vuokatissa punaisissa rinteissä ja tänä vuonna rukalle. Tytöt nyt 6 ja 8v.

Nuoremmalle löysin viime vuonna käytetyt sukset ja monot. Vanhemmalla käytetyt monot ja uudet sukset. Tänä vuonna pukki toi sauvat. Eli sauvoja ei aluksi tarvi kun vasta opettelee.. Kypärät oli ensimmäinen ostos molemmille.

Itse ne opetin,mutta hermoja se vähän vaatii.. Ei siinä kauaa mennyt kun laskivat jo itekseen. Mutta ensimmäinen mitä pitää opettaa on auraaminen ja jarruttaminen. Sitten kun ne oppii niin vauhtia voi lisätä ja auraamista vähennettävä.

Todella mukava harrastus koko perheelle. Itse rupesin laskettelemaan 4 vuotiaana

Vierailija

hiihtokoulua! Siellä lapsi oppii perusteet ja kun vieras opettaa ei ehkä tälle kiukuttele ja tottelee paremmin, eikä itsellä mene hermot :) Näin minä tekisin. Ja ihan murtsikkahiihdosta ois varmaan hyvä aloittaa!

Vierailija

Eivät ole olleet hiihtokoulussa. Ollaan itse opetettu. Saivat omat välineet tokana laskettelutalvena. Sitä ennen oli laina tai vuokra välineet.

2 vanhempaa lasta 12v ja 11v aloittivat lautailun 7v ja 8v. 12v laskettelle vielä välillä suksillakin, 11v haluaa vain lautailla. Kävivät tuolloin lautailukoulussa, kun me ei osata laudalla laskea.

En tiedä tarvikkeiden hintoja, kun mies aina hankkinut ne omilla rahoillaan lasten kanssa keskenään. Kalliita ovat joka tapauksessa, kuten koko harrastus.

No meillä pojat ei harrasta jääkiekkoa, niin säästetään siinä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat