Miksi jotkut haluavat tytöille "piikittömät" tyttöjen luistimet?

Vierailija

Eikö silloin voi suoraan ostaa jääkiekkoluistimet? Ja toiseksi, miksi niitä kärkipiikkejä pelätään? Jos tytön luistin on kunnollinen, piikeistä ei ole mitään haittaa. Päinvastoin ne helpottavat menoa, kun lapsi oppii oikean potkutekniikan.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

opi OIKEAA potkutekniikkaa.

Kuitenkin, tytöilläni on oikeus saada haluamansa valkoiset, kauniit, TYTTÖMÄISET luistimet.

Joten, siksi meidän tytöillä on ja tulee olemaanki piikittömät tyttöjen luistimet.

Vierailija

Mä opin lapsena/nuorena piruetit sun muut temput ihan perus poikien hokkareilla luistelukoulussa.

Lainaus:

Jos menee mihin tahansa luistelukouluun katselemaan menoa, niin kummasti ne lapset oppivat piikkien kanssa luistelemaan. Huonosti pärjäävät ne, jotka yrittävät luistelukouluissa jääkiekkoluistimilla yms. Jääkiekkokoulut on sitten asia erikseen.

Tietysti, jos vanhemmat eivät lastaan osaa oikein opettaa, eikä oikeaan opetukseen hakeuduta, tilanne voi ollaa kurja. Mutta on turha kuvitella, että mitään tyttöjen luistelutemppuja voisi edes harjoitella ilman piikkejä. Oli ne piikittömät tyttäjen luistimet miten nätit tahansa.

Vierailija

Sanoisin vaikka mieluummin niin, että aikuinen on laiska, jos ei opeta lasta luistelemaan, kuten tämän ketjun lasta tyhmäksi haukkunut.

Mä olen laiska. Mulla on vittu muutakin tekemistä kun opettaa uhmaikäselle "mä osaan kaiken" -luonteiselle lapselle priimaa luistelutekniikkaa. Tekis mieli oottaa autossa kun se luistelee,mutta sentään vielä käytän luistelemassa. Eiks kaikki hyvät äidit käytä lapsiaan luistelemassa????

Taitaa sua vaan harmittaa, ku et oo älynny liittyä meidän piikittömyyskerhoon.

Vierailija

Oikea potkutekniikka on sellainen ettei piikit osu jäähän. Jos piikit liian alhaalla, niin ei pysty luistelmaan oikein. Niillä piikeillä ei oteta vauhtia.

Vierailija

mikä siinä on niin PAHAA ja KAMALAA että ottaa piikeillä vauhtia, ja miksi hokkaritekniikka on ainoa oikea?

t. aina piikeillä vauhtia ottanut äitee

Vierailija

Mikäkö pakko juuri tyttöjen on harjoitella jotain typeriä temppuja. Ja vain pojat saavat nauttia luistelun ilosta? Itse vihasin luistelua, kunnes 30-v. kokeilin ensimmäistä kertaa hokkareita ja minusta tuli samantien innokas harrastaja: käydään pari kertaa viikossa jäähallissa. Ei tulisi mieleenkään ostaa tytölle vanhanaikaisia kaunoluistimia.

Vierailija

Jos menee mihin tahansa luistelukouluun katselemaan menoa, niin kummasti ne lapset oppivat piikkien kanssa luistelemaan. Huonosti pärjäävät ne, jotka yrittävät luistelukouluissa jääkiekkoluistimilla yms. Jääkiekkokoulut on sitten asia erikseen.

Tietysti, jos vanhemmat eivät lastaan osaa oikein opettaa, eikä oikeaan opetukseen hakeuduta, tilanne voi ollaa kurja. Mutta on turha kuvitella, että mitään tyttöjen luistelutemppuja voisi edes harjoitella ilman piikkejä. Oli ne piikittömät tyttäjen luistimet miten nätit tahansa.

Vierailija

Lainaus:

mikä siinä on niin PAHAA ja KAMALAA että ottaa piikeillä vauhtia, ja miksi hokkaritekniikka on ainoa oikea?

t. aina piikeillä vauhtia ottanut äitee

Vierailija

Olisin mieluummin ottanut hokkarit, mutta liikunnanopettaja kielsi :( Minua se alin piikki vain haittasi, veljen vanhoilla hokkareilla kaikki opettajan vaatimat luistelutemputkin sujuivat paremmin. Kun en luistelua sen kummemmin harrasta, niin minulle on ikuisiksi ajoiksi jäänyt epäselväksi mihin niitä piikkejä oikeastaan edes tarvitaan.

Vierailija

ainakin opettajat ala-asteella kiroavat alinpaan h...tiin ne "kaunoluistimet" ja niillä opitun luistelutekniikan. Piikittömät ovat tytöllekin parhaat. Kaunot voi ottaa käyttöön, kun osaa luistella kunnolla, jos siis tarvii piikkejä piruetteihin yms.

[quote]

Mä opin lapsena/nuorena piruetit sun muut temput ihan perus poikien hokkareilla luistelukoulussa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat