Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oon sitten niin väsynyt,en tiedä mitä koittaisin seuraavaksi

Vierailija

Eli meillä 1 vee poika, ensin koitettiin tassutteluja omaan sänkyyn ja saatiinkin se tuutulaulujen kanssa sinne omaan sänkyyn nukkumaan. (tästä siis jo aikaa)yöllä heräili silti, unet jatkui imettämällä ja meidän sängyssä.Sitten alkoi sairastelu ja poika nukkui vain vaunuissa ja heräili tunnin välein. No poika parantu ja yritettiin palata normaaliin jo saavutettuun omassa sängyssä nukkumiseen ja sinne nukahtamiseen.Lapsi huusi tunnin kurkkusuorana omassa sängyssä iltaisin ja lopulta nukahti.(edellis kerralla tämä siis helpottui ilta illan jälkeen) mutta nytpä sama toistui joka ilta jolloin ajateltiin että kun tämä kuitenkin on vaikeaa niin aletaan toteuttamaan unikoulua, jää sitten yö tissittelyt samalla.He, ohjeiden mukaan isä toteutti lapsen rauhoittelua yöllä.Poika heräsi noin 2 kertaa yössä ja huusi aina tunnin ja lopulta oli niin väsynyt että nukahti.Haittapuoliksi koitui se että itku oli tietenkin raastavaa,ei sitä kestä ja lisäksi lapsi ei enään halunnut isin kanssa leikkä, eikä mitään muutakaan tehdä ja seurasi minua kokoajan.No todettiin että meillä ei unikouluja enään harrasteta ja poika pääsi meidän viereen nukkumaan ja laitettiin sille "sivuvaunu".siellä nukkuui siten että ensin nukutetaan sitterissä jonka jälkeen imetän sen ja siirrän sen sänkyyn (näin siis toimittu aina muulloin paitsi unikouluaikoina)No mutta se ei tietenkään käynyt niin helposti vaan poika alkoi vaatimaan tissiä joka välissä joten minulla meni rinnat rikki ja yö unet oli mitä oli. Siispä päätin että yö syönti saa loppua, alku menikin ihan kivasti sain sen tassuteltua omaan sänkyyn mutta nyt ollaan taas tilanteessa ettei se tietenkään lapselle käy vaan se huutaa yöllä niinkuin marjaiskarhu klo 2-4 ajan mikään rauhoittelun tai muu ei auta. en vain kertakaikkiaan enään tiedä mitä koittaisin.

epätoivoinen

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

ajattelin sitä imetyksen lopettamista, siis kokonaan voisi selkeyttää tilannetta. ja kyllä muitakin hyviä neuvoja on tullut. Hyvä kuulla kuinka muut on toiminut ja saaneet yöt rauhoitettua, kiitän.

Vierailija

Itse lopetin imetyksen, kun lapsi oli 1-vuotias, ja samalla totutin lapsen nukkumaan ilman minkäänlaista yöruokintaa. Muutama ensimmäinen yö olivat vaikeita, sitten helpotti. Mielestäni on vaikeaa jättää pois pelkät yösyötöt, on helpompaa lopettaa imetys kokonaan. 1-vuotiaalle imetyksestä ei ole enää merkittävää terveydellistä hyötyä ja elämäsi helpottuu huomattavasti, kun lopetat sen. Voimia ja jaksamista.

Vierailija

Lainaus:

Olette kokeilleet vähän sitä ja tätä. Minä luulen, että yöheräämiset eivät lopu ennen kuin yösyöminen loppuu. Eli siitä minä aloittaisin. Ei tissiä yöllä.

erittäin samaa mieltä. älä imetä yöllä tuon ikäistä. Jo pelkkä yöimetyksen lopettaminen voi rauhoittaa yöt ja vähentää heräilyä.

Vierailija

ovat nukkuneet sivuvaunussa (omassa sängyssään) melkein kolme-vuotiaiksi, jos heräsivät eivätkä meinanneet nukahtaa, annoin oman käteni hipelöitäväksi ja nukahtivat siihen. Nyt jo nukkuvat molemmat omassa huoneessaan koko yön, ovat 3,5v ja 5,5v. Mitään muuta palvelua en yöllä antanut kuin tuon käden, kun tutti jäi 1,5v:na ja yötissittely/yösyönti 8kk: iässä.

Vierailija

että olette kaikki väsyneitä ja sekaisin tilanteesta. Suosittelen aikalisää ja pysähtymistä. Miettikää pelisäännöt joita noudatetaan ja joista ei lipsuta. Mikä on teille tärkeää? Se että lapsi nukkuu omassa sängyssä? Nukahtaa omaan sänkyyn? Ei syö yöllä?

Itse kannatan pehmeämpiä arvoja ja siksi meillä poika 2,5v. saa nukahtaa illalla parisänkyyn minun viereen. Syö tuttia ja "hipeltää" kättäni. Rauhoittuu siihen kivasti iltasadun jälkeen. Sitten siirrän nukahdettuaan omaan sänkyynsä, jossa nukkuu aamuun. Joskus herää yöllä jolloin otan viereen.

Tsemppiä! Kyllä se siitä, ja iltarutiinit kehiin!

Vierailija

Anteeksi vain, mutta teidän kuuluu olla turvallisia ja johdonmukaisia aikuisia, jotka päättävät, miten yöllä toimitaan. Vaikutatte todella epävarmoilta ja avuttomilta poikanne edessä. Lopeta ihmeessä imettäminen. Aivan varmasti lapselle tulee jano, ja hän oppii juomaan muualta kuin rinnasta. Luota itseesi ja lapseesi.

Avian varmasti poika huutaa ja itkee, kun ei saa rintaa, mutta lopulta hän tajuaa, että rintaa ei heru yöllä eikä nukkumaan mennessä. Suurin osa lapsista oppii alle viikossa, että yöllä ei syödä, mikäli te vanhemmat pysytte johdonmukaisina. Ja palkkioksi saatte rauhallisemmat yöt.

Vierailija

Tissi pois ehdottomasti ja poika viereen nukkumaan. Se sivusänky on oikein hyvä idea tuon ikäiselle. Ja jos haluat onnistua tissin vierotuksessa niin on ensiarvoisen tärkeää, ettet enää imetä jo nukkuvaa lasta. Pikkujannu ei selvästikään osaa nukahtaa ilman. Mielestäni helpoimmalla pääsette, että vieroitusvaiheessa lapsi on nimenomaan vieressä ja saa siten turvaa, kun yömaidot ovat taaksejäänyttä elämää. Meillä lapset ovat nukkuneet pitkään vieressä. Esikoinen siirtyi omaan huoneeseen reilu kolmevuotiaana ja mies nukkuu edelleen kaksivuotiaan kanssa ja minä vauvan vieressä.

Vierailija

Tohon en kyllä usko että pidetään pienempänä kun onkaan. Pettymyksiä kyllä saa ninkuin muutkin ikätoverinsa. Ihan johdonmukaisesti omasta mielestäni toimimme. Siis lapsi ei saa rintaa kun huutaa yölla kaksi tuntia putkeen, on ollut jonkin aikaa syömättä öisin.Epätoivoiseksi minut tekee se että kaiketi olisi oletettavaa että tilanne alkaisi helpottamaan mutta kun ei.Olen kallistunut tuohon imetyksen lopettamiseen vaikkakin sinänsä se on harmillista kun tuota maitoa tulee niin hyvin.Ja tuskinpa se nyt niin tavatonta on että tämän ikäinen saa vielä rintaa päivin ja öin.

ap

Vierailija

En tiedä miksi pyydät täältä apua jos olette jo päättäneet ettei teillä unikouluja harrasteta... Teillä nimenomaan pitää unikoulua harrastaa ja opettaa poika nukkumaan yönsä omassa sängyssä ja syömättä.

Ja se on ENÄÄ!

Vierailija

toi ap:n aloitusselostus toiminnasta on kaikkea muuta kuin johdonmukainen. Kait tuollaisesta toiminnasta lapsi sekaisn meneekin. Yhtä silloin, toista tällöin ja vähän aikaa kutakin....

Vierailija

no se tietty nukkuu siinä... ja on kuule tosi kätevä syöttää siihen päin ei vaan se on todella niin pieni kokoinen että mahtuu siinä istumaan joten miksei voisi siinä olla.

Vierailija

Olette kokeilleet vähän sitä ja tätä. Minä luulen, että yöheräämiset eivät lopu ennen kuin yösyöminen loppuu. Eli siitä minä aloittaisin. Ei tissiä yöllä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat