Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

milloin on esimmänen yliaikaiskontrolli?

Vierailija

mitä siellä tehdään?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ekasta -04 ensimmäinen ya kontorolli 41+2, sen jälkeen kävin vielä kaks tai kolme kertaa, kunnes käynnistivät 42+1 lapsiveden vähäisen määrän takia.

Toinen syntyi -07 ja yliaikakontolli olis ollut vasta 41+5, mut just kun olin aamulla soittanut ajan, niin syntyikin samana päivänä spontaanisti 41+2.

Käyriä otetaan siksi että niistä voidaan päätellä kuinka vauva voi kohdussa. Jos käyrissä näkyy jotain poikkeavaa (sydänäänten laskua tms.), niin sen perusteella voidaan käynnistää jo eka kontollin yhteydessä.

Mikäli kaikki on yliaikaiskontrollissa normaalisti ja vauva voi kohdussa hyvin, eikä äidin voinnissa ole mitään normaalista poikkeavaa, niin harvoin käynnistävät vielä eka kontrollissa.

Vierailija

Mullakaan ole lasketusta ajasta vielä niin kauaa että tarvitsisi koko ajan udella. Tekisi mieli sanoa, että joo-o on se jo syntynyt, ei vaan huvittanut ilmoittaa teille! No toivottavasti se tästä, sinulla myös :)

3

Vierailija

yliaikaiskontrollia tai käynnistystä... Kovaa selkäsärkyä ja juilimista jo monta tuntia, ehkä tämä tarkoittaisikin jotain...? Saa nähdä, spontaani käynnistyminen ja nyt jo olisi tosi kiva juttu :D

Vierailija

Mulla katsottiin supistuskäyrää, ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus ja näiden seurauksena myös käynnistettiin synnytys viime kerralla. Nyt taas odotellaan kontrollia, la oli joulupäivänä.

Vierailija

Lainaus:

Siellä otettiin pitkät pätkät sydänkäyriä ja ultrattiin.

Itse asun vantaalla ja synnytän jorvissa, selvisikö sydän käyristä mitään? vai miksi niitä otetaan? käynnistikö synnytys itsestään, vai pitikö se vielä käynnistää?

Vierailija

5 päivänä ennen synnytystä kävin joka päivä kontrollissa, sydänkäyrää ja ultraa. Sisätutkimusta ei ollut joka päivä. Sitä ennen oli neuvolaa tiheämmin la jälkeen, ihan vaan sydän äänien kuuntelua ja verenpaineen mittausta.

Eivät edes ehdottaneet käynnistystä.

Tosin kun menin synnyttämään ja paikat oli vasta vähän auki, niin sanoi, että kotiin ei enää päästetä. Olisivat tehostaneet supistuksia, jos ei olisi muuten syntynyt.

Vierailija

Se sydänkäyrien hakeminen oli ihan toivotonta, niitä yritettiin vääntää kokoon kaksi tuntia, mutta vauva sätki niin paljon ettei koskaan saatu tarpeeksi pitkää yhtäjaksoista pätkää. Käyrissä ei edes ollut mitään "vikaa", ts. terkkakin sanoi että pätkivät ihan selvästi siksi että vauva siirtyy koko ajan (ei ollut kiinnittynyt, kiinnittyi vasta synnytyksessä), mutta silti niitä vain piti metsästää. En saanut selitykseksi muuta kuin että "tässä vaiheessa raskautta meidän täytyy olla 100% varmoja".

Synnytys käynnistyi itsestään 42+0, muutama tunti ennen kuin mulla oli aika käynnistykseen.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Siellä otettiin pitkät pätkät sydänkäyriä ja ultrattiin.

Itse asun vantaalla ja synnytän jorvissa, selvisikö sydän käyristä mitään? vai miksi niitä otetaan? käynnistikö synnytys itsestään, vai pitikö se vielä käynnistää?

t:ap

ja kyllähän supistelee paljonkin pitkin päivää mutta ei kivulliaasti.... arg... toista odotan, esikoinen syntyi neljä päivää yli lasketun ajan.

Vierailija

Lainaus:

yliaikaiskontrollia tai käynnistystä... Kovaa selkäsärkyä ja juilimista jo monta tuntia, ehkä tämä tarkoittaisikin jotain...? Saa nähdä, spontaani käynnistyminen ja nyt jo olisi tosi kiva juttu :D

vaikkei itse kohta uskokkaan enään mihinkään merkkeihin tai sanomisiin.. parasta on kun kaikki sukulaiset kysyy et milloin se oikein syntyy, mistä helve..... me se tiedetään ja sanoin jo omalle äidilleni että tosta kysymyksestä alan pulittaa euron, kohta ollaan rikkaita!

Vierailija

ja muutenkin kun on ollut tajuttomia liitoskipuja viimiset 6 viikkoa, ei jaksais enään ku yöllä ei voi kylkeä kääntää ettei siihen heräis.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat