Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla on paljon (enempi kuin 4) lasta. Onko sukupuolet jakaantuneet tasaisesti vai

Vierailija

onko selvästi enempi tyttöjä / poikia?

Meillä on 9 lasta, jotka syntyneet järjestyksessä poika- 5 tyttöä- 3 poikaa.

Tänään kuulin yhdeltä naiselta, että tutkimusten mukaan isoissa perheissä on hyvin usein selkeästi tyttö/poikavalta.

Tiedäpä sitten pitääkö paikkansa. Toisaalta, jos meillä lapset olis jääny kuuteen, olis meilläki suhde 1poika-5 tyttöä...

Kommentit (15)

Vierailija

ihmiset ovat hieman taipuvaisempia saamaan toista sukupuolta kuin toista. Jos ihmisellä on kaksi poikaa niin kolmaskin on todennäköisemmin poika kuin tyttö, jne. Joten yleensä isossa perheessä on enemmän jompaakumpaa sukupuolta.

Vierailija

mutta jonkun verran olen asiaa tutkiskellut ja uskon että ei pidä paikkaansa. Mulla on sukututkimus kolmesta eri sukuni haarasta ja sieltä löytyy paljon isoja perheitä. Hyvin lähelle sitä 50/50 suhdetta menee, vaikka toki mahtuuhan sinne sellaisiakin missä on pitkä rivi samaa sukupuolta.

Vierailija

Haluttiin monta lasta ja päätettiin, että yritetään saada 4, se on hyvä luku. Kaikki 4 ovat poikia 2 vuoden ikäeroilla.

Kun talomme valmistui tuli tunne, että kyllähän tänne vielä yksi mahtuisi. Itseasiassa mies halusi vielä tyttöä yrittää ja sai minutkin ympäri puhuttua. Saatiin kerralla vielä 2 tyttöä. Melkein viisi vuotta tuli ikäeroa nuorimpaan poikaan.

Eiköhän sitä toista sukupuolta yritetä saada, kun aina samaa sukupuolta syntyy ja siitä isot perheet.

Vierailija

Lainaus:

Meillä 1 poika, 4 tyttöä. Mun isällä on paljon sisaruksia. Heitä on 6 poikaa ja 7 tyttöä, että aika tasaisesti on.

Hei vaan kaikille tutuille =)

Uusimmat

Suosituimmat