Jatkuvasti kitisevä 11-kuinen, mikä avuksi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi

olisiko kenelläkään vinkkejä tai kokemuksia - meidän 11-kuinen poika kitisee päivät pitkät ja roikkuu lahkeessa...Parhaiten poitsu viihtyy sylissä mutta kun välillä pitäisi kotihommia tehdä ja esikonkin kanssa puuhata. Onko tämä nyt sitten eroahdistusta vai mitä??

Allergioita ei pitäisi olla, korvat ei vaivaa, hampaita epäilen mutta silti...pitäisikö käyttää lääkärissä kun tuntuu että mikään ei auta tuohon jatkuvaan "väninään"???

Kommentit (5)

Vierailija

on saman sorttinen kymmenkuinen. Muistan kyllä, että rauhallisella esikoisellammekin oli tämä vaihe, mutta ei ehkä yhtä voimakkaana. Minä olen pistänyt pojan Patapumissa selkääni. Tykkää keikkua siellä ja katsella muiden touhuja. Saattaa tunninkin kulkea mukana ihan tyytyväisenä, kun puuhastelen.

Tsemppiä!

Vierailija

..mutta voi olla kai ikäänkin liittyvää. Mites liikkuminen? Meillä nyt samanikäinen, pahimmat väninät oli 9-10kk iässä kun käveli tukea vasten muttei vielä kunnolla itse. Vähän helpotti kun alkoi itsenäisesti seikkailemaan.

Entä onko muuten miten vaativa vai vähään tyytyvä? Meillä ainakin poika on aina ollut hyvin vaativa ja temperamenttinen, olen ajatellut että tuo jatkuva kitinä ja lahkeessa roikkuminen kuuluu vain ikään ja kehitysvaiheeseen (kai sitä voi eroahdistukseksikin nimetä), esiintyy voimakkaana (voimakkaampana kuin joillain muilla lapsilla) juuri tuon temperamentin takia.

Vierailija

onkin hyvä idea! Meillä on Ergo ja poika viihtyy siinä erinomaisesti. En ole vaan vielä arvannut laittaa sitä selkään...jokos tämänikäistä voi kantaa selässä? Täytyy kaivaa Ergon ohjeet jostain niin opettelen tuon selkäänlaitonkin.

Tänään ulkoilimme kahteen otteeseen ja poika nukkui suht hyvät päikyt (ei ole koskaan ollut mikään erityisen hyvä päiväunien nukkuja) ja ajattelinkin, että tarvii jatkossa varmistaa että ulkoilmaa ja päiväunta tulee riittävästi. Nyt sammahti yöunille tosi nopsaan, huomas kyllä että oli päivän aktiviteeteissä riittämiin.

On tämä välillä tällaista puljaamista, mutta onneksi on niitä hyviäkin hetkiä.

Kiitos kaikille vastanneille vinkeistä ja kokemuksista, kiva tietää että muillakin löytyy temperamentissa!

Vierailija

on kyllä enemmän vaativan sorttinen. Esikko oli tuon ikäisenä paljon rauhallisempi, ei tarvinnut vääntää kättä joka asiasta (pukeminen, syöminen jne.) Jotenkin tuntuu että pojalta palaa käämit aika helposti. Tosin harmi kyllä unohtuukin sitten nopeasti, mutta sitten tuleekin taas uusi vääntämisen paikka eteen...

Poitsu ei osaa vielä itse kävellä, menee kyllä tukia pitkin. Kiipeilee, ja se harmittaakin kun ei joka paikkaan voi kiivetä.

Eli on sitten varmaan vaativa lapsi, ja temperamentissa löytyy...saas nähdä mitä se on sitten uhmaikäisenä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat