itse töissä, mies hoitaa lapsia, mutta jäin sairaslomalle lapsen takia

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

teinkö väärin, kun lapsi ei muita hyväksy kun kipeenä ja itkee vaan mun perään, onkai se hirveetä jätää huutaa yöksi ja päiväksi kotiin, kyse oli vain yhdestä työyöstä jonka olin pois.

ja kuitenki toineki lapsi oli kipee ja ei mitää helppoja sillo.?

Kommentit (4)

Vierailija

Selkeä viesti työnantajalta on että jos toinen vanhemmista on kotona on toinen silloin töissä eli jos lasten isä on vaikka vuosilomalla ja lapsi sairastuu en minä voi jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta.

Vierailija

.. mutta, en näe siinä nyt mitään niin pahaa. Onko työnantajalle pitänyt todella raportoida perhetilanne, tyyliin "mies on kotona"? Itse en ainakaan ole töihin raportoinut mitään lapsen hoitojärjestelyistä, tosin olemme molemmat töissä. Työssäkäyvä voi jäädä pariksi päiväksi kotiin sairasta lasta hoitamaan, ja teit juuri näin.

Lapsen sairastuessa katsomme, kumpi voi ensisijaisesti jäädä kotiin, ja joskus olemme myös hyödyntäneet firmani tarjoamaa ulkopuolista lastenhoitopalvelua. Kotiinjäämiset olemme hoitaneet aikalailla puoliksi, vaikkemme sairaspäiviä vuorottele. Vuorottelemme sairastelukerroissa.

Vierailija

kyllä meidän äitien pitäisi oppia ajattelemaan, että äidin paikka on kipeän lapsen luona. pois jääminen on meille tunnollisuudella pilattuille naisille vaikeaa, tiedän kokemuksesta. Pitäisi vaan oppia...

Vierailija

että jos mies oliskin vaikka päivätöissä niin siltikään äiti ei saa sairaslomaa jos jää yöksi kotiin hoitamaan sairasta lasta. Silloinkin katsotaan, että kotona on joku. Käytännössä pelkkää yötyötä tekevä vanhempi ei koskaan voi olla lapsen takia pois jos isä ei ole samaanaikaan yötöissä.

Työn antajan on kyllä oikeus vaatia selvitystä toisen vanhemman työajoista-

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat