Penttäminen ja miten se tuohoa perheitä

Vierailija

Mitään ei jää käteen, vaikka sitä luulee...

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Hei, älä välitä noista typeristä kommenteista. Saanko kysyä mikä saa sinut epäilemään miestäsi? Tekstisi kuulostaa kuin minun kirjoittamaltani, olen ihan samassa tilanteessa.

Vierailija

Minulle tämä on aihe on ollut erittäin vaikea. Koska olen kokenut kovia, koska olen ollut se joka on tehnyt vääryttä. Ajatelkaan paljon ihmisiä oikeasti elää kaksois elämää ja samalla tuhoa omia perheitä. Se on niin helppo tuomita molempia osapuolta pettämisessä, mutta on ihmisiä jotka oikeasti katuu tekonsa ja halua olla parempia ihmisiä.

Ja en tarkoita että nämä ihmiset yrittävät sääliä itsestä koska on toiminut väärin. Tarkoitan että jotkut ihmiset oikeasti katuu tekonsa ja haluaa muuttua

Vierailija

ole urpo pelle, vaan tuo yksi kommentoija on oikea kyrpien kyrpä, joka harrastaa kiusaamista vauvapalstalla, kun ei enää voi kiusata pienempiä välitunnilla... Todennäköisesti tullut itse petetyksi ja monta kertaa.

Voimia sulle.

Ja sille kyrvällekin, ei hänellä minun mielestäni kovin hyvin voi mennä, kun tuollaisia kommentoi.

Vierailija

Et ole urpo.

Itse oli peturin omassa suhteessa ja en ikina haluaisia kennelläänn samaa kokemusta. Koska tiedän paljon satutin vaimoani ja kuin hirveltä se tuntu hänelle.

Minä olen pahoilla että sinulla on huono olo, koska itsekin olen aiheuttanut sellaisen olon ihmiselle jota rakastan. Tiedän kuinka hirveltä se tuntuu.

-ekan viestin kirjoittaja

Vierailija

Minusta voi hyvin antaa anteeksi, jos toinen pettää vain seksin himon vuoksi. En kyllä ymmärrä miksi seksiä pitää harrastaa vain harrastamisen ilosta. Näin vain tuntuu olevan monella miehellä tapana. Itseäni loukkaa enemmän se jos mies valehtelee ja salailee, jos ei kerro totuutta edes silloin kun suoraan kysyy. Tällöin menee luottamus mieheen.

Jos rakastuu toiseen ja seurustelee toisen kanssa selän takana, niin se on julmaa pettämistä. Ei saa huijata toista. Se pitää sanoa ja erota. Ei ole kummallekaan hyväksi, että ollaan yhdessä vaikka toinen ei enää rakasta.

Vierailija

Olin jo vuosia halunnut erota mutten saanut aikaiseksi. Miehen mielestä meidän suhteessa ei ollut muuta vikaa kuin se että minä en ollut tyytyväinen. Eli syy on minussa - hänen ei tarvitse tehdä asian eteen mitään.

Löysin uuden miehen - aloitin suhteen - jätin silloisen aviomieheni tuon suhteen tuomalla voimalla 6kk kuluttua.

Oikeasti olen sitä mieltä että tuo suhde oli parasta mitä minulle on tapahtunut. Olen niin suunnattoman kiitollinen tuosta suhteesta koska sen avulla pääsin irti henkisesti todella piinaavasta suhteesta. Vastoin odotuksiani tuo sivusuhde jatkuikin vakavana suhteena ja olemme olleet nyt naimisissa jo 13v. Lapsia on siunaantunut 3.

Vierailija

en ole käynyt koulua suomessa suomeksi, mutta olen ylpeä suomalainen.

Pahoittelen kirjoitus virheistäni. Mutta tärkein on että ymmärätte mistä halusin puhua. Aihe joka koskee monta ihmistä.

AP.

Vierailija

Itse petin miestäni sellaiset neljä vuotta sitten, yksi yö kännissä ja totaalinen pettymys. Olin suhteeseemme todella pettynyt. Harrastin kännäystä ja yritin iskeä vähän joka jannua. no mutta kun syrjähyppyni tuli esiin tultiin tilanteeseen jossa oli alettava tekemään töitä kumpikin. Nyt voisi sanoa että olemme taas onnellisia.

Siispä ehkä olet tyytymätön suhteeseenne? tai etsit itsetunnon kohotusta...

Vierailija

Kiitos tekstistäsi,tuli tarpeeseen.Itse olen epäillyt kumppaniani uskottomuudesta,on ollut aihetta mutta 100% en voi olla...ollaan puhuttu asioista ja asioiden pitäisi olla suht.hyvällä tolalla mutta epäilys kaihertaa mieltä..se näkyy!!Olen miettinyt pettämistä,jotenkin on tullut hassu ajatus että jos hänkin niin miksen minäkin...en pysty siihen,pelkkä ajatuskin saa minut voimaan pahoin...en pysty!!

-kun rakkaus sattuu

Vierailija

(ja täällä AV:llä kirjoitellessa kannattaa koittaa turruttaa itsensä siihen että palautteen joukossa on AINA asiattomuuksia. Suosittelen "vesi hanhen selästä"-asennetta lämpimästi. :))

Itse en ole pettänyt, mutta minulla on ystävä joka on kroonisen uskoton vaimolleen.

Pettämisen syitä on monia. Joitakin on helpompi ymmärtää kuin toisia - onhan parisuhteita jotka ovat ihan syvältä. Tietysti olisi kunniallisempaa irrottautua edellisestä ennen kuin aloittaa uuden, mutta eihän se vaan aina mene niin. Kumman vaikea niistä suhteista on lähteä kävelemään vaikka olisi miten onneton, ja moni tuntuu tarvitsevan sen sivusuhteen tai syrjähypyn irtirepäisyä varten.

Joku pettää ihan ikävystymisestä. Joku pettää yksinäisyydestä. Joku pettää itsetuntoaan pönkittääkseen. Joku pettää salattuna kostona puolisolleen (em. ystäväni, esimerkiksi). Joku pettää koska elämä tuntuu tyhjältä ja länsimainen kulttuuri oettaa meille, että romanttinen tai seksuaalinen huuma on ratkaisu ongelmiin. Jne.

Ystäväni on vilpittömästi sitä mieltä, että mitä vaimo ei tiedä, se ei häntä vahingoita. Itse olen sitä mieltä, että mitä enemmän puolisoiden välillä on salattuja asioita, mitä suuremman osan siitä kuka todella olemme midämme kätkettyinä, sitä kauemmas toisistamme ajaudumme. Luulen oikeastaan, että moni pettää juuri siksi, että haluaa luoda (salaa) välimatka parisuhteensa sisälle. Läheisyys voi olla vaikeaa. Täysi sitoutuminen voi olla pelottavaa. Se voi tuntua riippuvaisuudelta.

Vierailija

Halusin kertoa ja aloitaa keskustelu pettämisestä ja miten se vaikutaa perheisin ja ihmisiin joita rakastetaan.

Itse olen pettänyt viimeisen vuoden aikanan vaimoani sivusuhtella ja se on ollut hirveä kokemus ja erittäin tuhoisa. Luulin että sain siitä jotakin, mutta siitä ei oikeasti saanut mitään käteen. Valehtelin omalle vaimolle ja itselleni. Se tuhosi minun elämän. Minun vaimoni antoi minulle anteeksi ja kuitenkin aloitin uudestaan sen suhteen. Tajusin itse että se oli väärin koska rakastan erittäin paljon omaa vaimoani ja se vain vahvisui erittäin paljon viime aikoina. Loppujen lopuksi totus tuli ilmi ja vaimoni ja omani elämän pilarit romahti. Luottamus romahti ja sen rakentamin uudestaan on kove työ.

Nyt itse näen että siihen on monta syytä ja miten ihmiset voi pettää rakastettu ihmisiä. Jotkut petää eri syistä ja se on erilasita jokaiselle ihmiselle. Mutta itse näen sen sairauksena ja ongelmana koska rakastan omaa vaimoani erittäin paljon. Haluan kertoa sen että ne ihmiset jotka pettä tai on edes ajatellut niin tehdä, se ei ole sen arvoista. Te valehdette itsellene ja teidän rakastettu ihmisille.

Se huume tai tyydytys mikä siitä tulee ei ole sen arvosta. Olen oppinut että ihmisiä joita rakastaa ei saa loukata eikä pettää. Itse näen valon omassa ongelmassa terapiassa ja olen maksanut erittäin kallin hinna omasta tyhmyydestä ja sairaudesta. Koska en ole ymmärtänyt omaa ongelmaani ajoissa.

pettäminen on kiperä aihe monelle ihmiselle ja joskus pitää jutella vaikeista asioista vaikka se ei olisi kiva.

Minä olen pettänyt ja kadun sen elämänni jokaisena päivänä. Mutta minun tekoni on opettanut minut rakastamaan omaa vaimoani enemmän ja tekemään itsestäni paremman miehen. Vaikka tekoni on ollut hirveä.

Haluan sanoa että minä en hyväksy pettämistä ja en ikinä olisi edes mietinyt että itse olisin niin tehnyt omassa elämässä. Mutta niin tein ja nyt kadun tekoni joka hetki.

Jos joku halua kertoa kokemuksen pettämisestä kertokaa niistä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat