kehu omaa digikameraasi!

Vierailija

Eli nyt pitäisi ostaa meille digikamera kohtuuhintaan ja kohtuuhinta on tässä tapauksessa alle 200 euroa. rityisesti toivoisin, että sillä saisi hyviä sisäkuvia, koska nykyinen jo tosi vanha digikamera lakkaa kuvaamasta heti, kun on vähänkään hämärää (tyyliin sadeilma ulkona ja vain sisävalot päällä.....). Samoin akut kestävät noin 10 kuvan verran....Suositelkaa omaanne, johon olette olleet tyytyväisiä!

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Kompakti koko, iso näyttö, metallirunko (kestää kovaakin kohtelua) ja pokkarikameralle laadukkaat kuvat. Näyttäisi edelleen olevan markantalon nettikaupassa aika kilpailukykyiseen hintaan (179e sis. postimaksun)

Vierailija

osta joku jossa on optinen kuvanvakain ja alle 10mp resoluutiota. Yli 10mp:ssa alkaa ISO -herkkyys eli valovoima oleellisesti kärsimään pikkukennosissa pokkareissa. Muista vaan, että pixelit on vähiten tärkeä ominaisuus, kun kameraa valitset - niitä on kaikissa enemmän kuin tarpeeksi. istuvuus omaan käteen ja valikkojen loogisuus ratkaisevat, eikä yhtä totuutta ole.

Optinen kuvanvakain sallii pidemmät valotusajat hämärässä, joten se auttaa sisäkuvauksessa, joka muuten onnistuu pokkarilla ihan hyvin, kunhan salama on päällä ja etäisyys kohtuullinen.

Monissa panasoniceissa on todella hyvä zoomi, jolla saa lmakuviin ym. hieman ulottuvuutta. halvoista järkkäreistä canon 1000d tai nikon d40/d60 on hyviä ja vielä suht pieniä, joten niitä jaksaa vielä kantaa mukana.

Nikonin pokkareissa valikot vaikeita, canonilla ok ja panasonicilla erittäin helpot.

sellasta.

Vierailija

ja VOIN todella kehua!! Maksoi muistaakseni 150e tienoilla,ei ainakaan yhtään enempää,saattoi olla halvempikin :D

Helppo käyttöinen,nopea käyttöinen ja niiiiiiiiiin perusmalli kun voi olla. Kuvan laadut on erittäin hyviä ja videokuvan ääni yllättävän hyvä :)

Vierailija

Minulla on kokemusta Canonin, Nikonin, Panasonicin ja Sonyn digikameroista. Suosittelen Sonya, jos etsitte pokkarikameraa. Nikonia, jos etsitte järkkäriä. Mutta järkkäriä ei tuolla hinnalla saa paitsi käytettynä jonkun vanhemman.

Sonylla kuvat ovat teräviä, värit kirkkaita. Näppäimet ja valikot loogisempia kuin muilla merkeillä.

Itse ostin jouluksi Sonyn Cyber-shot DSC-W170 pokkarikameran. Miinuksena näissä pokkareissa on se, että esim. salamavalon kirkkautta voi vähentää vain tehtaan asettaman miinuksen verran ja omaan makuuni salama on aika voimakastehoinen. Mutta näppäilyyn tämän kameran hankinkin. Muuten käsisäätöominaisuudet tässä mallissa hyvät. Kamera ollut nyt käytössä viikon, vieläkään ei ole tarvinnut akkua ladata.

Tuon mainitsemani kameran hinta tosin n. 250e, mutta jo 199e saa ihan kelpo Sonyn.

Sonyn H-sarjan kameroissa on jo hyvät käsisäätöominaisuudet, mutta hinnat sitten päälle 300 euroa.

Käykää kameraliikkeessä kokeilemssa noita Sonyn W-sarjan kameroita, niitä on eri hintaluokissa. S-sarjan Sonyt on vähän liian riisuttuja malleja säätöominaisuuksien puolesta ja T-sarjan aparaateista saa maksaa vaan siitä, että ovat litteämpiä.

Vierailija

150€ suunnilleen verkkokauppa.comista ja on aivan huippuhyvä kamera, laajakuva ettei tarvii aina peruutella et kaikki mahtuu kuvaan, kuvanvakain jos vähän heilahtaa ei tuu sumeita kuvia, hyvä zoom, kasvojentunnistus ymymym. hyviä toimintoja eikä mitään pilipalia!

Meillä jo toinen tälläinen kamera, vasta ostettiin uudempi malli.

Vierailija

vaan tarkoitus on vain ottaa kuvia niin kyllä silloin on paljon järkevämpi valinta joku pienikokoinen peruskamera. Tietenkin niissä on kuvanlaatu huonompi kuin hienoissa järjestelmäkameroissa mutta tuskinpa kuvaaja nyt odottaakaan parempaa. Turhaa ostaa satojen eurojen kameraa jos ei koskaan käytä mitään erikoisominaisuuksia eikä edes jaksa tutustua kameran toimiintoihin.

Lisäksi ovat isokokoisiakin eli eivät sovi "aina mukana"-ihmiselle joka ei voi aina raahata isoa kameraa laukkuineen yms.

Lainaus:

maksoi perusobjektiivin kanssa 600€ ja olen saanut kamerasta tosi paljon irti. Olen myös ostanut kameraan ulkoisen salaman, teleobjektiivin ja muuta lisävarustetta.

Älä osta mitään paskapokkaria jos voit ostaa oikean digikameran.

Vierailija

Osta ennemmin Canonilta Powershot kuin ixus. Niissä on yleensä paremmat käsisäädöt ettei tarvi aina pelkällä automatiikalla kuvata.

Mutta suosittelen, että otat mallin, jossa on tuo etsin. Näytön kanssa ei voi kuvata kaikissa tilanteissa ja näyttö syö myös akkua.

Mikä tahansa tosi vanha digikamera on huono, oli merkki Sony tai Canon tai mikä vaan. Tulet yllättymään, miten paljon digikamerat kaikilla merkeillä kehittyneet. Jo yhdessä vuodessa tekniikka menee huristen eteenpäin.

Vierailija

maksoi perusobjektiivin kanssa 600€ ja olen saanut kamerasta tosi paljon irti. Olen myös ostanut kameraan ulkoisen salaman, teleobjektiivin ja muuta lisävarustetta.

Älä osta mitään paskapokkaria jos voit ostaa oikean digikameran.

Vierailija

oman kokemukseni mukaan on Panasonicin Lumix leican objektiivilla - ehdottomasti valovoimaisin ja sitähän ap kaipaa. Hihnta sitten ratkaiskoon minkä mallin valitset.

Mutta pokkarilla et saa koskaan kunnon kuvia sisällä tai heikossa valossa. Siihen vaaditaan järjestelmäkamera.

Mulla on myös tuo Canon EOS 1000D. Paras hinta-laatu -suhde

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat